parkeren op stoep/fietspad door politie auto

• ron2

Is het niet zo dat de politie een voorbeel functie heeft?

dacht het wel, dus was laatst weer eens verbaast dat ik op de Vlasakkerweg nabij kruispunt met Stationstraat in Amersfoort een politie auto met 2 wielen op de stoep en 2 wielen op het fietspad parkeerde aan de linker zijde van de weg.

En daarna gingen de heren dienders rustig lopend naar een broodjes zaak om ff wat eten te kopen.

Begrijp me goed ik gun de heren hun eten.

Maar als ik zo parkeer krijg ik meteen een bekeuring dus waarom mag de politie dit wel!

vind het maar gewoon machts misbruik

Gegroed Roland

Amersfoort

• Nog steeds Dennis

Krijg altijd een soort “Calimero”-gevoel bij dit soort berichten.

Totaal niet controleerbare berichten, met een hoog frustratiegehalte.

Neemt niet weg dat er idd collega's zijn die zich er geen rekenschap van geven, wat voor beeld hun acties oproepen. Zou wel eens goed zijn, als ze eens kritisch naar zichzelf en hun directe collega's keken.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Hier in de laan een politiemotor op de stoep????????????

Is het niet zo dat motors ook geparkeerd moeten worden zoals auto,s . dus niet op de stoep????

• ron2

heb van dit voorval idd geen foto, maar zie ze daar regelmatig fout parkeren om eten te halen.

zal er wel een paar foto's van maken indien je dat wenst “nog steeds dennis”

Heb totaal niet de intentie om iets anders als de waarheid hier te vertellen

Zeg ook niet dat alle agenten dit gedrag vertonen, maar die paar die dit doen zorgen wel voor veel ergenis.

Mvrg Roland

• remia

Motoren mogen altijd op de stoep, ook burgermotoren.

vwb de auto op de stoep, daar kun je van verschillende kanten tegenaan kijken.

Het is ook zo dat die auto waarschijnlijk een noodhulpvoertuig is, wat betekend dat die politieagenten ieder moment kunnen worden opgeroepen voor een melding. Dat betekend dat je niet de tijd hebt om naar een verderop gelegen parkeerplaats te lopen/rennen als de nood aan de man is. Ik ken de situatie niet, maar als er in de buurt geen geschikte parkeerplaats is, dan is dit de (misschien moeilijk uit te leggen) oplossing.

• - Gerard -

ron2 Schreef:

——————————————————-

> Is het niet zo dat de politie een voorbeel functie

> heeft?

Nee, dat is inderdaad niet zo.

> dacht het wel, dus was laatst weer eens verbaast

> dat ik op de Vlasakkerweg nabij kruispunt met

> Stationstraat in Amersfoort een politie auto met 2

> wielen op de stoep en 2 wielen op het fietspad

> parkeerde aan de linker zijde van de weg.

> En daarna gingen de heren dienders rustig lopend

> naar een broodjes zaak om ff wat eten te kopen.

> Begrijp me goed ik gun de heren hun eten.

> Maar als ik zo parkeer krijg ik meteen een

> bekeuring dus waarom mag de politie dit wel!

> vind het maar gewoon machts misbruik

>

> Gegroed Roland

> Amersfoort

Het is geen machtsmibruik hoor. Misschien zitten deze agenten wel in de noodhulp.

Stel je eens voor dat de agenten een broodje warm vlees met satesaus, uitje en gebakken ei bestellen en terwijl dat wordt klaargemaakt wordt jouw 10 jarige dochtertje aangevallen door een gore hufter die het leuk vindt kleine meisjes te verkrachten om haar vervolgens kapot te steken met een mes.

Volgens mij is het dan wel prettig dat die agenten binnen een paar seconde in hun auto zitten om jouw kind te redden.

Maar goed, je mag er natuurlijk anders over denken.

• ron2

gerard laat ze dan aan de overkant parkeren in op de laad en los plaatsen

is maar een meter of 20 verder lopen maar dan heb niemand er last van

nu moeten de fietsers die vanaf het station komen en berg af gaan en dus snel gaan er omheen slingeren met gevaar voor een frontaaltje met een tegemoet komende auto.

lekkere hoor brootje halen en een ander licht kapot in het ziekenhuis

• - Gerard -

ron2 Schreef:

——————————————————-

> gerard laat ze dan aan de overkant parkeren in op

> de laad en los plaatsen

O, dus dat vind jij dan wel goed. Nou, volgens mij mogen ze daar ook niet staan. Maar als het van jou mag is het vast goed.

• ron2

is ook niet goed gerard maar dan staan ze niemand gevaarlijk in de weg

• hetIsMij

bij deze dan een paar voorbeelden:

Diverse bestuurders werden op de bon geslingerd door oom agent, omdat zij verzuimd hadden hun blauwe parkeerschijf voor de voorruit te plaatsen. Dat de politie zelf het slechte voorbeeld gaf door in dezelfde straat ook fout te parkeren zonder parkeerschijf, werd maar weer eens aangetoond met bijgaande foto.

Dat er een hoop mensen denken dat politieagenten invalide zijn dat weten we wel, maar hier is het bewijs. Tevens is hier ook mee aangetoond dat ze niet kunnen parkeren. Om hem nou midden op 2 plaatsen neer te zetten… Overigens waren er in de rest van de straat nog genoeg plaatsen vrij.

Ook hier in zuid Limburg weet de politie maar geen goed voorbeeld te geven: met 2 wielen op de stoep, voor een uitrit en op een bus halte.

En zo zijn er zo veel….