Auto B rijbewijs medische keuring nodig ja of nee en verlopen vraagje.

• Ronald

Hoi Gerard,

Hier heb je wel weer gelijk in. Alleen voordeel voor mij is, politie bureau zit hier een paar honderd meter vandaan, gemeente huis een paar km, en is lastig te bereiken met OV. Gemeentehuis zit heel logischerwijs hier in Nieuwegein op een industrie terrein.

• - Gerard -

Bedrijventerrein, naast het shellstation. Mooi gebouw trouwens. Daarom ook even bellen …..

Mijn geldige rijbewijs ben ik ooit in Barcelona kwijtgeraakt. Gestolen, verloren ….. zeg het maar. We hebben toen op dit prikbord de discussie gehad of je zonder een rijbewijs te kunnen tonen auto mocht rijden. De gemeente zei toen tegen mij:“als je aangifte doet bij de Nederlandse politie en je kunt die aangifte tonen en jouw verzekering maakt geen bezwaar mag je van mij gaan rijden”. Dus, voor hetzelfde geldt zegt de gemeente dat je geen aangifte hoeft te doen en kun je over een week een nieuw rijbewijs halen.

Of je moet de koffie bij de politie te Nieuwegein echt heerlijk vinden ……

In ieder geval, succes en hopelijk zonder veel problemen straks weer veel rijplezier.

• Ronald

Ken je het hier in Nieuwegein Gerard? Omschrijving klopt inderdaad zoals je zegt. Gelukkig zijn ze nu eindelijk bezig met nieuwbouw weer in het Centrum van Nieuwegein. Over twee jaar af geloof ik.

Ga wel eventjes bellen met gemeente.

• - Gerard -

Ik ken het, en jij woont dus in het centrum want het politiebureau staat in het centrum tegenover de ABN-Amro. Zit trouwens een prima chinees in het centrum, superlekkere babi pangang tipan. O, dat waren nog eens tijden.

• Ronald

Ik woon niet echt in het centrum alhier, maar er wel vlakbij, Klopt Chinees ken ik.

• Ronald

Hoi iedereen,

Zojuist de gemeente gebeld, en die zeggen dat ik aangifte moet doen bij de politie van vermissing rijbewijs, bij die aangifte krijg ik een bewijs van vermissing mee, en daarmee moet ik naar het gemeentehuis en mijn legitimatiebewijs en medische keuringen dan krijg ik zo mijn rijbewijs mee.

Moet ik voor de aangifte van vermissing een afspraak maken of kan ik zo langs gaan bij het bureau hiervoor?

• - Gerard -

Scheelt in ieder geval extra rijlessen. (tu)

• Ronald

Die rijlessen komen er wel hoor Gerard, durf nu echt niet zomaar in mijn eentje de weg op te rijden, is te lang geleden dat ik gereden heb. Zag dat ik mijn rijbewijs 23 juli 1990 gekregen heb. Bijna 20 jaar geleden en heb nu 12 jaar suiker.

• - Gerard -

Maar ook al ben je je rijbewijs 10 jaar kwijt, je kunt zo een nieuwe aanvragen. Daar ging het me even om.

• Nog steeds Dennis

Bel even met 0900-8844 en vraag er even naar. Bij de meeste bureaus in mijn regio moet je tegenwoordig een afspraak maken, maar er zijn ook bureaus met vrije inloopuren. Een telefoontje bespaart je in ieder geval een trip voor niets.