bekeurin fout parkeren motorfiets..

• inktjunkie

vandaag een prent gehad bij de koopgoot ivm fout parkeren motorfiets…

hij stond bij de koopgoot op de stoep tegen de etalage van v&d..er staan daar rijen fietsen en brommers in de midden van de stoep..

zo'n bromsnor van parkeerbeheer zei tegen mij dat ik m maar in de parkeergarage verderop moest zetten , waarop ik reageerde dat dat ook niet mocht..

toen ik de bon niet wilde aannemen vroeg hij mij waar hij de bon dan moest doen , waarop ik wijselijk mijn mond heb gehouden…

wat moet ik hiermee betalen of niet ?????

gelijk hebben is betalen maar geen gelijk is niet betalen ..

volgens miij mag ej een motorfiets mits niet hinderlijk geparkeerd gewoon op de stoep zetten !!

groeten mike

• Rob II

Nee, dat is niet correct. Een motorfiets is een motorvoertuig en het RVV 1990 bepaalt dat motorvoertuigen de rijbaan dienen gebruiken. Tevens wordt bepaalt dat motorvoertuigen niet mogen parkeren op het trottoir, voetpad of fietspad.

De bon is dus, gezien de verkeersregels, terecht. Vaak wordt het parkeren van een motorfiets op trottoir of voetpad gedoogd als dit geen hinder voor de gebruikers van dat trottoir of voetpad oplevert. Kennelijk wordt een dergelijk gedoogbeleid niet bij de Koopgoot gevoerd.

• inktjunkie

waar moet ik m dan zetten ??? parkeer plaats is voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen dacht ik ??

• KlaasVaak

Ik zou als ik jou was nog eens paragraaf 10, de artikelen 24, 25 en 26 van het RVV90 lezen…

en daarna rap betalen. :D

1. die fietsen en brommers mogen daar ook niet (meer) staan, zijn daar speciaal beugels aangebracht in de Westewagenstraat. Maar dat geeft jou geen rechten.

2. fietsers hebben geen kenteken en zijn niet te bekeuren.

3. de enige uitzondering/beperking die gemaakt wordt voor parkeren van motorvoertuigen op twee wielen is:

Art. 25.2 RVV90 op plaatsen met een blauwe streep, is parkeren voor motorvoertuigen slechts toegestaan indien een parkeerschijf duidelijk zichtbaar achter de voorruit is aangebracht.

Art. 26.1b RVV90 op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd,

door een motorvoertuig op meer dan twee wielen, waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar is aangebracht.

Voorts kan ik me voorstellen dat je daar niet lopend bent gekomen, bij de V&D. Dan bevind je je al een stuk in het voetgangersgebied.

(Kreeg je je bekeuring wel voor het parkeren of was het voor het rijden en ging daarna de discussie over parkeren?)

Als je je motor naast de voetgangers in- en uitgang van die parkeergarage (naast Sorbonne, onder de afritten van de parkeergarage) had gezet, had geen haan ernaar gekraaid.

• Zorbacop

Heb je geen foto van de situatie gemaakt?

En tegen de etalage van de V&D is al zeker een stuk verder het trottoir op.

Je had hem beter gewoon op de Meent kunnen zetten.

• KlaasVaak

voor alle duidelijkheid, nu ik mijn reactie nog eens nalees:

met punt 1 bedoelde ik:

dat er fietsen geparkeerd staan waar mogelijk niets aan gedaan wordt geeft jou geen rechten als motorrijder

met punt 2 bedoelde ik:

bekeuren van foutgeparkeerde fietsen is niet mogelijk, vanwege het ontbreken van het kenteken.

• Zorbacop

Overigens kunnen deze fietsen wel verwijderd worden.

Dit wordt al in vele steden toegepast.

Er staat ook aangegeven waar je de fiets kan ophalen, mits hij niet gestolen is natuurlijk :D

• KlaasVaak

Dat verwijderen doet Stadstoezicht, maar ook maar zelden op die locatie.