auto gestolen

• serine

laatst was er van iemand hier een auto gestolen en die vond hem per ongeluk zelf terug…of zijn vrouw..

nu is er tot vanavond..een heel goede actie aan de gang op het landrover prikbord..

ok het gata niet over de politie…maar het scheelt de politie wel heel veel werk waneer je zelf kan aan geven waar je gestolen product zich bevind..

dan heb ik meteen een vraag…als ik mijn (laten wij zeggen) auto heb gevonden door middel van dit systeem…en ik bel de politie…gaan die mijn auto dan ook ophalen?

inkoop actie gps tracker systeem

• Lans

Ja natuurlijk, als je belt met de mededeling dat er een gestolen auto in de straat staan komt de politie toch ook?

Maar ik vind het een mooi systeem. Echter wat héél belangrijk is, zodra je merkt dat de auto gestolen is, doe meteen melding, dan komt er een internationaal signaal op de auto dat deze gestolen is, dan pas zelfstandig gaan zoeken. Dus eerst meteen bellen, zodat de meldkamer meteen een signalering aan maakt en daarna pas aangifte doen. Anders gaat er teveel tijd overheen.

Want als jij jouw auto aantreft, er staat geen “gestolen signaal” wordt het wat lastiger. Blijf ook bij het aantreffen van de auto af en ga er zeker niet inzitten. Dit ivm sporen.

Maar resumerend, mooi systeem! Misschien ook nog een ideetje om de verzekering hiervan in kennis te stellen dat je zo'n tracker op jouw auto hebt. Kan misschien de premie omlaag. ;)

Groetjes, Lans

• serine

super…dan ga ik er vanavond een paar bestellen…mijn zoon wil er trouwens ook wel een op zijn scooter:)

• Lans

Moet 'ie m alleen niet op het stuur vastmaken :D

Hoe groot zijn die dingen eigenlijk? Begin ook benieuwd te worden. Kan je ze een beetje goed verborgen wegwerken?

En zijn ze te traceren? Uiteraard blijft het een kat en muis, de crimi's zullen wel weer een maniertje vinden om ze op te sporen. Maar goed, mooi initiatief om je spullen te beveiligen. Zelfredzaamheid van de burger noemen we dat! :)

Aanvulling: Heb het eea inmiddels gelezen over de grootte op dat prikbord.

• serine

ja lucifer doosje :)

heb je de vraag over de traceerbaarheid gesteld? of zal ik dat even doen

• Lans

Ja nu je het zegt…maar gok gezien het via een simkaart gaat dat het minimaal landelijke dekking heeft.

Nee, ik bedoelde meer of ben benieuwd wat crimi's hebben uitgevonden of gaan uitvinden om dat ding te traceren. Een soort of radar-detector-detector. ;-)