AFPERSING, wie kan er helpen ??

• ron01051961

Goede middag,

wij worden door een turks uitzendbureau afgeperst om een openstaande rekening van € 40.000,00 te betalen, wij zijn zowel zakelijk als prive failliet en kunnen dit bedrag NIET betalen. Wij worden nu bedreigd met allerlei vormen van mishandeling ( tot nu toe mondeling ). Aangifte zou een optie zijn voor dit moment. Maar wat staat er daarna te gebeuren, denken dat ze met een paar dagen weer buiten staan bij justitie, en dan bij ons binnen of voor de deur.

Hoop dat iemand een goed advies heeft.

M.Vr.Gr. Ron

• - Gerard -

Als je dat denkt, dan ga je toch naar de krant. Noem je man en paard. Maar je kunt ook een gokje wagen bij de politie. Die luisteren toch al bijna alle telefoongesprekken af als ik de media mag geloven.

• hetIsMij

Bij een aangifte zal er imho weinig mee gebeuren… gaat gewoon op de stapel, totdat er ernstigere dingen gebeurt zijn, dan waren de daders ‘bekend bij justitie’.

ik zou idd nog eerder zoals hierboven beschreven alles met naam en toenaam in de media gooien.

• Donderslag

Ik denk gewoon wel aangifte doen bij de politie. Zaak is dan bij de politie bekend en mocht er wat gebeuren kunnen ze alert, met achtergrondinformatie reageren. Daarnaast, op het moment dat zij weten dat zij als verdachte worden aangemerkt begrijpen zij ook wel dat indien zij jullie op wat voor een manier dan ook wat zouden aandoen de pijlen van de politie op hun gericht zou kunnen worden.

Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat zij niet echt ‘amused’ zijn dat zij 40.000 euro mislopen door een failliesement van jullie kant.

• ron01051961

Hoi Gerard,

misschien is de optie van de krant in combinatie met de politie een goede optie voor ons.

Bedankt voor deze goede tip.

Gr. Ron

• ron01051961

Beste donderslag,

ook wij zijn ons er terdege van bewust dat we het over een hele berg geld hebben en dat dat voor iedereen geld.

Wij hebben de keus gemaakt om zelf failisement aan tevragen, zodat de schade voor een ieder zo klein mogelijk bleef, dit uitzendbureau heeft dik 4 jaar voor ons gewerkt met een gemiddelde omzet van toch wel € 7.000 per week.

Dus we weten echt wel dat er bedrijven zijn die er bij ingeschoeten zijn, zo als ik al zei wij zijn ook prive failiet, en dat gebeurd niet als we ook niet hoofdelijk aanspakelijk zijn, of dat je bedrijfsmatig een kunstje flikt.

Ondanks dit bovenstaande vind ik de bedrijgingen met lichamelijk geweld richting mij en mijn familie niet normaal en zeer imponerent, der mate dat wij ons toch wel ZEER ongemakkelijk voelen. ( en dat is zachtjes uitgedrukt !!)

Gr. Ron

• Rob II

Aangifte bij de politie doen en de curator informeren.

• ron01051961

Hoi Rob,

aangifte doen snap ik, maar curator informeren ?? wat denk je dat ik daarmee kan bereiken.

Dank Ron

• Carlos

Inderdaad de media opzoeken, en anders de hier zo populaire P.R.de Vries inschakelen ;)

• Rob II

De curator onderhoud de contacten met de schuldeisers en die kan deze heren erop wijzen dat hun handelswijze de afhandeling van hun vordering niet ten goede zal komen.