'Knoeiende' rechercheurs tijdelijk naar ander korps

• BennieMak

Bron 1: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1309941123/Knoeiende+rechercheurs+tijdelijk+naar+ander+korps.aspx

Bron 2: http://www.bndestem.nl/regio/breda/6158276/Ander-werk-voor-meinedige-rechercheurs.ece

Uit verschillende bronnen heb ik begrepen dat tenminste een rechercheur een verklaring van een valse bekentenis heeft opgesteld. De vraag die bij mij speelt is: Waarom gaat een rechercheur hiermee knoeien? Welk belang heeft hij daarbij?

• Rob II

Ik heb begrepen vanuit de media dat het meer creatief knip- en plakwerk was vanuit de de feitelijke verklaring.

Ik kan het enerzijds wel een beetje begrijpen. Soms zit je achter een groep criminelen aan die ongrijpbaar lijken te zijn. Dit lijkt dan de enige mogelijkheid te zijn om ze eindelijk te kunnen pakken.

Ik zeg al begrijpelijk maar niet goed te keuren.

Kennelijk hebben deze collega's te vaak boeven ermee weg zien komen terwijl iedereen weet dat ze de feiten begaan hebben. Helaas zit er tussen zeker weten en wettig en overtuigend bewijzen vaak een aanzienlijk gat.

• mwb

BennieMak Schreef:

——————————————————-

> Bron 1:

> http://www.omroepbrabant.nl/?news/1309941123/Knoei

> ende+rechercheurs+tijdelijk+naar+ander+korps.aspx

> Bron 2:

> http://www.bndestem.nl/regio/breda/6158276/Ander-w

> erk-voor-meinedige-rechercheurs.ece

>

> Uit verschillende bronnen heb ik begrepen dat

> tenminste een rechercheur een verklaring van een

> valse bekentenis heeft opgesteld. De vraag die bij

> mij speelt is: Waarom gaat een rechercheur hiermee

> knoeien? Welk belang heeft hij daarbij?

Geen.

Een advocaat van een verdachte echter, heeft er alle belang bij om mensen dit te laten geloven.

• - Gerard -

En terecht van die advocaat. Of moeten wij burgers het heel erg vinden dat de politie iets niet kan bewijzen? Ik heb liever dat iemand vrijuit gaat omdat de politie zat te knoeien dan dat iemand onterecht veroordeeld wordt. Het liefste heb ik natuurlijk dat de politie het OM kan overtuigen m.b.v. bewijzen zodat die niet voor Jan Doedel voor de rechter staat te knoeien.

• KlaasVaak

Ben ik toch niet met je eens.

Ik kan wel wat bedenken hoor: een rechercheur die onder prestatiedruk staat of eentje die wil scoren.

Dat het niet ok is en niet mag gebeuren is iets anders.

Maar dat het ook mensen zijn van vlees en bloed die fouten maken of verkeerde beslissingen nemen…

Tis gewoon realiteit.

Een burgemeester die drinkt en haar agenten het pv ‘zoek laat raken’.

Een bankdirekteur die zijn toko een failliesement instuurt.

Een beursman die een piramidespel opzet en zijn rotary vriendjes en celebs een poot uitdraait.

• The Killer

Goed punt Rob, het is ook frustrerend als je weet dat ie de dader is, maar niet kan bewijzen.

75& van de criminelen zijn de Politie gewoonweg te slim af, wat de politie moet doen is infitreren en meer de vrijheid krijgen van hun bazen die hele dag op zijn gat zit en koffie drinkt en maandelijks pieken strijkt met hoge loon voor weinig werk die ze verrichten.

Als rechercheurs knoeien met hun werk kan meestal liggen aan persoonelijk situatie.

1 Te hoge werkdruk

2 Geen gevoel dat je welkom bent op het bureau.

3 Niet prettig voelen vanwege een collega.

4 Geestelijk vermoeidheid.

5 Overspannen.

6 Persoonlijke leefsituatie ( famillie)

Dat zijn zo wat je eraan moet denken als politiemensen fouten gaat maken.

Een ding moeten we wel weten, mensen zijn mensen en hebben gevoelens en wij zijn geen robot of computers wat nooit moe of fouten maken.

