“Een grote groep jongeren heeft een diepe en grenzeloze afkeer ontwikkeld tegen de politie.”
Eerst maar even kijken…..
Nou, dat is duidelijk. Zuipende en cokesnuivende jongeren zullen de confrontatie met de politie opzoeken als ze het idee hebben te kunnen winnen.
Alles vloeit voort uit kleine frustraties over boetes en meer van dat (politie)ongemak. De politie wordt natuurlijk door het gezag te pas en te onpas gebruikt als brenger van het slechte nieuws namens de overheid.
Een beetje doorgewinterde crimineel richt zich op een wethouder die zijn wietplantage laat oprollen door de politie maar jongeren komen niet verder dan de politie.
De politie is onder bepaalde omstandigheden te soft, staat buiten de belevingswereld van de gewone burger en is teveel een lijnentrekkende ambtenaar.
Een mooie samenvatting Gerard.
Begin jaren 80 sprak ik geregeld met een adjudant van de oude stempel. Hij vertelde mij toen dat als er in de uitgaansstraat van onze gemeente gevochten werd door twee groepen van 25 man en de politie verscheen, er één groep van 50 man ontstond die tegen de politie vocht. In die tijd dus al en alcohol als boosdoener.
Als ik de uitzending bekijk dan ik zie toch dat jpngeren het als normaal beschouwen volledig lam te zijn van drank (en/of drugs) en vechten met de politie en het uitdagen van de politie zelfs leuk te vinden. Hoewel in nuchtere toestand men dat leuk niet kan uitleggen (informeerde de politieman een aantal keren naar).
Mooi was dat die jongen voor niets had geslapen:D
Wist ook niet dat er op bureaus kabouters werken, na roze in blauw, nu ook kabouters in blauw.
Maar, het is daarom nog wel te begrijpen en niet zomaar af te doen als cocesnuifende herrieschoppers.
Echter de politie van wat dan ook beschuldigen is net alsof je een kerk van iets beschuldigd, die hebben altijd een excuus of een regel.
De agent die het niet leuk vond heeft wat weinig fantasie. Er zijn oko mensen die geen voetbal leuk vinden om zijn voorbeeld aan te houden, is hij daarom totaal allien.
Daarbij zij de jongen dat hij erom had gelachen niet zozeer dat hij het leuk vond er werden dus woorden in de jongen zijn mond gelegd.
Gelukkig zat deze man de hele uitzending er energiek en open bij.
Al was het best lullig toen hij eindelijk iets wou uitleggen dat hij afgekapt werd om iets later weer in een verdedigende rol geplaatst te worden.
“Hoe mensen worden opgevoed”.
Ja, vaak wel, maar dat verklaard de ergenis niet altijd ten opzichte tot de politie.
“We hebben met zijn allen besloten ons aan bepaalde regels te houden”
Dat klopt niet, de regels komen van de werkgever van de politie.
En al zou het waar zijn dat we dat met zijn allen hebben gedaan, dan hebben we die regels bedacht voor als ze nuttig zijn en niet om uitgevoerd te worden omdat de regels er zijn.
Met extremiteiten zoals de coke gebruikers en zuipers iedereen gelijk onder de zelfde noemer te gooien is een zwaktebod.
Joden staat voor politie… weer wat geleerd.
Denk jij nou echt dat als er geen enkele snelheidsboete zou worden gegeven en alle hangjongeren vanaf nu met rust zouden wordne gelaten (zie de reacties van de omgeving al waar die jongeren zich ophouden………………) dat men het ineens niet meer ‘gaaf’ vindt om de politie uit te schelden en aan ta vallen?
Zelfs in de jaren ‘ 60 toen de politie veel minder dingen toeliet en demonstraties standaard uit elkaar sloeg etc. kwam het niet of weinig voor dat men ’spontaan' politie ging aanvallen en feitelijk poging tot doodslag pleegde.
Snap niet waarom jij e.e.a. probeert te vergoeilijken.
Denk jij nou echt dat als er geen enkele snelheidsboete zou worden gegeven en alle hangjongeren vanaf nu met rust zouden wordne gelaten (zie de reacties van de omgeving al waar die jongeren zich ophouden………………) dat men het ineens niet meer ‘gaaf’ vindt om de politie uit te schelden en aan ta vallen?
Nee, maar volgens mij schreef ik dat ook nergens.
Snap niet waarom jij e.e.a. probeert te vergoeilijken.
Doe ik ook niet, ik zei namelijk iets over begrijpen ipv afschrijven en begrijpen had ik onderstreept omdat het over begrijpen gaat en niet over goedkeuren o.i.d.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?