verzekeringsfraude..

• w.smit26@chello.nl

enkele weken geleden werdt ik “klem” gereden - ik werdt beschuldigt van het maken van een aanrijding enkele minuten daarvoor..? ?

Ik wist van niets, ik had geen schade en de andere auto had mi geen schade. Het werdt al snel heel nasty, en voordat ik het wist stonder er 4 of 5 scooterbontkraagjes om mij heen, die mij zo bedreigde dat ik een getekend (maar niet ingevuld) schadeformulier afgaf… stom van me maar ik heb hiervan geen aangifte gedaan…( ik was blij dat ik ongedeerd mijn weg kon bvervolgen…) Nu heeft mijn verzekering 350 euro uitgekeerd en wil deze nu op mij verhalen. Kan ik hiervan alsnog aangifte doen ?

• w.smit26@chello.nl

ja getekend en niet ingevuld…..

• KlaasVaak

Tja, dat is op zijn zachts gezegd dom…

nu is er een getekend document waarvan u moet bestrijden dat het zo is ingevuld of waarvan u moet aantonen dat het onder dwang is getekend.

ga naar de politie en overleg wat er gedaan kan worden.

wellicht wil men de tegenpartij uitnodigen op bureau om te horen over deze zaak.

• KlaasVaak

Oja, nog een vraag: hoe komt men aan uw gegevens zoals naam, adres, verzekeringsmaatschappij, polisnummer, als u alleen heeft ondertekend?

• Rob II

Ja, dat kan.

U staat echter bewijs technisch uitermate zwak aangezien “bontkraagje” een x aantal getuigen kan laten aanrukken die u verhaal zullen ontkrachten.

Als u geen getuigen hebt die uw verhaal kunnen ondersteunen zal een aangifte de waarheid zeker niet boven water krijgen.

• KlaasVaak

Denk toch dat een onderzoek naar de wijze van invullen van het schadeformulier veel duidelijk zal maken.

-andere balpen

-ander handschrift

-geen detailgegevens zoals naw, polisnummer, verzekeringsmij., geboortedatum etc.

Dan moet het bontkraagje wel heel veel speurwerk verrichten om dat netjes op een schadeformulier als ‘echt’ over te laten komen.