Dat verplaatsen naar een andere politiekorps kan alleen werken als je met de persoon goed om de tafel gaat zitten en praten waar de persoon mogelijk mee zit en dat zijn/haar werk kan beinvloeden.

Ik denk altijd, goeie steun voor deze mensen is erg van belang gaat slecht dan ga je met de persoon praten wat hij/zij dwars zit, het kan kleinigheid zijn of grootschalig zoals stress/overspannen en geestelijk vermoeidheid.

• KlaasVaak

Als rechercheurs knoeien met hun werk kan meestal liggen aan persoonelijk situatie.

Voor de duidelijkheid: dat ‘knoeien’ waarover gesproken wordt is het ‘knippen en plakken’ in verklaringen.

Als je dat doet dan ligt aan de mentaliteit van de persoon en nergens anders aan.

Elke rechercheur heeft de ambtseed of -belofte afgelegd en daar tekent hij of zij elk proces-verbaal mee. Dus ook het proces-verbaal waarin hij geknipt en geplakt heeft.

wat de politie moet doen is infitreren en meer de vrijheid krijgen van hun bazen

Die ‘bazen’ beslissen daar niet over, dat doet een officier van Justitie.

En de politie is gebonden aan het Wetboek van Strafvordering, van welke de inhoud jou geheel onbekend is.

Jij doet alles op je onderbuikgevoel, zo laat je blijken in een ander topic.

Dat kun jij doen als burgerwacht, maar van een politieagent wordt toch verwacht dat hij zich aan regels houdt.

Een politieagent moet zijn handelen verantwoorden in een proces-verbaal, jij als burger niet.

Een politieagent kan niet zomaar iemand aanwijzen als dealer, jij wel.

Een politieagent kan niet zomaar iemand aanhouden omdat hij denkt dat het een dealer is, jij kennelijk wel.

• The Killer

(Die ‘bazen’ beslissen daar niet over, dat doet een officier van Justitie.

En de politie is gebonden aan het Wetboek van Strafvordering, van welke de inhoud jou geheel onbekend is.

Jij doet alles op je onderbuikgevoel, zo laat je blijken in een ander topic.

Dat kun jij doen als burgerwacht, maar van een politieagent wordt toch verwacht dat hij zich aan regels houdt.

Een politieagent moet zijn handelen verantwoorden in een proces-verbaal, jij als burger niet.

Een politieagent kan niet zomaar iemand aanwijzen als dealer, jij wel.

Een politieagent kan niet zomaar iemand aanhouden omdat hij denkt dat het een dealer is, jij kennelijk wel)

Natuurlijk is de politie gebonden aan het wetboek van strafvoordering, en dat is juist een DOORN in het oog en ja het is voor mij ook onbekend, zoiets besteed ik geen aandacht aan Klaas, ik heb wat beters te doen dan beetje in een boek lezen.

Klaas, als jij iemand mee neemt naar het bureau vanwege orde verstoring, dan ben jij meer bezig met die klote papieren dan dat je het echte werk moet doen, ga niet ontkennen want dat is zo.

Ik pak gemiddeld zeker 2 mensen per nacht op, en de politie heeft daar handen vol aan voor 4 simpele mensen voor diefstal/inbraak en vandalsime daar hebben ze zeker 6 uur voor nodig om een rapport te maken.

En dat is gewoon belachelijk, laat die kantoorgasten dat soort werk doen. Jij hoeft alleen maar mondeling door te geven zoals Tijdstip/plaats van delict/Wat er gebeurd is/persoon controle uitvoeren/ dat lijk mij genoeg om de kantoor mensen verder laten afhandelen zodat jij gewoon weer verder kan werken of niet soms?

Ik mag niet eens meer dan 3 mensen per dienst pakken, anders krijgen ze te druk met papierwerk en kan de wensen over laten gaan.Ik neem ook veel risico als ik bepaalde figuren wil pakken en dat is juist wat mij zo scherp maakt.

Ik weet dat de politie aan de regels moet houden Klaas, daarom wil ik niet bij de politiewerken omdat alles een pot nat is on onbetrouwbaar is en ik zal alleen herrie daar krijgen, ben nog een bazig typ snapje ;)

Veel agenten zijn niet tevrede met zijn/haar baan bij de politie als surveilance en willen hoger op komen tenkosten van straat agenten.

