Extra vakantie na arrestatie

• bedankt

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/03/extra_vakantie_na_arrestatie.html

Wat vinden jullie van dit uit België ? Zou dit voor jullie ook in Nederland ingevoerd mogen worden?

Ik zelf zeg het volgende:

1) invoeren in Nederland om de eerder genoemde redenen in het artikel

2) niet invoeren in Nederland omdat ik misschien wel twijfel dat de sfeer hierdoor onderling misschien minder goed wordt omdat je misschien discussies gaat krijgen onderling als men iemand op straat oppakt wie hem dan heeft opgepakt.(zie voorbeeld)

Twee agenten lopen op straat zien ze bijvoorbeeld een knok partij en wordt er 1 van de twee knokkers opgepakt. Krijgt agent Pietje nu de twee dagen extra vakantie, of krijgt agent Jantje nu twee dagen extra vakantie, of juist allebei?

Hoe zit het dan weer met de mensen die juist administratieve taken doen op het bureau? Die krijgen dan weer geen extra vakantiedagen.

• Reja

Laten we het Nederlandse systeem maar houden. Agent Pietje pakt een knokker op, agent Jantje helpt hem daarbij en de Hoofdcommissaris gaat met vakantie.

• Paritosh

Als ze dat in Nederland gaan invoeren kun je je lol op. Hoe meer arrestaties hoe meer verlof? Agenten staan altijd in hun recht om als geloofwaardige partij geloofd te worden in wat ze zeggen, ookal liegen ze. DDak krijg je straks een golf van arrestaties alleen maar om hun verlof op te krikken. Of je nou iets op je kerfstok hebt of niet makt dan niet meer uit. Veel agenten vinden hun werkt niet prettig meer dus wat let hen gewoon een x aantal arrestaties te doen zodat ze zelf meer verlof kunnen nemen. 2 dagen voor elke arrestatie? 15 arrestaties en je hebt een maand extra verlof. Pas op wat je zegt want alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Wat? Grote mond? Je staat onder arrest. Weer 2 vrije dagen.

We leven in een land waar mensen tegenwoordig alles doen om zichzelf een beetje veilig te stellen. Hoe vaak hoor je tegenwoordig niet de misstappen in politiek en dergelijke. Moet de politie op die manier meer vrije dagen krijgen? Laat ze dan eerst maar eens beginnen om úberhaupt hun werk te gaan doen in plaats van burgers pesten en bekeuringen uitschrijven. Mijn mening is dat ze dat soort werk al horen te doen zonder extra verlof te krijgen.

• KlaasVaak

Kennelijk weet jij niet helemaal wat er gebeurd met een aangehouden verdachte.

Deze wordt voorgeleid bij de hulpofficier van Justitie.

Die toetst de aanhouding.

En als die volgens jouw complottheorieen mee zou denken

dan gaat de hele zaak in een latere fase wel onderuit, bij de rechtercommissaris bijvoorbeeld.

• De Enige Echte Fritsie

Wat mij betreft hoeft dit ook niet officieel ingevoerd te worden in NL.

Ik heb het nl helemaal niet nodig voor extra vakantie.

Ik doe nu al niets anders dan zomaar mensen oppakken ook al hebben ze niets gedaan

Ik verzin daar dan gewoon een leuk misdrijf bij en vervals dan mijn proces-verbaal.

Zo heb ik er in ruim 20 jaar tijd al ruim 100 opgeborgen voor langere tijd.

Het heeft mij inmiddels 4 bevorderingen opgeleverd en vele gratificaties.

Boetes, die incasseer ik cash en steek de opbrengst in mijn eigen zak.

Op die manier heb ik zo'n 2500 euro extra per maand. Als ik moe ben van mijn geld tellen neem ik 4 weken onbetaald verlof en ga van mijn gecashte geld een maandje op vakantie.

Dus wat mij betreft ben ik wel tevreden zo en kunnen ze het Belgische idee wel vergeten.

mzzl,

Frits.

• KlaasVaak

Bij ons in de regio geldt de regel:

Minimum aantal bonnen van 350 per jaar.

Daar boven in staffels van 10 telkens een vrije dag extra.

Dat is ook mijn standaard reactie bij de vraag van mensen zoals

die roepen: “Je zit zeker nog niet aan je quotum?”

daarop antwoord ik: “Jawel hoor, ik spaar nu voor extra vrij dagen!”

• De Enige Echte Fritsie

Ook geen verkeerde regeling! :D

mzzl,

Frits

• mwb

Gaat dat bij jullie maar met 1 dag tegelijk ?

Prutsers.

• mwb

Ik vind het een goed idee, maar dan ook zoals het er staat, dus geen dingen er bij verzinnen.

Dat doe je zelf al, want je begin over een vechtpartij terwijl het gaat over inbraken.

De vrije dag regel is: 2 dagen als je een inbreker op pakt (want de inbraken lopen de spuigaten uit).

Nu wordt er van alles bij gehaald wat er helemaal niets mee te maken heeft: bonnetjes, vechtpartijen, beledigingen. Daar gaat het hier niet over.

In allerlei bedrijven zie je daat fabrikanten aan verkopers complete verzorgde vakantiereizen weggeven, als ze bepaalde verkooptargets halen. Nog nooit heb ik daar iemand over horen klagen.

Nu krijgen agenten 2 dagen vrij (dus geen vliegreis, met een weekje all inclusive hotel, wat wel gebruikelijk is in het bedrijfsleven) als ze een inbreker pakken, en het lijkt wel of half de bevolking er over valt.

Ik snap dat gewoon niet.

Wel is het zo, en dat valt me dan wel tegen van et antwerpse systeem, dat alleen degene die hem pakt, 2 dagen krijgt.

Je kunt een toevalstreffer hebben (mensen bellen politie, die komt en pakt inbreker). In dat geval verdient overigens de beller ook een beloning, vind ik, en in de praktijk gebeurt dat ook vaak in nederland.

Maar soms gaat er een heel plan aan vooraf: inbraaktijden , -plaatsen, buurtonderzoek, signalementen vergelijken, werkwijzen vergelijken en dan aan de hand van al de info bepalen wie waar en wanneer gaat surveilleren.

Als er dan iemand wordt opgepakt op heterdaad, zit er een heel team achter en dan zouden er meer mensen een vrije dag moeten kunnen krijgen, want dan wordt er ook vaak een hele serie inbraken opgelost.

• KlaasVaak

> dat geval verdient overigens de beller ook een beloning, vind ik (…)

Ok, geef je hem ook een dag vrij :D

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.