Deze foto maakte ik terwijl er meerdere parkeervakken leeg waren.
Een echt voorbeeld hoe het NIET moet.
Als mijn auto daar had gestaan ad er een geel briefje onder de ruitenwisser gezeten.
– sarcasme modus aan —
Ach ja, ik ben er ook een voorstander van dat ze eerst lang naar een goed parkeerplekje moeten gaan zoeken. Dat ze daar een paar minuten extra mee bezig zijn vind ik ook belangrijker dan dat ze snel kunnen gaan hulpverlenen danwel iemand aanhouden danwel een incident kalmeren waar de burger voor gebeld heeft.
– sarcasme modus uit —
En inderdaad, jij had een bon gekregen. Tenzij je wettelijk bent aangesteld om verplicht hulp te verlenen aan hen die dat behoeven en dat je bevoegd bent tot het opsporen van strafbare feiten danwel verplicht daartoe bent.
Trouwens, waarom hoor/zie je nooit klaagredenen als er ipv een politieauto er een ambulance stond? Dan wordt er gezegd: “Ja maar die moeten hun werk doen..”
Snappie? Ik niet meer…. ;-)
Sommigen snappen het echt niet……..
Mededoor mijn toedoen stond er enkele weken geleden ook een politie-Touran zomaar 2 uur bij mij op de stoep. Er was nergens anders een parkeerplekje.
Mijn buurman van 95 hadden we al een week niet gezien terwijl we 'm normaliter elke dag zien, dus 0900-8844 gebeld en dat ff doorgegeven. Bleek dat men dat bij de politie zo belangrijk vond dat ik werd doorgeschakeld met de meldkamer en er direct politie kwam kijken. Eerst van buitenaf via de ramen, maar toen bleek dat niet de gehele woning was te bekijken ging de voordeur eruit.
Buurman lag niet ergens in de woning maar al een week in het ziekenhuis.
En toen was het wachten op gemeentewerken om de beschadigde deur weer af te sluiten met de politie-Touran op de stoep.
Soms komt de politie er ook niet omheen om “fout” te parkeren, over een fietspad of stoep te rijden e.a. “verkeersovertredingen” te begaan ten einde vlug op plaats van bestemming aan te komen en hulp te bieden. Zij heeft die bevoegdheid en dat is maar goed ook.
Snapten mensen zoals jij dat maar eens Jack.
M.v.g. Reem.
Om aan te sluiten bij Lans:
Ik ken er nog meer, de politie mag
- gewapend mag rondlopen
- een zwaailamp en sirene voeren
- geweld gebruiken
- etc.
en dat mag jij allemaal ook niet.
Misschien was er geen plek toen de politieauto daar werd geparkeerd?
Hoe dan ook: de politie heeft vrijstelling van ALLE verkeersregels, niet alleen waar het om parkeren gaat, wist je dat al?
En nu flink inademen, uitademen, inademen, uitademen…
Het is vastgelegd in de wet, dus dat heeft met dictatuur te maken. Zolang je als burger niet waarom die auto daar staat, kun je er niks van zeggen. Als je ze misschien vraagt waarom ze daar staan en ze zeggen dat ze geen zin hadden om 5 meter door te rijden en dus misschien misbruik hebben gemaakt van hun vrijstelling, kun je misschien een beetje boos worden. Niet eerder. De agenten staan je denk ik graag te woord. Zou ik tenminste doen, want ik kan mijn handelen verantwoorden.
Gr.
er zijn zat redenen te bedenken waraom een agent niet de tijd neemt om zijn auto netjes te parkeren..ze zijn er namelijk niet alleen maar om bonnetjes uit te schrijven..
(maar dat kan jezelf ook wel bedenken denk ik…)
(mijn hemel heej..wat kan ene mens zich storen aan van alles….als je jaloers bent…word dan zelf agent…mag jij van mij ook je auto zo parkeren..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?