Ik ben ook burgerwacht, je moet ook weten Klaas dat ik meer aan gevaar bloot stelt dan een agent, waarom.

Ik ben vaak alleen, heb geen wapens en geen mobilehulpmiddelen en ik heb dingen mee gemaakt waar het zweet tussen je billen voelt lopen.

IK ben gepakt, ben beschoten en gestoken, gelukkig beheers ik redelijk goed Aikido om me beschermen, ik ben wel eens door de politie in de steek gelaten omdat ik een agente hielp tijdens vechtpartij tussen een agente met 4 gasten die haar wilde afrossen, ik heb haar letterlijk en figuurlijk eruit gesleept zodat haar collega haar in veiligheid kon brengen, maar dat koste me wel flink pak rammel. Ik heb maar 2 van die knapen te grazen kunnen nemen terwijl de agent op versterking riep en niet durfde helpen uit angst en werd ik flink gepakt en klappen moeten incaseren die ik kreeg, ik heb dat mee gemaakt en daarom ben ik zo tegenstrijdig tegen de beleid van de politie wat je al in zekere zin aangaf, daarom maak ik me ook zorgen om de politie agenten de manier van hun werken is te simpel en gemakzucht.

De politie moet de agenten meer ruimte geven, ik ben daar jaren lang voorstander van en weet zeker dat jij daar ook een voorstander voor bent, en toch bescherm jij dat achterlijk politie beleid, lees goed ik typte achterlijke politiebeleid en niet tegen jou is bedoeld maar tegen dat oorgaan.

Jij en al je collegas moesten eens flink staken en eisen jullie meer rechten krijgen in dit vak, want criminelen worden met de dag gevaarlijker roekolozer en geef niks om jou/mij en de ander mensen (burgers) daarom help ik de politie en als burgerwacht van de gemeente op mijn eigen risico en ik doe het werk met hart en ziel en er zijn meer mensen zoals mij die het hebben en geen klote kans krijgen en dat maak me gewoon pissig. Ik ben geen Hercules Klaas ;) ben gewoon een dood normaal mens :)

Dat ik volgens jou een onderbuik gevoel doet blijken, is jou mening, ik was gewoon geirriteerd gezien je niet eerlijk bent over het politie beleid.

Klaas, zonder burgers die de politie steuen is de politie totaal niks. De politie moet burgers achter zich hebben en niet tegen ze. De wijk agent is een agent in functie die daar moet eraan werken om dichter bij de burger te komen maar vele wijkagenten maken wel een grote fout, ze zoeken alleen mensen op met hogere inkomen/opleiding of baan waar amper misdaad worden gepleegd meer het hoofd zien dan dat ze naar de wijk gaan waar juist nodig is om een wijk agent te zien en om te spreken namens de politie dat de politie voor de burgers zijn, ik ben geen wijk agent, maar ik doe mijn uiterste best om de politie een goede naam te geven, maar tegelijk ben ik ook rieel wat bij de politie gebeurd zoals de beleid van de politie totaal niet deugd en vele steden.

Ik vind dat de politie onderscheid maakt tussen arm en rijk /laag geschoold en hoog geschoold wat men ziet bij de toelatings eissen bij de politie.

Maar ik wil een ding aan je vragen, waarom kan ik wel een dader aanwijzen en een agent niet? ik heb dat booit echt gevraagt.

En dat is juist het een van de grootste probleem, verbaal op schrijven voor iets wat eigenlijk niet nodig is naar mijn mening.

Een echt straat agent pakt misdadigers aan en brengs ze naar het bureau en vervolgens weer verder gaat en dat de mensen op kantoor verder laat afhandelen, maar dat heb ik al uitgelegd.

Nu moet ik mijn plicht doen, hou je haaks.

