Politie schande!!!

• ysatis_chanel

Dit echt even kwijt moet!!!

Namens een vriendin van mij dit plaats…

bepaalde politieagenten van buro loosduinen zijn klote agenten. rijden ze me hond aan, maar betalen ho maar zoete praatjes lieve kadoootjes, maar ondertussen, denk ik dat ik toch hart van nederland maar moet gaan bellen. krijg ik vandaag een tekening van de politie nou meer leugens tekenen op dat papier kan niet meer. hoe dom kan je zijn , de duke ellingtonstraat ziet er ineens op een tekening anders uit dan werkelijkheid. goed buro he dat politie buro loosduinen. op papier zijn er ineens door mevrouw agent parkeerplaatsen getekend die er in werkelijkheid niet zijn, en ineens sta ik ergens anders getekend, terwijl ik naar die onoplettendeagent aan de bestuurderskant stond te gillen stop, stop , stop en collega lief zegt dan nog tegen mij!!!, ZE LET NOOIT OP, WORDT ER NIET GOED VAN. maar nu ineens sta ik getekend op papier aan de andere kant van de weg. dom dom dom .ik heb dit weken verzwegen voor iedereen, maar nu heb ik het zo gehad dus iedereen mag het weten. en ja me hond loopt nu al weken met gebroken bekken, en deze hond heeft me dochter gehad omdat ze ooit een pistool tegen haar hoofd heeft gehad met een overval op de leyweg. jammer genoeg hebben we dit huilend op die vrijdagochtend verteld tegen de 2 lieve agente's die niet opletten. maar menselijk he we gaan gewoon vies spel spelen. nou specsevers zit bij mij op de hoek en lieve agenten, als je een tekening maakt naar je verzekering, teken hem dan goed. ONMENSELIJKE AGENTEN VAN LOOSDUINEN wees blij dat ik er nog geen kledingnummers en namen bij zet. maar kom ook nooit meer aan me deur met die kado's groeten @ verschrikkelijk boos thuis nu vandaag, 18:46 - Reageer @thuis nu boos 30 okt,

Het is toch te triest voor woorden hoe agenten tegenwoordig met mensen omgaan??

dit kan toch niet zomaar??

wie oh wie heeft hier een oplossing/tip wat ze nu moet doen?

bedankt vast

• Reem

Ik denk dat u er verstandig aan had gedaan eventjes uw emotie's te laten bedaren alvorens op dit prikbord uw verhaal te doen, maar goed…..Het staat er nu eenmaal. Echter is het voor de lezers niet duidelijk wat de situatie was ten tijde v.d. aanrijding met uw hond en wat u nu, behalve agenten van bureau Loosduinen (Aaltje Noorderwierstraat) verketteren, met uw verhaal zou willen.

Als Hagenaar die ooit woonde in de Burgemeester Hooftstraat te Loosduinen ken ik het bedoelde bureau en sommige agenten en in deze kwestie kan ik u maar 1 ding adviseren. Beklaag u eerst bij de bureauchef, mondeling en schriftelijk. Deze zal u waarschijnlijk niet verder helpen zoals u graag had gezien. Daarna kunt u schriftelijk bij de korpsleiding uw beklag doen over de gang van zaken en als deze de zaak niet wenst op te pakken zal deze u adviseren naar de Nationale Ombudsman te stappen.

Het zal echter wel een nodeloos gevecht zijn als u geen getuigen heeft van het genoemde voorval, want al zou het zo zijn dat de agenten naar uw idee een onwaar verhaal in elkaar hebben gezet en een situatieschets hebben getekend die van geen kanten klopt, bent u degene die dat moet zien te bewijzen.

Succes ermee en beterschap voor de hond.

M.v.g. Reem

• KlaasVaak

Het was misschien inderdaad beter geweest over de aanleiding van de kwestie te praten dan over de nasleep.

Wat gebeurde er.

Wie stond/reed toen waar in die straat.

Wat voor straat is het. (woonerf of niet)

Liep de hond los of niet

Reed de auto hard of niet

Dat soort dingen. Nu is het meer een ja/nee spelletje waar alleen de direct betrokkenen een mening over kunnen hebben.

En die staan, zoveel is nu duidelijk, lijnrecht tegenover elkaar.

Daar kunnen de lezers hier, even aangenomen dat die er niet bij waren, niets mee.

• ysatis_chanel

hai Reem,

getuigen zijn er wel,2 stuks zelfs,de agenten hebben zelf toegegeven dat zij fout waren,deze getuigen waren hierbij aanwezig,alleen op het buro heeft hun meerdere gezegd dat zij nooit mogen ‘'bekennen’' dit wordt geleerd tijdens hun opleiding legde zij uit.

