waar kan ik de sporttest oefenen

  • Zorbacop

    Overigens loop eens bij een basis- of middelbare school binnen. Vraag of je eens gebruik mag maken van hun gymzaal. Of probeer een turnvereniging in je buurt. Heeft een collega van ons ook gedaan. Maar dat was voor touwklimmen. (andere tak van dienst)

  • Plukkie

    Fijne links :)

    Toch een mentale voorbereiding dat filmpje

    Vind je de nieuwe sport test makkelijker dan de oude?

    Grtz Plukkie

  • KlaasVaak

    De aspiranten lopen deze minimaal 1x per jaar.

    De ‘ouwe glorie’ heeft nog een jaar om op niveau te komen.

    Dan is het voor hen ook een verplicht nummer.

    Vanaf 2011 is het een onderdeel van de beoordelingsgesprekken en kan het gevolgen hebben

  • KlaasVaak

    Mocht je een Garmin Forerunner 305 (of soortgelijk) trainings'horloge' hebben kun je deze site http://www.motionbased.com/ ook gebruiken.

  • Icer

    De sporttest gaat veranderen. De ballen hoeven niet meer op de matten (matten gaan weg) gelegd te worden en de pop moet je buiten de tijd om verslepen. Ik weet niet wanneer die wijziging in gaat.

    Verder kun je veel tijd winnen door de kar en de ballen op bijna maximale kracht/snelheid te doen en het rennen en springen tussendoor wat rustiger. Zo kun je makkelijk een tijd van 2.50 halen, en dat is 30 sec. sneller dan de maximum tijd.

    Groetjes.

  • KlaasVaak

    bedoel je dan dat er weer vakken van tape komen of gaat het hele onderdeel met de ballen eruit?

    mijn snelste tijd was 2:54 met een correcte op een wegrollende bal:

    de bal die ik in mijn handen had heb ik teruggelegd op de mat,

    om de weggerolde bal terug op de mat plaatsen,

    om de bal die ik daarvòòr beet had weer op te pakken om verder te gaan GRRR

    terwijl ik de bal die ik vast had eerst op de vólgende mat had kunnen leggen

    dan de weggerolde bal terugleggen

    om daarna de volgende bal te pakken

  • Icer

    Nee, de ballen blijven er in. In een vak leggen wordt het dus… De matten waren gevaarlijk omdat je er over kon struikelen… Binnenkort bestaat het hele parcours uit tape. Want over een kast springen is ook gevaarlijk. En je kunt onder de kar komen. :S

  • Dannyericsson

    Medeprikkers bedankt voor de vele reacties, vooral KlaasVaak dankje (tu). Als het inderdaad klopt wat icer zegt dat de kast verdwijnt, dan zou dat voor mij een stuk schelen, ik hou de nieuwsberichten dan maar in de gaten hopelijk veranderd het dan snel.

    Bedankt allen;)

  • Zorbacop

    De kar hoeft niet met maximale kracht.

    Als ie eenmaal in beweging is (duwen), dan win je tijd en kracht door op tijd te gaan remmen (hangen).

  • A. v. D.

    Ik dacht van te voren. oefenen is niet nodig. Ben fit zat. Maar als je lang en/of zwaar bent, dan is het extreem zwaar. Ik voetbal drie keer in de week (seizoen net begonnen) maar dit viel me vies tegen. Wel gehaald, maar je benen verzuren verschrikkelijk. Mentaal moet je er ook zeker klaar voor zijn. Ik moest ook nog een keer terug omdat ik iets buiten de kast kwam. Ik ben zelf vrij lang dus dan heb je dat probleem sneller dan wanneer je wat kleiner bent. Op dat moment, omdat je even stilstaat als je terug wordt geroepen, lopen je benen compleet vol. TIP: Doe alles gecontroleerd zodat je niet je ritme hoef te breken. SUCCES