Zoals ik al een beetje aangaf is de politie er alweer een maand mee bezig en bestaat bij de eigenaresse niet de indruk dat er iets in haar auto is aangetroffen wat niet van haar is. Een agent van bureau voertuigenonderzoek hier op Zichtenburg belde haar vrijwel direct na het terug vinden van de auto met vragen over de aangetroffen voorwerpen in haar auto en eigenlijk was het enige verrassende voor de eigenaresse dat er braakschade werd aangetroffen aan de bestuurdersdeur onder de handgreep.
Ze is een beetje bang dat de auto, mededoor de schade waarmee hij al gestolen werd (rechter deuren in elkaar), zonder haar toestemming voor vernietiging zal worden aangeboden en zij niet meer de gelegenheid krijgt de auto van het bureau te halen en door een autoschadehersteller te laten maken. Dan heeft ze alleen nog de 2 deuren in haar kelderbox staan die zij voor dat ding heeft aangeschaft.
Vandaag belde ze wederom in mijn bijzijn naar de politie en de betreffende agent scheen (weer) op straat te zijn, zoals voorgaande keren. Achterlaten van telefoonnummer en het verzoek of de agent eventjes kan terug bellen heeft tot dusver nog niets positief opgeleverd.
Vreemd vind ik ook het feit dat er geen plaatsvervanger is, oftewel een andere agent die zich over deze kwestie kan/mag bekommeren, zodat deze dame z.s.m. haar auto retour krijgt. Immers lopen houderschapsbelasting (a 40 euro p.mnd) en verzekering (a 50 euro p.mnd) gewoon door sinds de dag dat de auto alszijnde terecht bij de RDW geregistreerd staat. Ondertussen rijdt ze in een auto van mij, waarvan ze uiteraard evengoed de houderschapsbelasting en verzekering moet betalen (precies dezelfde auto, alleen met andere kleur dus net zoveel kosten als van haar eigen auto)
Ze is uiteraard gelukkig dat het ding terecht is maar snapt niet dat het onderzoek van haar auto inmiddels al een maand moet duren en geen enkele politieagent haar telefoontjes beantwoord of steekhoudende info verstrekt.
M.v.g. Reem