• KlaasVaak

The Killer Schreef:

——————————————————-

> (Die ‘bazen’ beslissen daar niet over, dat doet een officier van Justitie. En de politie is gebonden aan het Wetboek van Strafvordering, van welke de inhoud jou geheel

> onbekend is. Jij doet alles op je onderbuikgevoel, zo laat je blijken in een ander topic. Dat kun jij doen als burgerwacht, maar van een politieagent wordt toch verwacht dat hij zich aan

> regels houdt. Een politieagent moet zijn handelen verantwoorden in een proces-verbaal, jij als burger niet.

>

> Een politieagent kan niet zomaar iemand aanwijzen als dealer, jij wel. Een politieagent kan niet zomaar iemand aanhouden omdat hij denkt dat het een dealer is, jij

> kennelijk wel)

>

> Natuurlijk is de politie gebonden aan het wetboek van strafvoordering, en dat is juist een DOORN in het oog en ja het is voor mij ook onbekend, zoiets

> besteed ik geen aandacht aan Klaas, ik heb wat beters te doen dan beetje in een boek lezen.

Tot de eerste rechtszaak tegen jou wordt aangespannen wegens wederrechtelijk handelen…dan heb je alle tijd om te lezen.

Ik kan niet geloven dat iemand met zulke extreme ideeën als burgerwacht met de politie samenwerkt.

> Klaas, als jij iemand mee neemt naar het bureau vanwege orde verstoring, dan ben jij meer bezig met die klote papieren dan dat je het echte werk

> moet doen, ga niet ontkennen want dat is zo. Ik pak gemiddeld zeker 2 mensen per nacht op, en de politie heeft daar handen vol aan voor 4

> simpele mensen voor diefstal/inbraak en vandalsime daar hebben ze zeker 6 uur voor nodig om een rapport te maken.

Het is niet zo. 4 processen-verbaal van aanhouding doe ik in een half uur/drie kwartier.

> En dat is gewoon belachelijk, laat die kantoorgasten dat soort werk doen. Jij hoeft alleen maar mondeling door te geven zoals

> Tijdstip/plaats van delict/Wat er gebeurd is/persoon controle uitvoeren/ dat lijk mij genoeg om de kantoor mensen verder laten afhandelen zodat

> jij gewoon weer verder kan werken of niet soms?

De tijd die ik nodig heb om alles mondeling aan iemand uit te leggen zodat het goed op papier komt en de tijd die ik daarna nodig heb om het te controleren of te corrigeren kan ik beter besteden aan het zelf op papier zetten. Bovendien staat mijn naam eronder en teken ik, dus moet het goed op papier komen.

Je kunt niet als je als koppel op straat aanhoudingen hebt verricht dit mondeling aan een derde uitleggen, op een zodanige wijze dat het chronologisch goed op papier komt.

Als je dat wilt doen ben je langer bezig dan wanneer je het zelf op papier zet vanuit je eigen waarneming.

> Ik mag niet eens meer dan 3 mensen per dienst pakken, anders krijgen ze te druk met papierwerk en kan de wensen over laten gaan.

Gelul.

> Ik neem ook veel risico als ik bepaalde figuren wil pakken en dat is juist wat mij zo scherp maakt.

Onverantwoord

> Ik weet dat de politie aan de regels moet houden Klaas, daarom wil ik niet bij de politiewerken omdat alles een pot nat is on onbetrouwbaar is en

> ik zal alleen herrie daar krijgen, ben nog een bazig typ snapje ;)

Jij hebt je net zo goed aan de zelfde regels te houden. Alleen laat jij je niet hinderen door enige kennis van zaken (op gebied van strafrecht/strafvordering)

> Veel agenten zijn niet tevrede met zijn/haar baan bij de politie als surveilance en willen hoger op komen tenkosten van straat agenten.

Ik zie niet wat hogerop betekent in jouw zin. Wat is bij jou hogerop dan ‘straatagenten’ (wat dat ook moge betekenen)

> Ik ben ook burgerwacht, je moet ook weten Klaas dat ik meer aan gevaar bloot stelt dan een agent, waarom.

> Ik ben vaak alleen, heb geen wapens en geen mobilehulpmiddelen en ik heb dingen mee gemaakt waar het zweet tussen je billen voelt lopen.

En jij bekritiseert agenten die versterking oproepen en niet blind ergens inspringen, toch?