Mjn vriendin is op dit moment een beetje radeloos aan het worden,de desbetreffende agenten kwamen wel steeds naar haar huis toe om kadootjes af te geven voor haar dochtertje,het hondje is van haar dochtertje,.al weken is zij bezig om een kopie van de aanrijding te krijgen van buro loosduinen,maar telkens krijgt zij nee,,of ze zijn net de deur uit,of ze zijn met lunch,of gaan de nachtdienst in,en noem ze maar op…en nu vandaag kreeg zij dus van haar rechtsbijstand een vodje opgestuurd ,een a4tje waarop de agenten dus een tekening hadden gemaakt hoe het volegns hun gegaan was,op die bewuste tekening heeft de agente zelfs parkeerplaatsen bijgetekend die er helemaal niet zijn…het slaat echt nergens op

maar goed wat jij schrijft,heeft zij dus al gedaan,maar steeds als zij naar het buro gaat wordt ze gewoon uitgelachen in zo'n mooi hokje…want daar zijn ze goed in….intimideren..maar dat stat er weer los van..

Mijn vriendin zit nu al weken thuis met een zieke wat kreupel hondje die wekelijks naar de arts moet vanwege zijn bekken e.d ,ze heeft een dochtertje die nog banger is als dat ze al was voor de agenten,en dat meisje heeft het al niet makkelijk gehad ,en dan ‘'beloofde’' zij(de agenten) haar dat het allemaal wel goed kwam met haar hondje en dat ze hem echt niet gezien hadden enz ze hebben denk ik wel een half uur naast haar buiten op een bankje met 2 glaasjes cola in de hand zitten vragen aan haar . . . je bent toch niet boos meer?? en verdrietig??

Heb ik nog 1 vraag voor je Reem,als wij nu eens een originele bestaande plattegrond aantonen van het de straat waar het gebeurde,en dan met de 2 getuige die ze heeft,dan zou dit toch voldoende moeten zijn om aan te kunnen tonen dat de 2 agenten liegen dat het gedrukt staat?want hoe anders moet je zoiets bewijzen?

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie! dit waardeer…

• Reem

Hopelijk heb je ook even gelezen wat KlaasVaak schreef, want de vraag rijst hier idd hoe het hondje aangereden kon worden door een politievoertuig en waarom de agenten schuld erkennen. De vraag is ook wat het probleem nu is. Worden de gemaakte kosten van dierenarts niet door de verzekering van politie Haaglanden gedekt? Worden die kosten uit eigen zak betaald?

U kunt simpelweg bellen naar het bureau en vragen om de tijden waarop de agenten werken. Als u aangeeft dat u graag een gesprek met de agenten zou willen kan er gewoon een afspraak worden gemaakt en hoeft niemand onnodig naar het bureau. U wordt dan idd ontvangen in een hokje (spreekkamer) rechts achter de balie waar het overigens niet raadzaam is eventuele frustratie's te uiten die als beledigend of bedreigend kunnen worden ervaren, want buiten de diender(s) die u daar te woord staat/staan wordt er op de bovenverdieping meegeluisterd en wordt alles opgenomen. Dus ook als u denkt “uitgelachen” te worden, bedenk dan dat de macht verder rijkt dan u kunt vermoeden.

Het lijkt mij idd verstandig een correcte tekening te maken en daarnaast een aantal foto's van de Duke Ellingtonstraat waar het gebeurde plaatsvond. Geef daarin duidelijk aan wat de verschillen volgens u zijn met de tekening van de agenten. Ik ga er vooralsnog maar vanuit dat er van kwade opzet om de boel te manipuleren geen sprake is, maar dat de agenten uit het hoofd de tekening hebben gemaakt zonder terplaatse nog eens te bekijken of deze wel in overeenstemming was met de werkelijke situatie. Ik ken de straat en de wijk waarin deze zich bevind maar vraag me niet een waarheidsgetrouwe tekening te maken van de Duke Ellingtonstraat, want dan moet ik er toch echt ff naartoe om te zien of ik er geen parkeerplaatsen bij teken die er niet zijn.

Gelukkig heeft u 2 getuigen en kunt u kennelijk de boel weerleggen.

M.v.g. Reem

• Rob II

Als een politievoertuig betrokken raakt bij een aanrijding dient het ongevallen rapport altijd opgenomen te worden door een leidinggevende en niet de bij het ongeval betrokken agenten.

Het rapport wordt opgemaakt op basis van de verklaringen van alle betrokkenen en de waarnemingen van de betreffende leidinggevende te plaatse.

Uw vriendin heeft geen recht op een kopie van het ongevallenrapport, althans niet via de politie.

De politie stuurt een afschrift van het rapport aan een speciale stichting die werkt voor de verschillende verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Bij die stichting kan een kopie van het rapport worden verkregen.

Als uw vriendin een rechtsbijstandverzekering heeft doet zij er goed aan deze in te schakelen.

Aangezien de betreffende agenten werkzaam waren voor de politie Haaglanden is de politie Haaglanden dus aansprakelijk voor de schade die dee betreffende agenten tijdens hun werk veroorzaken. Dat betreffende agenten “bekennen” impliceert niet dat hun werkgever dan de aansprakelijkheid ook erkent. Die zal dat niet eerder doen dan na een gedegen onderzoek. De betrokken agentes kunnen daar geen enkele invloed op uit oefenen.

