Goedeavond,
Ik heb de volgende opmerking/ vraag.
Ik ben 2 week geleden 's morgens om een uur of 6 staande gehouden om mee te werken aan een blaastest.
Geen probleem want ik drink alleen op vakantie en al helemaal niet als ik achter het stuur moet.
Ik was ook net uit bed en was op weg naar de andere kant van het land.
Echter bij de controle bleek dat ik wel alcohol zou hebben gedronken aangezien het apparaat het aangaf.
Ik heb de agent in kwestie uitgelegt dat ik zeker al 4 maand geen drank heb aangeraakt en vanwege mijn werk kan ik me het ook niet veroorloven
om daarvoor te worden aangehouden, dan ben ik mijn baan kwijt. Toch werd er door het apparaat alcohol geconstateerd.
Nou heb ik vaker gehoord dat als je scherpe pepermunt o.i.d. gebruikt dat het apparaat daar ook positief op reageert.
Ik was net uit bed en had bij het tandenpoetsen ook mondwater gebruikt (Listerine). Voor zover ik weet zit daar geen alcohol in.
Kan het zijn dat het apparaat daar op uitslaat?
Ik heb het de agent uitgelegt en deze liet mij wel verder rijden. Maar voor hetzelfde geldt had ik wel mee gemoeten naar het bureau.
Kan het aan de Listerine liggen of is het een fout van het apparaat. Ik zou het de volgende keer graag voorkomen mocht het wel aan de Listerine liggen.
Groeten Wildcard