Hoi iedereen,
Leuke discussie voor dit prikbord lijkt mij:
http://www.nu.nl/politiek/2124130/horst-doet-niets-bonnenquotum-politie.html
Kennelijk heeft de minister Ter Horst totaal geen inzicht hoe de politie werkt !!!!
Dit soort opmerkingen van de minister zou voor mij reden genoeg zijn om haar per direct uit haar functie te zetten.
Bonnen schrijven door de politie levert meer respect op, ze luistert kennelijk niet naar wat de gewone burger zegt over de politie en bonnen schrijven. De gewone burger heeft vele malen liever dat de politie juist geen bonnen schrijft en meer op straat is om de problematiek daar op te lossen zoals vechtpartijen die er regelmatig zijn, discriminatie, overvallen, zware mishandelingen en moord zaken en zo zijn er nog wel een paar.
Als de politie dit soort zaken nou goed oplost en veel meer oplost dan heden het geval is en dit komt nou eens regelmatig in het nieuws dan krijgt de politie van zelf weer respect van de burgers. Daarnaast moet het OM natuurlijk ook er goed zorg voor dragen dat de politie weer respect krijgt voor zijn werk door niet iedere keer maar weer te blunderen met strafzaken. Waardoor de politie agent het gevoel krijgt het werk voor niets gedaan te hebben.
Bonnen schrijven levert alleen maar meer agressie op van de burgers naar de agenten toe. Uiteraard moet bonnen schrijven ook gedaan worden, men kan niet iedereen zomaar ze gang laten gaan in het verkeer, maar andere misdaden oplossen is vele malen belangrijker. Hiervoor moet de minister gewoon weg veel meer geld aan uit geven zodat er meer agenten kunnen komen, en zo meer zaken opgelost kunnen worden, waardoor er meer respect is voor de politie.
Ik persoonlijk vind dat een minister met zulke opmerkingen over de politie geen minister mag zijn !!!!