Bonnen schrijven levert gezag op

• Ronald

Hoi iedereen,

Leuke discussie voor dit prikbord lijkt mij:

http://www.nu.nl/politiek/2124130/horst-doet-niets-bonnenquotum-politie.html

Kennelijk heeft de minister Ter Horst totaal geen inzicht hoe de politie werkt !!!!

Dit soort opmerkingen van de minister zou voor mij reden genoeg zijn om haar per direct uit haar functie te zetten.

Bonnen schrijven door de politie levert meer respect op, ze luistert kennelijk niet naar wat de gewone burger zegt over de politie en bonnen schrijven. De gewone burger heeft vele malen liever dat de politie juist geen bonnen schrijft en meer op straat is om de problematiek daar op te lossen zoals vechtpartijen die er regelmatig zijn, discriminatie, overvallen, zware mishandelingen en moord zaken en zo zijn er nog wel een paar.

Als de politie dit soort zaken nou goed oplost en veel meer oplost dan heden het geval is en dit komt nou eens regelmatig in het nieuws dan krijgt de politie van zelf weer respect van de burgers. Daarnaast moet het OM natuurlijk ook er goed zorg voor dragen dat de politie weer respect krijgt voor zijn werk door niet iedere keer maar weer te blunderen met strafzaken. Waardoor de politie agent het gevoel krijgt het werk voor niets gedaan te hebben.

Bonnen schrijven levert alleen maar meer agressie op van de burgers naar de agenten toe. Uiteraard moet bonnen schrijven ook gedaan worden, men kan niet iedereen zomaar ze gang laten gaan in het verkeer, maar andere misdaden oplossen is vele malen belangrijker. Hiervoor moet de minister gewoon weg veel meer geld aan uit geven zodat er meer agenten kunnen komen, en zo meer zaken opgelost kunnen worden, waardoor er meer respect is voor de politie.

Ik persoonlijk vind dat een minister met zulke opmerkingen over de politie geen minister mag zijn !!!!

• DePeter

Een bon krijg je volgens mij niet omdat je zweetvoeten hebt.

Ik ben wel van mening dat een bvb bon uitschrijven voor 3 km overschrijding overdreven lijkt, maar waar trek je de grens?

Overschrijding is trouwens meer dan de bekeurde 3km, wettelijke correctie gaat er nog vanaf.

En nee een agent krijgt bij niet meer respect omdat hij/zij een bon uitschrijft, respect krijgen ze van mij toch wel.

grtzzz

• KlaasVaak

Inderdaad, gezag zit hem niet in wel of geen bonnen. En Ter Horst och….we moeten er allemaal mee leven.

Maar: een bon krijgen heb je zelf in de hand. Zelfs een agent loopt er wel eens eentje op. Heus.

Als je het risico op een overtreding neemt moet je ook de negatieve consequenties van je gok accepteren.

Aan de andere kant, bonnen schrijven is een deel van het werk van een agent. Dus mag je verwachten dat de leiding ook een x aantal ‘resultaten’ van je werk ziet.

Een verkoper wordt ook geinstrueerd om een aantal contracten te verkopen per jaar.

Dus een minimum eis voor het aantal bonnen is niets mis mee.

En als er bij jou voor de deur telkens fout geparkeerd wordt verwacht je ook dat er eens krachtig tegen wordt opgetreden, en niet alleen met een praatje mensen worden weggestuurd.

Ik heb het regensommetje al vaker geschreven:

Een agent (uit een wijkteam) moet er 150 per jaar uitschrijven. Dat is grofweg 1 per 2 werkdagen.

Als er een verkeersactie wordt gehouden, dan schrijf je er zo een stuk of 10. Kun je de rest van de (werk)maand mee vooruit.

Als je als agent in je buurt de hotspots kent waar veel parkeeroverlast is schrijf je er ook zo een stuk of 5-10.

En dat zijn echt geen dingen die je als agent moet zoeken met een vergrootglas.

Iedereen kan op weg naar zijn of haar werk fietsers en brommers en zelfs auto's door rood zien rijden.

Hoe vaak zie je onderweg bestuurders niet (nog steeds) mobiel bellen?

Denk dan nog eens aan 1 bon per 2 dagen.Daar hoef je echt niet voor te zoeken.

Dan kom ikop het verhaal van “ga boeven vangen”: het gros van de agenten die bonnen aan burgers uitschrijft heeft niet de functie (lees: werkt niet op de afdeling en/of is niet opgeleid).

De agent op straat is van een wijkpolitieteam.

