Politie logo

• Ronald

Hoi iedereen,

Mag je een willekeurig politie logo wat staat in de google afbeeldingen gebruiken voor eigen website ? Zie onderstaande link als voorbeeld:

http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=politie+logo&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2&aq=0&oq=politie+

Geldt voor een website die ik wil gaan starten over de politie.

Hopelijk willen jullie dit topic laten staan, ondanks dat het niet echt met politie taken te maken heeft.

• - Gerard -

Informeer eens even bij het klpd. Die hebben volgens mij internetcops in dienst die je wel antwoord kunnen geven.

• swat

Op het politielogo rust een auteursrecht. Dat houdt in dat u het alleen mag gebruiken met toestemming van de rechthebbende. Dus als u op de officiele tour wilt gaan moet u toestemming van de Minister van Binnenlandse zaken hebben.

• - Gerard -

Jaja, de minister….. Dat zal wel een lokale politieagent zijn die dat namens de minister beslist. Net alsof de minister zich bezighoudt met een houtje touwtje internetsite en het politielogo.

• Ronald

O.K. dank voor de antwoorden. Zal eens kijken hoe of waar ik moet zijn voor de toestemming.

Kan me persoonlijk niet voorstellen dat iedere site waar een politie logo op staat hiervoor toestemming heeft gevraagd, maar ik wil wat dat betreft het liefst geen gezeur kunnen krijgen.

Aangezien de organisatie van de politie zo gigantisch groot is, is het natuurlijk een speld in de hooiberg om te zoeken bij wie je nou moet zijn.

• Rob II

Zoals gezegd u moet bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken zijn want die is rechthebbende. U hoeft dus niet aante kloppen bij het lolkale politiekorps want die hebben over gebruik van het logo niets te zeggen.

• Ronald

Hoi Rob II,

Dank voor je reactie. Heb het KLPD een mailtje gestuurd zojuist via de website politie.nl en dan onder contact.

Ben benieuwd wat voor antwoord ik hierop zal gaan krijgen.

En als dit niet lukt, zal ik het zeker ook proberen bij ministerie van Binnenlandse zaken.

• - Gerard -

O ja? Hmm. Nu weet ik toevallig dat onze club voor het aanvragen van het politielogo op een bord van een bedrijventerrein gewoon terecht kon bij de lokale politie.

• Ronald

Hoi Gerard,

Het verschil tussen jou en mij is, is dat het bij jou op lokale grond staat.

Bij mij zou het op internet komen te staan, dat is landelijk.

• - Gerard -

Aha. Ik dacht dat het over het ongevraagd gebruiken van het politielogo ging. My Bad.