Ronald Schreef:
——————————————————-
> Hoi,
>
> Zoals ik al verwachte, blijft de burgemeester Rotterdam en de korpschef van Rotterdam gewoon zitten en gaat men weer verder alsof er geen moer gebeurt is !
Waarom verwachtte jij dat dan? Ligt het zo voor de hand? Dan waren al die onderzoeken niet nodig geweest. Hadden ze jou effe moeten bellen.
> Sorry maar met dit soort besluiten is het vertrouwen bij mij in de Nederlandse watjes landjes en de Nederlandse politie volledig weg gezakt.
Maarruh: de politie beslist in deze zaak niet zoveel.
Het enige wat er besloten had kunnen worden is dat het personeel ter plaatse op HvH de laan uit moest, en die hebben volledige dekking gekregen in alle onderzoeken.
> De politie kan kennelijk ze gang gaan allerlei fouten maken, en niemand wordt gestraft hierdoor.
Begin nou eens eerst met genuanceerd te praten. ‘De politie’ is een groot begrip. Je bedoelt wellicht de korpschef? Zie ook mijn vorige opmerking een regel hoger.
> Denkt de politie met dit soort nieuwsfeiten nog enig gezag te hebben in Nederland?
> Nou ik dacht het dus niet !!!!
Waar is volgens jou het ene aan het andere gekoppeld? En ook hier geldt: praat toch eens wat genuanceerder.
> Sorry hoor maar dit soort zeer ernstige fouten, en dan nog geen koppen rollen, dat kan gewoon echt niet meer, maar ja in dit zeer waardeloze
> Nederland waar iedereen elkaars handje boven het hoofd houdt omdat het anders misschien wel eens te veel geld gaat kosten gewoon alles kunnen doen.
Welke ernstige fouten dan? Kennelijk zijn alle onderzoeken voor jou niet nodig geweest. Of heb je ze al gelezen?
En geld is niet echt het issue in de discussie: Als er vanaf nu of van mijn part voor HvH telkens ME paraat staat dan gaat het pas geld kosten.
Dat gaan we volgend jaar beleven. En als er dan geen geld of (ME-)personeel (wat gewoon politieagenten zijn met een ME opleiding) beschikbaar is,
dan gaat het hele feest (letterlijk en figuurlijk) niet door.
> Nee voor mij is de politie not done meer !!!!
Ook hier geldt: waar is de nuance.
Door ongenuanceerd (mee)praten en napraten verdwijnt het gezag.
Iedereen, niet alleen jij, ook de media, heeft het steeds over ‘de politie zus’ en ‘de politie zo’.
Maar in feite gaat het hier om een manco in de leidinggevende communicatie bij de hogere/hoogste leidinggevenden.
Iets waar jij als burger in je contact met ‘de politie’ niet zo heel veel (lees: niets) van zult merken.
Zelfs niet als je op HvH was geweest en je (nuchtere) hoofd erbij had gehouden.
Daarmee bedoel ik:
Als ik daar was geweest voor een gezellig feest en ik had al die zatte en doorgesnoven idioten gezien was ik weggegaan.
Als ik daar was geweest en er werd onderling gevochten was ik weggegaan.
Als ik daar was geweest en er werd met politie gevochten was ik weggegaan.
Als ik daar was geweest en er werd geschoten was ik weggegaan.
De enige die er niet weg kon lopen was de politie (en wellicht wat ander personeel in mindere mate)…
Iedereen meent ook er iets van te moeten vinden en meent ook dat zij de waarheid in pacht hebben net als de oplossing.
Als het zo makkelijk is waarom ziet de ambtenarij/politiek deze oplossingen niet dan?
Dit is echt een verschijnsel van het informatietijdperk, informatie die in overvloed beschikbaar is anno 2009.
Tientallen jaren geleden, voor het internettijdperk, had je alleen het plaatselijke suffertje (lees: het roddelkrantje) en that's it.
Toen hoorde je wel eens wat van deze of gene die toevallig wat contacten had…en om deze persoon te beschermen werd er alleen over gefluisterd.
En nu? Nu meent elke boerel*l op de hoek van de straat dat hij ergens verstand van heeft.
Schroomt hij niet om aan alles en iedereen die het horen wil (en die het niet horen wil ook) zijn mening te moeten verkondigen.
En er is niemand die kritisch luistert en aan bronvermelding en -controle doet en kritische vragen stelt aan de boerel*l.
Neen. Meehuilen met de wolven in het bos! Dan hoor je erbij, want je vertegenwoordigd de mening van het volk op straat.
En die mening….waar was die ook al weer op gebaseerd? Op krantenkoppen (lekker betrouwbaar overigens) en oneliners.
Zelfs in de politiek zitten een aantal (door het volk gekozen) blaaskaken die het allemaal wel beter wisten en beter zouden kunnen.
En ze gaan vechtend over straat, splitsen zich bij het minste of het geringste af. En oplossen…niets.
Kan ook niet want ze zijn niet gekozen op kwaliteit, achtergrond, bewezen diensten…nee.
Gekozen door het volk vanwege populaire uitspraken of vanwege verkregen proteststemmen tegen de zittende politiek.
Om te besluiten met een vraag in deze alinea:
Wat denk jij ervan te merken als burger als de burgemeester en/of de korpschef wèl waren weggestuurd?
Ik betwijfelde al of jij van de aanleiding van de roep om aftreden iets gemerkt zou hebben als burger…
maar ik betwijfel ook of jij er iets van zou merken als ze op hun post blijven.
Beide varianten kosten veel geld. De onderzoeken van nu en de sollicitatieronde en de uitkeringen/wachtgelden van na een ontslag.
En garanties bieden hun opvolgers evenmin, of moet ik zeggen: net zo veel als de huidige personen. Die ook als ze blijven maatregelen zullen (moeten) nemen.
Een grote stap is al genomen sinds HvH: De districtschef Jan Hoogstraten van district Rotterdam Centrum (waar jaarlijks vele evenementen plaatsvinden) is aangesteld als
evenementencoördinator (of hoe ze de taak ook hebben genoemd).
Hij heeft als taak alle evenementen en wat er bij komt kijken (draaiboeken/personele inzet/afstemming) onder de loep te nemen en aanbevelingen te doen voor de toekomst.
> Ik ga verder ook niet meer discuseren in de toekomst over de politie, de politie kan toch alles doen wat ze willen, men houdt elkaars handje boven het hoofd.
Poeh, en welke garantie krijgen wij hierop ;-)
> Wens jullie dan ook veel plezier alhier.
Dank je wel. En als ik je niet meer spreek: prettige feestdagen en een goed 2010! ;-)