Die in de surveillance-auto's van de noodhulp (meldkamermeldingen)

En om strafbare feiten te onderzoeken (de aangiftes van inbraak, geweldpleging etc.) dien je bij de recherche te werken. o

En de flitsbonnen…ik denk dat iedereen nu wel weet dat die (meestal) van het KLPD komen.

Dat zijn meestal BOA's of surveillantenen (twee strepers) die doen al helemaal geen strafzaken onderzoeken.

Zonder lullig te doen: dat ligt aan de opleiding. Daar zijn die mensen niet voor.

Al zou je het flitsen morgen onwettig verklaren kunnen die mensen niet naar de recherche.

Zoals ik ook al vaker heb geschreven: als jij je auto naar de garage brengt voor een beurt en de receptioniste zegt tegen je dat je pas volgende week terecht kunt omdat het druk is,

roep je dan ook tegen haar dat zij haar handen eens vuil moet maken en het onderhoud aan jouw auto moet gaan uitvoeren?

Nee, dan heb je het liefst dat de chef-werkplaats persoonlijk aan je auto sleutelt.

En als de arts in het ziekenhuis zegt: helaas, meneer/mevrouw, wat uw naaste heeft, is niet te genezen. Weet jij het dan ook beter?

Maar als we het over (andersmans) aangifte hebben, hebben we onze mond vol en moet om het even welke agent er achteraan.

Wat ik bedoel: Bijna iedereen in Nederland denkt te weten hoe het moet in politie Nederland.

Het gros weet nog niet eens zonder bekeuring door het leven te gaan.

Want op zulke momenten moet die agent net iets anders gaan doen.

Maar als ze er bij jou voor de deur weer een parkeerchaos van maken…dan moet die agent wel komen schrijven.

• swat

Daar sluit ik mij aan.

• serine

Een bon krijg je volgens mij niet omdat je zweetvoeten hebt

nee dat klopt…maar je respect groeid daar ook niet van…:D

• serine

als ze bij mij voor de deur staan…trek ik hem met een lier van mn erf af..:D

• Zorbacop

serine Schreef:

——————————————————-

nee dat klopt…maar je respect groeid daar ook niet van…:D

————————————————————-

Hoe wel volgens jou?

• - Gerard -

Ik ben het, zoals wel vaker, volledig eens met de minister. Schrijven en verder geen lulverhaal ophangen. Dat zie ik het liefste.

• Ronald

Ik vind het de grootste onzin de opmerking van de minister:

Bonnen schrijven levert respect op, eerder agressiviteit bij de burgers die ze krijgen, ook al zijn ze helemaal juist die bonnen. Burgers zeggen al snel ga toch boeven vangen. Kan me zelf niet meer herinneren wanneer wij een bon gehad hebben, spreek ik echt over minimaal 5 jaar geleden en dat was via flits en inderdaad voor een paar km te hard rijden. Zonde maar zeur er niet over verder. Eigen fout. Verder afgelopen voorjaar 1 in Tjechië gehad wegens niet rijden met lichten aan, 1 km voor de Duitse grens. Jammer maar ook onze fout, waar we niet wakker van liggen.

Maar de blunders die de politie regelmatig maakt door onder andere vertrouwelijke gegevens kwijt te raken, het beeld van de burgers dat ze overal bonnen schrijven maar geen boeven vangen levert gewoon weg geen respect van de burgers op voor de politie. Juist het tegenover gestelde, snap niet dat de minister dit niet wilt inzien.

Ik ben wel voorstander voor veel meer geld naar politie zodat meer mankracht aangetrokken kan worden en hierdoor meer zwaardere criminaliteit opgelost kan worden. Dan krijgt de politie ook van zelf wel weer meer respect van de burgers.

Maar wat ik nu zeg is dat de minister met dit soort opmerkingen geen respect heeft voor de politie. Of ze is zelf zo dom dat ze niet inziet dat bonnen schrijven juist geen respect oplevert.

• Ronald

Als er geschreven moet worden Gerard moet er geschreven worden 100 % mee eens.

Alleen ik zie er absoluut niet in dat bonnen schrijven respect oplevert, nogmaals tegenover gestelde voor de meeste burgers.

Als ik minister was van verkeer had ik het echt heel anders aangepakt en inderdaad politie heel zwaar laten controleren, en heel snel rijbewijzen laten intrekken, file probleem was door mij snel opgelost, gratis open vervoer voor iedereen instellen. Asociale rijders gelijk van de weg af halen, en nooit meer laten rijden. Zo'n beleid zou ik gaan voeren.