> IK ben gepakt, ben beschoten en gestoken, gelukkig beheers ik redelijk goed Aikido om me beschermen, ik ben wel eens door de politie in de steek

> gelaten omdat ik een agente hielp tijdens vechtpartij tussen een agente met 4 gasten die haar wilde afrossen, ik heb haar letterlijk en

> figuurlijk eruit gesleept zodat haar collega haar in veiligheid kon brengen, maar dat koste me wel

> flink pak rammel. Ik heb maar 2 van die knapen te grazen kunnen nemen terwijl de agent op

> versterking riep en niet durfde helpen uit angst en werd ik flink gepakt en klappen moeten

> incaseren die ik kreeg, ik heb dat mee gemaakt en daarom ben ik zo tegenstrijdig tegen de beleid van

> de politie wat je al in zekere zin aangaf, daarom maak ik me ook zorgen om de politie agenten de

> manier van hun werken is te simpel en gemakzucht.

Hoeveel tegenstrijdigheid: jouw letsel doordat je overal alleen inspringt en een agent die nadenkt en wacht op assistentie.

Dat is niet simpel of gemakzucht, dat is nadenken en niet blind ergens inspringen.

> De politie moet de agenten meer ruimte geven, ik ben daar jaren lang voorstander van en weet zeker

> dat jij daar ook een voorstander voor bent, en toch bescherm jij dat achterlijk politie beleid,

> lees goed ik typte achterlijke politiebeleid en niet tegen jou is bedoeld maar tegen dat oorgaan.

Wij kennen elkaar niet persoonlijk. Eerst maak je mij voor rotte vis uit (in een ander topic).

Dan betitel je mij als studentje van de politieacademie.

Nu beschuldig je mij van ‘beschermer van achterlijk politiebeleid’.

Praat voor jezelf.

> Jij en al je collegas moesten eens flink staken en eisen jullie meer rechten krijgen in dit vak, want criminelen worden met de dag gevaarlijker

> roekolozer en geef niks om jou/mij en de ander mensen (burgers) daarom help ik de politie en als burgerwacht van de gemeente op mijn eigen risico

> en ik doe het werk met hart en ziel en er zijn meer mensen zoals mij die het hebben en geen klote

> kans krijgen en dat maak me gewoon pissig. Ik ben geen Hercules Klaas ;) ben gewoon een dood normaal mens :)

Ik zie geen reden in jou betoog om te gaan staken.

> Dat ik volgens jou een onderbuik gevoel doet blijken, is jou mening, ik was gewoon geirriteerd

> gezien je niet eerlijk bent over het politie beleid.

Ik kan slechts herhalen: wij kennen elkaar niet en jij meent te weten dat ik niet eerlijk ben over politiebeleid????

Omdat mijn mening niet jouw mening is wil nog niet zeggen dat ik niet eerlijk ben.

Praat voor jezelf. En leg anderen geen mening op die ze moeten overnemen omdat jij zo denkt.

> Klaas, zonder burgers die de politie steuen is de politie totaal niks. De politie moet burgers

> achter zich hebben en niet tegen ze. De wijk agent is een agent in functie die daar moet eraan werken

> om dichter bij de burger te komen maar vele wijkagenten maken wel een grote fout, ze zoeken

> alleen mensen op met hogere inkomen/opleiding of baan waar amper misdaad worden gepleegd meer het

> hoofd zien dan dat ze naar de wijk gaan waar juist

wat een boel onzin, veeg effe voor het gemak alle wijkagenten (die heten trouwens buurtagenten of buurtregiseurs)

op één hoop en scheer ze over één kam

> nodig is om een wijk agent te zien en om te spreken namens de politie dat de politie voor de

> burgers zijn, ik ben geen wijk agent, maar ik doe mijn uiterste best om de politie een goede naam te

> geven, maar tegelijk ben ik ook rieel wat bij de politie gebeurd zoals de beleid van de politie totaal niet deugd en vele steden.

Laat me niet lachen. Het enige wat jij tot noch toe heb gedaan is de politie afzeiken.

Ik kan me niet voorstellen dat jij je in het dagelijkse leven anders uit zult laten over de politie dan dat je hier hebt gedaan.

