Hoi,
Mijn rijbewijs is enige tijd geleden verlopen, kan hem ook nergens meer vinden. Durfde eigenlijk ook al zeer lange tijd een tien jaar ongeveer niet meer auto te rijden. Nu heb ik een zeer leuk aanbod gekregen van een bevriende rijschool om tegen een zeer lage vergoeding een aantal rijlessen bij hem te volgen zodat ik de draad weer op kan pakken.
Maar nu mijn vragen:
1: Rijbewijs kwijt, is enige tijd geleden verlopen, heb vernomen dat hij in feite altijd geldig blijft dat je dus zo een nieuw rijbewijs kan halen in stadhuis. Ze zeggen wel dat ik aangifte van vermissing moet doen voor mijn rijbewijs en dat ik daarmee naar stadhuis kan gaan en hem kan ophalen. Klopt dit, kan ik zo mijn rijbewijs als verloren beschouwen aangeven bij de politie? Durf echt niet meer te zeggen waar hij gebleven is.
2: Ik heb suikerziekte, moet ik voor de aanvraag van het rijbewijs bij stadshuis een medische verklaring hebben dat ik mag rijden? De ene zegt van wel de andere zegt weer van niet dat dit alleen geldt voor groot rijbewijs. Maar wat ik vernomen heb, is als ik het rijbewijs zonder medische verklaring ophaal en ik wordt onwel door mijn suiker ziekte onderweg en ik veroorzaak dan een ongeluk dat ik dan niet verzekerd ben? Is dit juist?