politie wil aangifte niet opnemen

• serine

vermoedelijk is een jongen in zijn cel in elkaar geslagen.. aangifte word geweigerd

wat is de volgende stap voor vader…?(even los van een advokaat in de arm nemen..)

het politie buro is toch verplicht om de aangifte op te nemen? maar wat als ze dat weigeren?

klacht in dienen maar waar? aangifte doen op een ander buro msschien?…

*(wegens nader inzien..discussie vraag veranderd,…in hoe ik het eerder beter had kunnen plaatsen om zinloze opmerkingen en gevis te voor komen..en tevens omdat het een lopende zaak is nu.voor de serieuze antwoorders..bedankt voor de tips.)

• Rob II

Klacht kunnen de betrokkenen indienen bij de korpsbeheerder.

Schriftelijk kan er aangifte worden gedaan bij de hoofdofficier van justitie en dan in de aangifte vermelden dat de politie heeft geweigerd de aangifte op te nemen.

Wat is overigens het verhaal van de jongen zelf?

Heb zelf overigens wel eens meegemaakt dat een verdachte, onder invloed van het een of ander, zichzelf in de cel ook vreselijk had toegetakeld.

• serine

rob…dat wil je niet weten dat is te erg voor woorden wat er volgens de jongen is gebeurd…

en als je de foto's ziet weet je dat hij dit niet zelf gedaan kan hebben…

hoofdofficier van justitie is te vinden bij de dichtsbijzijnde rechtbank,neem ik aan?

• mwb

Ik lees dat er een jongen van 17 is aangehouden en gewond in het ziekenhuis is beland.

En dat de vader van die jongen aangifte wil gaan doen tegen de politie.

De rest wat je er bij schrijft…. met alles respect maar dat is allemaal speculatie.

Je weet niet wat er is gebeurd.

Misschien is het in dit geval slim om bij het politiebureau langs te gaan en te vragen wat er is gebeurd.

In plaats van gelijk aangifte te doen tegen de politie. Als ouder van een aangehouden minderjarige krijg je in zo'n geval gewoon te horen wat er aan de hand is (zoveel mogelijk). Ik kan me helemaal voorstellen, als je het verhaal van de politie niet aan wil horen maar gelijk aangifte wil doen, dat er dan helemaal geen aangifte wordt opgenomen.

Vragen heb ik ook bij de gang van zaken in het ziekenhuis, want als vader krijg je gewoon van de dokter te horen wat er aan de hand is met je zoon van 17. En een hemofilie patient die met hevige bloedingen het ziekenhuis wordt binnen gebracht, die gaat niet na een kort ehbo bezoek weer met de politie mee. Dat kan niet Serine !

Iedereen die door de politie in dit land wordt aangehouden (AT uitgezonderd) krijgt de gelegenheid om mee te werken.

En echt, iedereen die dat doet komt zonder 1 krasje op het politiebureau.

Doe je dat niet, ja dan zijn er allerlei scenario's denkbaar, en soms is het dan zelfs nodig om geweld te gebruiken.

Daar wordt trouwens, als dat mogelijk is, altijd voor gewaarschuwd, zodat verdachten alsnog de kans krijgen om mee te werken.

Bij dronken mensen ( met name jongens in de leeftijd van 16-20) zie je heel vaak dat ze in zo'n geval niet luisteren en dat het vroeg of laat uitdraait op vechten.

In de plaats waar ik woon is een jongen die heel gauw zijn botten breekt. Die moet daar erg bij uitkijken.

Jaren terug was ik er al eens bij dat hij zijn been brak. Uitgegleden op een talud, hij kan zijn val niet breken en breekt zijn been. Maar die jongen is de braafheid zelf, zal nooit bij rottigheid betrokken raken.

Jaren later : doet aangifte van mishandeling, zegt in het weekend te zijn mishandeld.

Bleek naderhand dat hij voor het eerst dronken was geworden en gewoon was gevallen, maar durfde daarmee niet thuis te komen.

Ik heb dus het vermoeden dat het misschien wel een klein beetje mede de schuld zou kunnen zijn van de jongen zelf, dat hij in deze toestand is geraakt.

Tot slot, ik kan het niet laten: Ik vind het erg vreemd dat die jongen vanwege zijn hemofilie geen brommer rijdt, maar wel naar een kroeg gaat waar het iedere week raak is.

• serine

ik ga hier niet op reageren omdat ik niet meer informatie wil vrij geven..

de advokaat is hier nu mee aan de gang..

wat betreft speculatie's..dat kan..

maar feiten liegen niet.getuigen misschien wel..maar dan nog..

medisch rapoort zal voorzich zelf spreken ..evenals de eigendommen van de jongen..daarnaast zijn er nog enkele getuigen..

(een verhaal als deze zal voor andere mensen haast ongeloofwaardig zijn…maar voor ons…? wij kijken hier niet eens meer van hoor. dit is niet het eerste incident binnen dit buro.

dit lijkt mij in iedergeval een goeie zaak voor de rechtbank en de advokaat..en de officier van justitie..laat die het verder maar uitzoeken..dat is hun werk.

vader laat het er in iedergeval niet bij zitten..en zoonlief zelf kan niet eens overeind komen.

• mwb

Dat is mooi, eerst een verhaal neerzetten en vervolgens niet willen reageren op kritiek dat het verhaal rammelt.

“Want ik wil niet meer informatie prijsgeven”, logisch stap, als de info die je in eerste instantie geeft al aan alle kanten niet lijkt te kloppen.

Begin er dan ook niet over.

• Brigges

Nogmaals aangifte doen, desnoods in het bijzijn van uw advocaat, men is verplicht de aangifte op te nemen. Tevens een klacht indienen bij de OvJ omtrent het niet willen opnemen van uw aangifte.

Succes en laat u niet misleiden, wij hebben het hier over uw recht en dat van uw zoon.

Brigges…..

• mwb

Klinkt heel erg idealistisch, maar niet erg realistisch.

Wat wel een goed idee is, is om een advocaat te raadplegen.

En dan ook te luisteren naar wat zo'n advocaat zegt.

• serine

een van de betere advocaten uit de regio zit nu op de zaak.

ik heb er alle vertrouwen in , dat het zo goed gaat komen voor vader en zijn zoon..

ook aan nazorg van de zoon is gedacht..en is daar hulp voor ingeroepen.

Ik meld het wel weer waneer het een afgeronde zaak is.

• serine

er valt weinig te rammelen..er zijn rapporten van ambulande personeel(over hoe de jongen werd aan getroffen en hoe zijn cel eruit zag)

het is niet aan mij om met jou over deze zaak te discuseren..

en of het rammeld bepaald een rechter wel..