> Ik vind dat de politie onderscheid maakt tussen arm en rijk /laag geschoold en hoog geschoold wat

> men ziet bij de toelatings eissen bij de politie.

Er zijn opleidingseisen om toegelaten te worden ja….en als ik het zo lees wordt het nut ervan alleen maar bevestigd.

> Maar ik wil een ding aan je vragen, waarom kan ik wel een dader aanwijzen en een agent niet?

> ik heb dat booit echt gevraagt.

1. Omdat een agent geen dader aanwijst maar een verdachte.

2. Omdat een agent weet wanneer iemand terecht tot verdachte kan worden bestempeld en jij niet.

En dat komt weer omdat een agent het wetboek van strafvordering en strafrecht kent, en jij niet.

En een agent zal daar naar handelen.

Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen die jij aanhoudt en naar het bureau sleept ook daadwerkelijk veroordeeld worden voor een ronde zaak.

Ik twijfel nog steeds of jij uberhaupt wel als buurtwacht met enig korps samenwerkt.

Ik had als agent je alle mogelijkheden ontnomen om op te treden als buurtwacht als je je zo opstelt in de praktijk zoals je je hier uitlaat.

> En dat is juist het een van de grootste probleem, verbaal op schrijven voor iets wat eigenlijk niet nodig is naar mijn mening.

> Een echt straat agent pakt misdadigers aan en brengs ze naar het bureau en vervolgens weer

> verder gaat en dat de mensen op kantoor verder laat afhandelen, maar dat heb ik al uitgelegd.

Dit heb ik al toegelicht. Als je enige kennis van PV's hebt had je deze kroegenpraat hier niet opgeschreven.

> Nu moet ik mijn plicht doen, hou je haaks.

Jij bent slechts een cowbow, jouw plicht staat op het aanrecht: de vuile vaat.

• The Killer

(Tot de eerste rechtszaak tegen jou wordt aangespannen wegens wederrechtelijk handelen…dan heb je alle tijd om te lezen.

Ik kan niet geloven dat iemand met zulke extreme ideeën als burgerwacht met de politie samenwerkt)

Ik kan niet geloven dat jij het woordje (extreme) gebruikt dat ik en samen met de politie werkt, ben je soms tegen de burgerwacht?

Wat noem je dan extreme ideeen, als je dat eens laat zien dan kan ik meer op reageren. Val me wel vies tegen van je, dat je alleen van die standaard praat kan tonen.

(Het is niet zo. 4 processen-verbaal van aanhouding doe ik in een half uur/drie kwartier)

Waar ik voor werk, doen ze 2 uur over per man per verbaal afhankelijk hoe ernst de voorval is.

(Ik zie geen reden in jou betoog om te gaan staken)

Vind het wel jammer dat je niet in wilt zien, dus jij wilt lekker leven in een wereld waar alleen jij voor draaid?

Je moet voor de burgers werken, niet voor je eigen doel einde en dat wordt tegen gewerkt door die achterlijke politie beleid van een orgaan waar jij voor werkt.

Vergeet niet dat jij een diennaar bent voor de burgers, dat heb je voor getekent, je moet eens met mij eens op pad gaan voor een nachtje, dan breng ik jou gelijk waar veel dealers en ruzie zoekende mensen zijn dan wil ik jou eens zien hoe jij tegen aan gaat of je wel aan kunt, ik mijn twijfels omdat geen enkele agent met mij wilt mee gaan want ze weten dat het best link kan worden, dat is eens een keer gebeurd.

(Wij kennen elkaar niet persoonlijk. Eerst maak je mij voor rotte vis uit (in een ander topic).

Dan betitel je mij als studentje van de politieacademie.

Nu beschuldig je mij van ‘beschermer van achterlijk politiebeleid’.

Praat voor jezelf)

Heb ik jou voor rotte vis uit gemaakt? nee, dat heb ik niet gedaan, ga me niet beschuldigen voor iets wat ik nooit heb getypt.

Ik neem je kwalijk omdat je zo botte opmerking gaf in ander topic en dat ik je daar aan aansprak op je gedrag hoe je zitten ontekennen wat er echt bij de politie gebeurd.

Geef me een citaat waarin staat dat ik jou voor rotte vis heb uitgemaakt, dan kan je mij terrecht op wijzen.

