Wachtmeester Dirk Scheringa

• BennieMak

Dat je het als agent verder kunt schoppen blijkt wel uit het carrierepad van Dirk Scheringa! Om maar eens wat feiten bij de eerdere discussies over minimale carriere-alternatieven te voegen.

Ik vraag me af in hoeverre de start van zijn carriere bij de politie heeft bijgedragen aan het verdere verloop, en denk dat het beroep van agent je bewust maakt ‘hoe de hazen lopen’ in deze maatschappij. Daarmee kun je je voordeel doen, zoals Dirk. Hij maakte handig gebruik van deze kennis. EN is het niet zo dat in het land der blinden éénoog koning is!

Verder meende ik een vergelijkbaar bericht eerder deze week hier te hebben gepost.

• Fred Kleven

Ja grappig, zo is Madoff ooit begonnen als strandwacht op Long Beach.

• - Gerard -

Ja, dat werd toen verwijderd. Waarschijnlijk omdat het niks met de politie te maken heeft. Buiten deze meneer van de dsb-bank zijn er 10-duizenden die het hebben gemaakt in de maatschappij zonder een dag politieagent te zijn geweest.

• dokic

DIE SCHERINGA isd de moeder der alle boefen een enorme grote oplichter .

levenslang moet die vent krijgen hij heefd barmhartige hardwerkende burgers opgelicht ,

• Arie

Als je mij kort en bondig kan aangeven welke algemene politie-gerelateerde discussie je hier wilt voeren en niet zo zeer over de meneer zelf dan blijft het staan.

Mod Arie

• BennieMak

Gelezen jouw vraag, gecombineerd met het lezen van de eerste drie regels van mijn betoog, denk ik dat jouw conclusie reeds is dat het verwijderd moet worden…

• BennieMak

Oplichting? Daarover zou je als politie-organisatie een discussie kunnen voeren! :D

• BennieMak

Argument bij de stelling: Kun je als niet politie-agent carriere maken? EN die is, in tegenstelling met de door mij aangehaalde discussie, wel off-topic!

• - Gerard -

Dat de heer Scheringa carriere heeft gemaakt door zijn kennis opgedaan bij de politie - hij weet hoe de hazen lopen - is niet door jou aangetoond. Verder dan de constatering dat de man werkzaam was bij de politie kom je niet. Net zoals in de verwijderde topic eerder, berust dit op jouw vermoedens die niet verder komen dan vast te stellen dat hij bij de politie werkzaam is geweest en in het bedrijfsleven carriere heeft gemaakt. De man is, zoals hij voor TV heeft uitgelegd, begonnen met het invullen van een belastingformulier voor zijn buurman en heeft toen ondekt dat door die werkzaamheden er voor hem mogelijkheden bestonden voor meerdere mensen iets te betekenen. De relatie politie en het voor een ander invullen van belastingformulieren zie ik niet.

De biografie staat te lezen op Wikipedia:

Scheringa werd geboren in Grijpskerk en ging in zijn jonge jaren naar de Mavo in Wolvega. Later begon hij zijn werkzame leven als wachtmeester bij de rijkspolitie, maar nam ontslag om in 1975 met zijn vrouw Baukje Scheringa-de Vries ‘Buro Frisia’ op te richten. Met Buro Frisia had Scheringa van zijn hobby - het geven van financieel advies aan familie, vrienden en collega's - zijn werk gemaakt. Door uitbreiding en overnames van concurrenten groeide Buro Frisia uit tot de landelijk opererende DSB Groep. Begin 2006 kreeg de DSB Groep officiële bankrechten. Sindsdien is de naam dan ook veranderd in DSB Bank.

• BennieMak

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> De man is, zoals hij voor TV heeft uitgelegd,

> begonnen met het invullen van een

> belastingformulier voor zijn buurman en heeft toen

> ondekt dat door die werkzaamheden er voor hem

> mogelijkheden bestonden voor meerdere mensen iets

> te betekenen. De relatie politie en het voor een

> ander invullen van belastingformulieren zie ik

> niet.

De overeenkomst is wetgeving. Ik kan me vergissen (meestal niet), als politie-agent wordt je i.i.g. wel bijgebracht het wetboek van strafrecht EN hoe hier in de praktijk mee om te gaan. Het is geen bewijs in de zin van voor de rechtbank, echter iedereen weet dat je, om tot prestatie te kunnen komen, nodig hebt: Talent, kennis, ervaring en kansen.

> Scheringa werd geboren in Grijpskerk en ging in

> zijn jonge jaren naar de Mavo in Wolvega. Later

> begon hij zijn werkzame leven als wachtmeester bij

> de rijkspolitie, maar nam ontslag om in 1975 met

> zijn vrouw Baukje Scheringa-de Vries ‘Buro Frisia’

> op te richten. Met Buro Frisia had Scheringa van

> zijn hobby - het geven van financieel advies aan

> familie, vrienden en collega's - zijn werk

> gemaakt.

Kijk eens bij je politievrienden, zij zitten er stuk voor stuk wampjes bij. Een paar jaar geleden zijn er nogal wat agenten ontslagen omdat zij langs de randjes van financiele wetgeving gingen. Om dat te kunnen doen heb je kennis van wetten + ervaring hoe daar in de praktijk mee omgegaan wordt voor nodig. Daar heeft niet iedereen toegang toe…