Raad van Korpschefs

• Reja

Vandaag stonden er in diverse media berichten over belangrijke dienstreizen en de kosten die daar mee gemoeid zijn. Daar wil ik het verder niet over hebben want al snel was duidelijk dat er geen politiemedewerkers mee mogen die wel aan vakantie toe waren. Maar goed, er kwam een reactie van een der leden van de Raad van Korpschefs. Deze Raad is eind vorig jaar in het leven geroepen onder de alom bekende Raad van Hoofdcommissarissen.

Enige tijd geleden werd ik over de Raad van Korpschefs geïnformeerd. De noviteit van de oprichting werd gecomplementeerd met de reden dat de Raad van Hoofdcommissarissen het wel erg druk had gekregen (met al die problemen ?) en dat zij toch soms ook wel erg ver van de realiteit afstonden (???).

Blijft voor mij de vraag, is dit nou een positieve ontwikkeling of hebben we er weer een vergadercentrum bij ??

• - Gerard -

De Raad van Hoofdcommissarissen was tot voor kort een zelfbenoemde club vergadertijgers in politieuniform met geen enkele officiële status. En dat clubje heeft het dan te druk? Waarmee? Niemand vroeg om die club.

• mwb

Het is gewoon dezelfde club, maar dan onder een andere naam.

Ze hebben daar zelf ook niet om gevraagdm dat is zo georganiseerd door iemand die nu geen minister meer is.

• Reja

Dat was mij niet op die manier duidelijk gemaakt. Ik denk dus dat er wat externen op he verkeerde been gezet zijn. Dank voor de info.