Ja dat heb ik ook getyp, dat ik je betuttel voor als studenje omdat je ernaar handeld gezien je opmerking in ander topic, een beetje agent laat zich niet happen he ;)

Ja, steund deze achterlijke politie beleid, ik snap wel dat je deze beleid jaren ervoor hebt geleerd maar mensen kunnen veranderen verbeteren zoals criminelen die meer te slim voor agenten die steeds aan dat achterlijke regel moet houden, ze lachen jullie vierkant uit en jullie zijn gelijk op de teentje getrapt, dus ja jij beschermd dat domme beleid netzo goed als alle andere agenten die niet geen vuile handen willen hebben.

Ik vind het wel jammer van je dat je zo denkt en dat je mij beschuldigd dat ik jou voor rotte vis heb uitgemaakt, en als dat zo is dan ben ik mans genoeg om me verontschuldige tegen je maar haal eers eens de feiten waar het op staat.

(1 Omdat een agent geen dader aanwijst maar een verdachte.

2. Omdat een agent weet wanneer iemand terecht tot verdachte kan worden bestempeld en jij niet.

3 En dat komt weer omdat een agent het wetboek van strafvordering en strafrecht kent, en jij niet.

4 En een agent zal daar naar handelen)

1 omdat de agent namelijk amper daders op hetedaat kunnen betrappen, want agenten handelen alleen uit op meldingen en natuurlijk kan je ook niet weten wie de echte dader is.

2 MIs, ik kan degelijk iemand bestempelen als verdachte, want je vergeet dat ik rondes maakt en alles wat ik zie en fout is is ook automatich bestempelen tot verdachten tevens zie ik heel wat meer dan agenten omdat ik gewoon burgers kleding draag en dat ik zelf de criminelen opzoekt of opwacht op bepaalde lokaties. Wat jij bedoeld is dat ik niemand kan bestempelen als verdachten heeft te maken dat ik geen bevoegtheden heb om iemand te kunnen bestempelen als verdachten ook al heb ik dat gezien, dan wordt mijn feit als bewijs ten laste gelegd door de politie maar dat moest jij wel weten Klaas ;)

3 Niet geheel waar, niemand kent geheel de wetboek van strafrecht, ik ken n paar waar ik vaak zelf in aanmerking komt, dus dat leer je ook deze regels te kennen, veel van je collegas gebruiken een boek tegenwoordig wat er allemaal instaat dat heb ik zelf gezien.

4 Tuurlijk zal een agent daar naar handelen, mits als er bewijzen zijn.

(Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen die jij aanhoudt en naar het bureau sleept ook daadwerkelijk veroordeeld worden voor een ronde zaak.

Ik twijfel nog steeds of jij uberhaupt wel als buurtwacht met enig korps samenwerkt.

Ik had als agent je alle mogelijkheden ontnomen om op te treden als buurtwacht als je je zo opstelt in de praktijk zoals je je hier uitlaat.)

Ik bel meestal de politie als ik iemand te pakken heb en dan neem de politie het over, ik zal wel moeten verklaren, omdat ik zoveel had gepakt , zeggen ze tegen mij doe eens rustig aan, straks hebben we meer papierwerk dan het pakken van criminelen, daarom hou ik me ook in met het zoeken van criminelen, en als de politie niet kan komen en ik heb een zware jongen dan ben ik genoodzaak om die knaap KO te slaan en zelf slepen het bureau, maar dat is nog gelukkig nooit gebeurd, maar ik ben daar degelijk in staat je hebt geen flauw idee tegen wie je hebt ;)

Ik werk niet echt samen met de korps, maar de korps weet wel dat ik ook veel werk verricht voor hun en hun zal assisteren als ik in de buurt ben, daar hoef je niet eraan te twijfelen ik werk meer voor de gemeente en voor mijn mede mensen en natuurlijk ook voor agenten, want die moet je toch steuenen vind, ook lopen er veel eikels rond ;) En waar ik woon is een buurt waar veel heibel kan onstaan zoals overlast/geweldpleging/inbraak/hang jeugd/ dealers en junkies en daar richt ik ook op en dan kom je zelf veel in aanraking met de politie Klaas, ik doe dit al 10 jaar met plezier en er zijn ook veel goede agenten hoor :) De politie agenten noemem mij zelf collega onder de korps elkaar, ik ben zowat de ogen en de oren van de politie ;) en nog eens dat ik dingen aanpak ook al heb ik daar geen hoge bevoegdheden (staande houden) omdat ik altijd terplaatsen ben moet ik ook als eerste handelen, ik kan niet wachten tot de politie komt en ondertussen wordt bijv: in elkaar wordt geslagen dat snap jij toch wel he…………..hoop ik als je mens bent met gevoelens?

