5 agenten verdacht na strandrellen

• Fred Kleven

Justitie bestempelt vijf agenten als verdachte na de strandrellen in Hoek van Holland. Volgens het OM hebben ze geschoten. Je zou zeggen dat is de wereld op zijn kop, hoe kan dat, hebben de vijf tegen de regels in, onjuist gebruik gemaakt van hun vuurwapen?

• dokic

wilt toch geen politie meer zijn in Nederland.Dit is het toppunt van doorgeslagen linkse geitewollesokken politiek.Het wordt echt tijd voor een grote schoonmaak bij de roverheid moet toch niet gekker worden.agenten worden door een grote menigte in een hoek gedwongen,geven uiteindelijk waarschuwingsschoten af en zijn uiteindelijk gedwongen om gericht te schieten omdat deze hersenloze groep niet van ophouden weet.dan worden ze door de rechterlijke macht ook nog aangemerkt als verdachte…volgende keer hoop ik dat deze macht zelf tegenover zo'n kudde hooligans gaat staan.kijken of ze dan nog zo stoer zijn.ik wens de verdachte agenten veel sterkte.

• Petrus

Wat zeggen we als een burger verdachte is?

Agenten zijn niet heilig en dus ook niet in noodsituaties. Daarbij is verdacht nog niet hetzelfde als schuldig, ze zitten vast niet in een cel…

Het is ook niet de wereld op zn kop, nood sluit een verdenking niet uit?

• blauwe diender

Het is normaal, ook in deze situatie.

Er draait gewoon een onderzoek. Dit gebeurt atijd al. Is nu niet anders. Als de dienders die nu verdachte zijn, gehandeld conform regels is er niets aan de hand.

gr. B.D.

• Petrus

Dat bedoel ik;)

• ¥ Lotje ­­¥

Precies. ik wens ze ook veel sterkte .

Onze zoon met vrienden waren er ook . Toen in het begin . Toen ze net waren was het leuk . gezellig . Tot dat die amokmakers kwamen . Ze voelde zich niet op hun gemak en zijn weg gegaan . . Moet je nagaan als agenten dat in de hand moet gaan houden en die dalken drijven ze in de hoek . . Gewoon dreigen in feite . Van :kom maar op. .

Stelleke asoos lopen er rond om gezelligheid naar de kloten te helpen . Agenten kunnen het opknappen en krijgen stront voor dank dat ze de overheid van mensen willen redden ……..

Groetjes , Lotje

http://13221.freegoodies.nl/?cc=1

• KlaasVaak

Ik ga nog een stapje verder:

Het is een zegen voor de agenten.

Er mag nu een advocaat aanwezig zijn tijdens de verhoren.

Ze mogen nu, als verdachte, gebruik maken van hun zwijgrecht.

En, zoals al gesteld, het betitelen als verdachte verandert niets aan de mate van schuld aan wat ze gedaan hebben.

Of aan hoe justitie de schuld ziet. Het is slechts een klinische keuze, dat overigens in de volksmond een beladen titel is.

En voordat iedereen er overheen valt: ik neem hiermee geen standpunt in of de agenten wel of geen schuld hebben.

Ze worden verdacht van eens strafbaar feit, gebleken uit feiten of omstandigheden. Dan ben je terecht verdachte.

Het niet aanmerken als verdachte zou pas arrogant zijn en een voorkeursbehandeling zijn waar iedereen terecht iets van had kunnen vinden.

En hoe kun je eens strafzaak hebben met een of meer slachtoffers, waarbij de daders uit een bekende groep komen (politieagenten), en geen verdachten hebben?

Dat zou pas schadelijk zijn voor de positie van het slachtoffer in de zaak.

Het strafbare feit, gepleegd uit noodweer is reden voor ontslag van rechtsvervolging.

• dokic

Maar beste heer Petrus land heb je als verdachte al een stempel die draag je je hele leven met je mee hoe onschuldig je ook ben .

in politiek den haag moeten ze de boel eens gaan zuiveren .

Criminele Heer Bakellende neem lekker die baan in als president van de eu naar holland naar de klote geholpen te hebben kan je nu beginnen om europa naar de klote te helpen .

• dokic

Agenten als verdachten gehoord. Er had ook kunnen staan Agenten gehoord over hun rol of betreffende hun gedragingen tijdens de strandrellen.;

• Arie

Goed lezen Dokic: het aanmerken als verdachte is een puur formele handeling die de betreffende agenten meer rechten geeft!!!

Iedere agent die iemand neerschiet is in eerste instantie verdachte. Uit het onderzoek van de rijksrecherche blijkt dan vervolgens of er al dan niet terecht is geschoten. Is er terecht geschoten dan wordt de betreffende politieman ontslagen van rechtsvervolging.

En denk maar niet dat een van deze agenten in zijn leven met pek en veren zal worden overladen omdat ie op dat strand toen iemand heeft neergeschoten en daardoor automatisch verdachte is geworden. Ik denk zelfs het tegendeel…………………….

Jij wil niet wonen in een land waar agenten zonder verder onderzoek e.d. er maar op los kunnen schieten!!!