Ik hoop dus voor uw vriendin dat de hond aangelijnd was. Zo niet dan zal dat behoorlijk van invloed kunnen zijn voor het erkennen van de mate van aansprakelijkheid. Honden dienen in de bebouwde kom op andere dan aangewezen plaatsen immers altijd aangelijnd te zijn en de houder van de hond zal het dier onder zijn appel moeten hebben.

Uw vriendin dient ook te beseffen dat een hond, ongeacht de emotionele waarde van het dier, voor de Wet een zaak (ding) is met een beperkte feitelijke waarde.

• - Gerard -

ysatis_chanel Schreef:

——————————————————-

> Dit echt even kwijt moet!!!

>

> Namens een vriendin van mij dit plaats…

>

> bepaalde politieagenten van buro loosduinen zijn

> klote agenten. rijden ze me hond aan, maar betalen

> ho maar zoete praatjes lieve kadoootjes, maar

> ondertussen, denk ik dat ik toch hart van

> nederland maar moet gaan bellen.

Goed plan want anders sturen ze je toch van de wal de sloot in. Gewoon volhouden, doe ik ook altijd en dreigen met de media doet vaak wonderen. Zijn ze schijtbenauwd voor. Heb laatst nog een verhaal gehoord dat de politie beloofde 2 agenten 3 dagen te schorsen als de benadeelde afzag van het inschakelen van de media.

• KlaasVaak

Uhh ongevraagd en ongewaarschuwd een gesprek opnemen?

Denk niet dat de politie zijn vingers daaraan brandt.

• KlaasVaak

Als ik moet geloven wat ik allemaal hoor word ik gek van waanzin :D

• KlaasVaak

ysatis_chanel Schreef:

——————————————————-

> alleen op het buro heeft hun meerdere gezegd dat zij nooit mogen ‘'bekennen’' dit wordt geleerd tijdens hun opleiding legde zij uit.

Wat een onzin. Op de opleiding wordt geleerd dat politie geen schuldige van een aanrijding aanwijst.

Dat doen de verzekeringsmaatschappijen. En dat geldt niet speciaal voor aanrijdingen waarbij een politievoertuig betrokken is.

Dat geldt voor alle aanrijdingen.

Ook zullen agenten niet met media praten maar verwijzen naar een persvoorlichter die meestal op of via een hoofdbureau te spreken is.

> Mjn vriendin is op dit moment een beetje radeloos aan het worden,de desbetreffende agenten kwamen

> wel steeds naar haar huis toe om kadootjes af te geven voor haar dochtertje,het hondje is van haar dochtertje,.

Klinkt erg betrokken van die twee collega's. Ik kan er niets anders van maken.

Dat hun werkgever niet doet wat uw vriendin wil is een heel andere kwestie, en die moet je, hoe moeilijk ook gescheiden zien.

Die twee collega's tonen medeleven met de dochter van uw vriendin en het hondje, veel meer kunnen zij in hun positie niet doen.

En de waarheid vertellen, uiteraard.

> al weken is zij bezig om een kopie van de aanrijding te krijgen van buro loosduinen,

Die moet zij via de verzekering/rechtsbijstand/advocaat opvragen.

> en nu vandaag kreeg zij dus van haar rechtsbijstand een vodje opgestuurd,

> een a4tje waarop de agenten dus een tekening hadden gemaakt hoe het volegns hun gegaan was,op

> die bewuste tekening heeft de agente zelfs parkeerplaatsen bijgetekend die er helemaal niet zijn…

> wordt ze gewoon uitgelachen in zo'n mooi hokje…want daar zijn ze goed in….

> intimideren..maar dat stat er weer los van..

Uitlachen en intimideren zijn twee heel verschillende dingen.

Ik kan me an beide niet voorstellen dat dit gebeurt…wat iets anders is dan zeggen dat het niet gebeurt.

> Heb ik nog 1 vraag voor je Reem,als wij nu eens een originele bestaande plattegrond aantonen van

> het de straat waar het gebeurde,en dan met de 2 getuige die ze heeft,dan zou dit toch voldoende

> moeten zijn om aan te kunnen tonen dat de 2 agenten liegen dat het gedrukt staat?want hoe

> anders moet je zoiets bewijzen?

Het niet correct schetsen van een tekening is toch iets anders dan liegen.

Dat is aantonen dat de tekening niet klopt.

Vervolgens zal aan de hand van de kloppende tekening het verhaal gemaakt moeten worden.

Ben toch steed meer benieuwd naar uw verhaal over de aanrijding en hoe deze kon gebeuren.

Want al met al heeft u daar nog steeds geen antwoord op gegeven.

Maar wel telkens verwijten geuit naar de tegenpartij.