geacht de regels te kennen

• Zorbacop

Waarom zonde?

Hij heeft wel gelijk.

In sommige wijken zijn ook (hang)jongeren die zich rond tramhaltes ophouden.

• serine

wat een ziekelijke regeling

• Zorbacop

Verklaar je nader.

• serine

ik kom nooit bij tram haltes..

zal ik eens mn zus op halen bij een halte en ze is te vroeg voor het geplande feestje en je bent aan het kletsen..in je onschuld…

ik zou net zo verbaasd zijn hoor…als wij dan een bekeuring zouden krijgen…

moet er dan niet ergens een bord opgehangen worden met die regels?want hoe kan je nou de regels kennen als dat nergens word aan gegeven?

ik rijd auto..wij hebben hier geen tram…

hoe kan men er nou vanuit gaan dat ik weet dat je ergens niet onschuldig mag staan te kletsen?

(ok in een winkelcentrum snap ik dat…tussen het winkelend publiek een groep jongeren..dat kan ik zelf nog wel bedenken..)

maar savonds drie vrienden bij ene tram halte..zonder dat ze wat roepen naar voorbij gangers? kan ik mij dus niet voorstellen.

ik kan mij dus ook niet voorstellen waneer ik daar als volwassen vrouw met mijn zus een uur zit te kletsen..zonder dat wij andere mensen lastig vallen..wij aan gehouden worden omdat wij daar zitten…t spijt me zeer..(aangehouden = cq bekeuring zouden krijgen..)

• KlaasVaak

ik heb voor de zekerheid nog een keer jouw antwoord en mijn reactie daarop gelezen maar snap echt niet wat jij vervolgens bedoelt met “lezen is een vak apart, ga er maar verder niet op in zonde van mijn tijd”

• BennieMak

Ach dit land met een berg aan onbekende regeltjes. Natuurlijk kent haast niemand die allemaal. Ze worden ook niet onderwezen. Dat is nog het meest stupide! Ik zie het als virtuele tralies: Wie ‘ze’ niet mogen worden gepakt, wie ‘ze’ wel mogen mag de regels met handen en voeten treden.

• BennieMak

Ik zag het vorig jaar ook. Een paar agenten op mountainbikes sommeren een groepje jongeren wat gewoon staat te kletsen om zich te verwijderen. Natuurlijk is het dan zaak om zo'n agent niet tegen je in het harnas te jagen met opmerkingen als ‘wat gaat jou dat aan’ o.i.d. want dan ben je zeker de sigaar…wat ik zo vermoed hoe het in het geval van uw zoon is gegaan. Dan nog is het leerzaam om in bezwaar te gaan.

Succes

• serine

het is mij wel bekend dat er meer oog gehouden word op jongeren..omdat die het vaakste overlast bezorgen…

maar dan nog snap ik niet hoe men denkt te weten dat jij zon regel kent..

je kent de regels…hoe kan die man dat nou weten?..dat is toch onzin? ik ken die regel ook niet hoor..(en ik let toch wel aardig op dacht ik zo)

• mirantje

Lieve Heren en Dames,

Wat fijn dat ik zoveel reactie's krijg.

Eerst wil ik voorop stellen dat mijn zoon geen geel bonnetje hebt gehad en het strafbaar fieit dat hij zogenaamt gepleegd moet hebben is:“zich zonder redelijk doel op hinderlijke wijze ophouden in/ op een publiek toeg. portaal / tel.cel/e.d”

Nu wil ik zeggen dat mijn zoon nooit wat doet want dat slaat nergens op want aan het eind van de straat weet niemand wat zijn kind doet, dat wil ik even voorop stellen.

Maar wat ik wel weet is dat mijn zoon altijd beleeft is tegen de politie.

Ik heb zelfs een tijdje geleden een compliment van een hoofd agent gekregen (die toendertijd wijkagent was) dat mijn zoon erg beleefd is.

Dit is toch van de gekke, de desbetreffende agenten hadden ook een waarschuwing kunnen geven, dan had mijn zoon geweten dat hij dat in het vervolg niet meer mag doen.

De media zegt altijd de politie is je beste vriend……..nou op deze manier dus niet.

Ik ben er ook voor voor de handhaving van jongeren overlast, dat begrijp ik heel goed.

Maar als het op deze manier moet dan is het niet leuk meer.

m.v.g. Mirantje.

• KlaasVaak

Het is een APV feit: algemene plaatselijke verordening

De APV wordt door de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) opgesteld.

Gemeenten kunnen dan uit de model-APV de artikelen overnemen die voor hun gemeente van toepassing zijn en zo ontstaat de plaatselijke APV. Hierover bepaald de gemeenteraad.

Het kan dus goed dat 2 naast elkaar liggende gemeenten niet dezelfde APV artikelen in hun plaatselijke APV hebben.

Doorgaans is echter de lokale problemathiek gelijksoortig en is de APV redelijk uniform, al hoeft dit niet zo te zijn.