Boete van 21 jaar

• Ronald

Hier toch wel een aardig berichtje in de Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5217586/__Man_wil_boete_betalen_na_21_jaar__.html

Maar nu mijn vraag, waarom mag de politie dit soort gelden niet aannemen voor bijvoorbeeld de personeelspot zoals de man wou.

• serine

om beschuldigingen van omkoperij te verkomen?…

• Ronald

Zoiets zou het inderdaad kunnen zijn. Maar in dit soort gevallen lijkt het mij toch wel heel erg ver gezocht.

• - Gerard -

Wellicht omdat boetes betaald dienen te worden aan (justitie) Het Rijk. Aan onderandere jou en mij dus. ;)

• Ronald

Hoi Gerard,

Dit zou inderdaad de reden zijn verwacht ik. Niet aan gedacht.

• serine

is niet vergezocht…

als over een tijdje uitkomt dat hij ook nog een bijbaantje heeft als pillen smokkelaar..of overvaller ofzo..ik denk dat die ene gift dan nog een lastig verhaal word als de telegraaf daar lucht van zou krijgen ofzo ..;)

• KlaasVaak

De politie mag geen giften aannemen.

Dàt is de reden.

Als die man van zijn geld af wil doet het er niet meer toe waaròm hij dat wil.

Hij dacht dat geld kwijt te zijn aan een boete en stelt dan een schenking voor.

Zelfs als juffrouw Jannie na goed geholpen te zijn na bijv. een woninginbraak een doos gebak wil schenken mag deze niet aangenomen worden.

Al kan ik mij voorstellen dat er over die doos gebak niet zo moeilijk gedaan wordt :D (Ohoh ik ruik een PRdV alert)

Maar soms lees je ook dat zoiets meteen aan een plaatselijk bejaardentehuis wordt doorgeschoven.

Of bij inbeslaggenomen bloemen.

Normaal gaat inbeslag genomen waar naar de domeinen…maar dan zijn ze al tot snot voordat ze mee mogen (1x in de maand ofzo gaat er ritje naar de domeinen).

Uitzondering is bederfelijke waar, dus zal er een hOvJ zijn die nek uitsteekt en ze meteen doorschuift naar een goed doel.

1 edit: spelfout

• Reja

Ik heb van een politieman vernomen dat zij geen gebak e.d opeten omdat je niet weet wat erin zit. Maar goed, zo'n hasjcake maakt het misschien wel heel gezellig in het bejaardenhuis…….

• ¥ Lotje ­­¥

IK vraag me wel af ,, waarom,, hij dat nu betaald . Na 21 jaar . ??????

• Lans

Tja, er zijn mensen die opeens misdaden na jaren gaan bekennen die allang verjaard zijn. Ik ken een voorbeeld van iemand die al zijn diefstallen echt 30 jaar geleden ging bekennen. Hij was in een nieuwe fase van zijn leven gekomen en wilde schoon schip maken en wilde geen wroeging meer hebben met zijn wat mindere verleden. Misschien bij deze man ook wel.

Groetjes, Lans