Test je intuitie!

• BennieMak

Een promo van de politie Utrecht: http://www.herkendesignalen.nl/?utm_source=nieuws_nl&utm_medium=rectangle&utm_campaign=Politie_Utrecht_autokraak%2B

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal verwarrende informatie die men hier communiceert, meende ik dat het 112 nummer alleen voor spoedgevallen bedoelt is en het lokale nummer voor verdachte situaties, krijg je in dit spel punten door in bijna alle situaties 112 te bellen. Ik denk dat er heel wat uitbranders te verwachten zijn wanneer ook daadwerkelijk 112 gebeld gaat worden in m.n. de situaties Amersfoort en Maarssen. Wat vind de professional ervan?

• Lans

Ik heb hem bekeken, en inderdaad, vind het een beetje overdreven maar ik denk dat ik de achterliggende gedachte begrijp.

Je maakt het ook al een beetje op uit jouw bericht. Heel veel mensen, en dat is puur door verkeerde promotie door de jaren heen, denken dat je alleen 112 kunt bellen als het bloed tegen de muur zit. Nee! Situaties waarbij direct politie nodig is; 112 bellen. Je wil niet weten hoeveel mensen nog 0900 8844 bellen als ze jeugd rotzooi van een viaduct zien gooien.

Dus resumerend, mijn visie, een beetje overdreven maar geeft de twijfel categorie mensen wel het idee eerder te bellen.

De categorie die 112 bellen omdat hun TV het niet doet, die zal je altijd houden. :D

• - Gerard -

Je hoeft je niet zoveel aan te trekken van uitbranders. Als dat een reden zou zijn dan belt niemand meer met 112. Je belt 112 om de politie in te schakelen en niet om de mening van zo'n 112 medewerker aan te horen. Overigens ben ik van mening als er ergens (part.)beveiliging rondloopt je eerst de beveiliging inschakelt en daar de verantwoording neerleggen. Wil de beveiliging niets doen of heeft niets gedaan dan kun je dat altijd verklaren bij de politie.

En ik vond ook in 3 van de 4 situaties dat het niet nodig was de politie te bellen. Dat je toch moet bellen omdat je de situatie slecht kan inschatten vind ik persoonlijk een domme vergissing van de makers van dit filmpje. In 2 gevallen sloeg het werkelijk nergens op.

• serine

ik bel de politie als dat nodig is..meestal vechtpartij,cq mishandeling of de aanhoudende dreiging daarvan…of een ongeluk..

het is alleen dat ik 112 kan onthouden…zou echt dat andere nummer zo niet uit mijn hoofd weten…(hoeft ook niet want voor lullige zaken bel ik niet…dan ga ik even langs op buro en maak een afspraak)

en dat beeld van bloed aan de muur bij 112 …heb ik eigenlijk ook wel ja :D

• saskia1950

serine Schreef:

——————————————————-

zou echt dat andere nummer zo niet uit mijn hoofd weten.

Ezelbruggetje: 0900-8844 = 0900-TUIG, zou dat helpen? :D