Boete van 21 jaar

• KlaasVaak

dat is een keer gebeurd idd bij de parkerpolitie geloof ik.

die taart was bewerkt met laxeermiddel

zat de halve ploeg een paar dagen thuis

• KlaasVaak

ik geloof dat hij die bekeuring pas zag toen zijn vader was overleden en hij dienst administratie onder ogen kreeg…

• - Gerard -

Whahahaha. :D:D:D

• Reja

Hoewel volstrekt onbelangrijk, vraag ik mij toch af of je nu parkeerpolitie of parketpolitie hebt willen opschrijven.

• Nog steeds Dennis

Als ik het mij goed herinner, parketpolitie Rotterdam.

• KlaasVaak

Dat wilde ik schrijven maar had niet aan parkeerpolitie gedacht.

Tot ik dacht…wat is dat ‘parkeerpolitie’.

Want dat is Stadstoezicht en dus medewerkers van de gemeente.

Het was kennelijk Hilversum: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/03/parkeerwachters_aan_diarree_do.html

• Reja

Dank je, ik zag de letters e r en t dicht bij elkaar op het toetsenbord. Vandaar mijn vraag.

Wie wie is, is voor een burger niet meer bij te houden. Vroeger had je parkeerwachters, maar die term wilde men niet meer gebruiken omdat ze niet wachten op het parkeren. Dus parkeercontroleurs zitten bij de parkeerpolitie terwijl parketwachten bij de parketpolitie zitten. Ik ben aan koffie toe.

• - Gerard -

Koffie op? Parkeercontroleurs zijn gewoon BOA's in dienst van een gemeente. Kunnen ook gewoon part. beveiligers zijn, ingehuurd door een gemeente. Parketpolitie is een onderdeel van de politie. Brengen boef van plaats A naar B.

• KlaasVaak

Heeft het er niet een beetje mee te maken dat door het opplakken van het etiket parkeer'politie' door de burger

het deze burger een soort vrijbrief geeft om er over te klagen en er nog veel meer lelijks van te vinden?

• Reja

Zou best kunnen KLaasVaak, maar ik klaag niet over de politie. Zelfs niet als ik (zeer incidenteel) een bekeuring ontvang.