Er zijn ook agenten die mij niet moeten, dat zijn namelijk de jongere agenten die mij niet moeten ;) Dan kan je ook gelijk denken waarom ik gelijk zo hekel aan heb aan die snotneuzen die denken dat ze even Politie diploma hebben en denken dat ze alles kunnen doen de en meestal zet ik ze even terug op de plek en daar kunnen ze niet tegen dat een simpele burger dat doet ;) En jij moet mij ook niet omdat ik teenje hebt geraakt blijkbaar gezien je houding tegen mij.

Lees je ook wel, ik heb GEEN bevoegdheden en als

jij mijn mogelijkheden had ontnomen wat nooit zal lukken, dan was het ook gelijk de laatste keer geweest dat jij mijn mogelijkheden probeerde tegenhouden om te kunnen ontemen omdat de rechter jou 100% jou gedrag af zal afkeuren en ik zal dan jou moeten aanklagen wegens macht misbruik en provicatie tot geweld, zoiets lok je uit op geweld Klaas, beetje goed nadenken voordat je zoiets gaat typen, is niet erg verstandig van je.

Ik mag mensen aanhouden netzoals iedere andere burgers en zelf beveiliger/stadstoezichthouders hebben gelijke rechten als een burger, staande houden is wat anders en dat mag ik niet en dat doe ik niet tenzij als er sprake is van directe gevaar van een burger of een nood van een agent iets wat jij nooit zal begrijpen als agentje die leeft voor papieren, is dit wat je op school hebt geleerd? Je moet eens meer op pad gaan dan je hoofd in het grond steken, ik snap niet waarom ik jou nog moet respecteren omdat jij geen ballen ervan snapt wat ik eigenlijk doe, je moet eens denken als een burger niet als een agent die alleen met papieren bezighoud.

Ik snap niet waarom een agent mijn mogelijkheden zou ontemen, ik doe hetzelfde werk als jullie maar ik pak alleen heel anders aan omdat ik geen wapens en hulp middelen heb, moet dingen improviseren en zelf trainen en ontwikkelen door veel te oefenen zoals omgaan met mensen (zelf verdediging) of (beheersen) dat doe ik allemaal zelf met wat hulp van een goede maat van die bij politie werkt in USA ;) en als ik zie hoe jullie werken, dan krijg ik zowat een hartverzakking en zo maak ik me ook wel zorgen over de politie agenten in het algemeen. Zo, een trotse agent neem zogenaamd mogelijkheden af van een persoon die veel doet voor de maatschappij, denk niet dat burgers dat pikken beste Klaas en dat bewijst weer dat jij geen flauw idee heb waar je over praat. Zo keer je de burgers tegen je, ik hou me prima aan de wet daarom loop ik ook vrij rond, dus ik zou maar eens kappen met dit soort domme kansloze praatjes van je.

(Dit heb ik al toegelicht. Als je enige kennis van PV's hebt had je deze kroegenpraat hier niet opgeschreven)

Typiche politie man van 0,0% ervaring hoe de echte wereld in elkaar zit, ga eens met mij mee op pad zou ik zeggen, dan mag je na de dienst nog een keer zeggen of dat kroegjes praatjes is ;)

Ik moet wel erom lachen eerlijk gezegd, je bent te lang bij de rustige politie korps.

Klaas, je mag wel wat meer mans tonen dan achter je uniform te schuilen, ik heb daar zo pis hekel aan aan type zoals jou die geen ene moer om andere mensen geeft.

Je leeft te lang in je politie regeltjes, dat betekent dat je bent aangetast.

Je moet eens met mij eens op pad.