Fiets gestolen

• elevator

Een kennis van mij werkt bij de thuiszorg .

Toen s'avonds bij een klant was is haar fiets gestolen

De fiets stond niet afgesloten op de stoep voor het huis .

Aangifte gedaan en direct een nieuwe fiets gekocht .

Een paar weken later komt ze bij een andere klant waar een hulp in de huishouding aan het werk is .

Ziet ze op het tafeltje een fietssleutel met een plaatje waaraan ze haar eigen gestolen fiets herkend .

Ze vraagd van wie die sleutel is en de hulp zegd dat die fiets van haar zijn , al jaaaren …..

Omdat ze die vrouw een beetje kent , zegt ze niks en gaat later naar de wijkagent .

Die zegd dat het beter is niks te doen .

Ook al had mijn kennis de reservesleutel en wist ze wie de fiets had is het moeilijk om de fiets terug te krijgen .

Het is een a-sociale familie en de naam van mijn kennis komt in de aangifte en dan was haar veiligheid niet gewaarborgd …..

Dus maar geen aangifte gedaan .

• - Gerard -

Belachelijk……

Mocht die wijkagent gezegd hebben dat het beter is niets te doen, dat vind ik die wijkagent een waardeloze zak hooi. Persoonlijk had ik die fietssleutels gepakt en de fiets meegenomen.

• Rob II

De vraag is?

• elevator

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Belachelijk……

>

> Mocht die wijkagent gezegd hebben dat het beter is

> niets te doen, dat vind ik die wijkagent een

> waardeloze zak hooi. Persoonlijk had ik die

> fietssleutels gepakt en de fiets meegenomen.

Dat heeft die wijkagent niet met zoveel woorden gezegd maar wel de evt . gevolgen genoemd .

En als ze de fiets zelf meenam ze zelf in overtreding zou zijn .

• elevator

Rob II Schreef:

——————————————————-

> De vraag is?

Hoe veel risico moet je nemen voor jezelf en je kinderen om recht te laten zegevieren ?

En dat de politie niks doet om je veilig te kunnen voelen .

Eerder ervoor zorgd dat je je onveiliger voeld

• - Gerard -

Dat schijnt zo te zijn ja, maar zoals gezegd, ik had die fiets gewoon teruggepakt, wat de politie en/of de OVJ en rechter er ook van vinden.

• DePeter

Precies!!! wat van mij is, is van mij.

En daar heeft iedereen met zijn handen vanaf te blijven, ik kom nml ook niet aan andermans spullen.

• Plukkie

“Hoe veel risico moet je nemen voor jezelf en je kinderen om recht te laten zegevieren ? ”

Dat is iets wat jezelf zal beslissen, en die bal word dus door de wijkagent bij de persoon zelf neergelegd.

“En dat de politie niks doet om je veilig te kunnen voelen . ”

Lijkt me lastig, wellicht dat men daar agenten extra neer moet zetten om bij eeb huis te posten, of met de persoon mee te lopen.

(afgezien van dat het niet zal gaan, is het de vraag of je dat moet willen)

Want wanneer gebeurd wat?

Of heeft de wijkagent gezegd dat ze zich er niet mee bemoeien als het puntje bij het paaltje komt?

Ik denk dat als ze iets opvangen van dan en dan dat ze echt wel proberen eea te voorkomen.

“Eerder ervoor zorgd dat je je onveiliger voeld”

Ik snap wat je bedoelt, aan de andere kant, had je liever dat de wijkagent niets had gezegd, en dat je degene er dan achter kwam wat er gaat gebeuren.

(ergens kan je beter eerlijk zijn toch? op zich is dat imo niet onredelijk)

De vraag is gewoon wat is het je waard.

Want uiteindelijk moeten we allemaal ook aan thuis denken.

• - Gerard -

Ach ja.

Zo'n wijkagent trommelt de bezitter van de fiets op en confronteert hem, haar, met de eigenaar van de fiets en het verhaal erbij. En dan gebruikt hij al zijn opsporingstalent zodat de fiets bij de eigenaar terugkomt. Kan in een kwartier geregeld zijn.

• Rob II

Tja, dat geeft altijd een bepaald risico. De kans bestaat immers dat de nieuwe eigenaar op een (voor de Wet) rechtmatige wijze in zijn bezit is gekomen. Door “uw” fiets terug te pakken maakt u zich op dat moment ook schuldig aan een strafbaar feit met alle gevolgen daarvan.

De enige correcte werkwijze bij het aantreffen van uw gestolen fiets is, mits er een aangifte ligt bij de politie, de politie informeren en hen de fiets in beslag laten nemen.

Een echte nieuw eigenaar zal zich dan wel melden bij de politie over waarom “zijn” fiets is meegenomen. Meldt de nieuwe eigenaar zich niet dan gaat de fiets na enige tijd (meestal een weekje) terug naar de aangever.