Hoge declartiekosten korpschefs?

• Ronald

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5443155/__Rel_om_declaraties_korpschefs__.html?p=1,1

Wat vinden jullie van dit artikel?

Ik las het ook op nos teletekst en op meerdere sites.

In mijn ogen is dit gedrag iets wat het image van de politie toch weer behoorlijk schaad. Als er zelfs al haargel op kosten van de gemeenschap aangeschaft wordt snap ik het ook niet meer.

Met dit soort berichten kan ik me heel goed voorstellen dat burgers denken nou als de politie kan frauderen, waarom kan ik het dan ook niet doen. Ik zie dit zelf een vorm van frauderen, zal wel weer wettelijk niet zo heten, maar haargel declaren op kosten van de gemeenschap vind ik toch wel heel erg ver heen gaan.

• mwb

die van de haargel is dan ook al weg…

• Ronald

Dat klopt mwb, maar goed het gaat om het idee.

Lees nu net ook een artikel dat er kamervragen hierover komen. Dat de minister op het matje geroepen gaat worden aangezien hier kennelijk vorig jaar al afspraken over gemaakt zijn en kennelijk worden die niet na geleefd

• Hampie

Ach het is weer zo dat degene die met hun poten in de modder staan een fooi krijgen en de dure pakken heel slim hun zakken over de modderstappers vullen.

• Reja

Wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het best. Je moet alleen wel zorgen dat je je vingers niet brandt.

• Arie

Alleen, zij die met hun poten in de modderstaan krijgen dit natuurlijk weer op hun boterham……… Want nu zijn natuurlijk gelijk alle agenten corrupt enzo.

• serine

mijn gedachtte…toen ik ronald las…

“ja hoor dus als een kerel staat te zeiken in het openbaar zijn alle mannen meteen zeikerds…”

maar goed jij formuleerd het ook mooi

• K.Hakvoort

Hier vinden jullie meer info.

De meest onfrisse vind ik zonder twijfel Barendse. Een korpschef met een eigen managementadviesbureau! Wat doen zulke commerciële gladjakkers bij de politie? Opmerkelijk dat het leiden van een eigen bedrijf met dat van een politiekorps gecombineerd kan worden. Waarom kreeg ze niet gewoon een tijdelijke aanstelling? Ook lijkt er in haar geval sprake van oneigenlijk gebruik van een arbeidsmarkttoelage om haar te behouden want ze vertrekt al snel naar Brabant-Noord. Echt kritisch onderhandeld wordt er kennelijk niet met een aanstaande korpschef door korps en politiek bestuur.

Korpschef Kuis van Brabant-Zuid-Oost zal net als zijn ondergeschikten vaak in de modder staan want zijn poltieuniform moet onwaarschijnlijk vaak gestoomd worden (3900 euro boven een kleine 8700 aan vaste representatiekosten).

Idioot vind ik ook de hoge bijscholingskosten voor de cheffin en plaatsvervanger van Noord-Holland-Noord. Hier zal de profiteur vooral het trainingbureau zijn met mogelijk een kwalijke rol van de opdrachtgever.

• KlaasVaak

Ik weet wel dat ik geen t-shirt meer van straat haal enkel omdat daar het politielogo en de tekst corrupt op staan :D

• KlaasVaak

opmerkelijk dat als een (hoofd)agent een bijbaan heeft daar altijd zeer moeilijk, lees terughoudend, over gedaan wordt

om niet te zeggen dat het niet mag

als een agent kleding bestelt van zijn toegekende kledingpunten (simpel omdat ze nog niet op zijn en extra kleding nooit weg is)

dan moet daar een brief van de korpschef over naar het personeel en moet het personeel op het matje bij de KC komen en terugbetalen

kan een KC/DC geen gebruik maken van de dienst-stomerij, net als het reguliere uniformpersoneel?

als een een (hoofd)agent een dienst verkeerd verantwoord in het o zo handige (oude) registratiesysteem (NOT)

dan levert dat een aantekening op in je functioneringsgesprek

BOVENDIEN bij zulk niet integer gedrag vliegt hij de laan uit

let wel: (hoofd)agenten kunnen niets declareren, behalve reiskosten.