http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1363644.ece/Politiebonden_positief_over_plan_Wilders Op zich een goed doordacht plan, politiebonden zijn positief. Zou dit de oplossing zijn ?
Twee kanttekeningen:
1. De PVV wil het schrijven van bonnen terugdraaien. Dat gaat de overheid (Ministerie van Justitie) een paar miljoen inkomsten kosten. Dat gat zal hij moeten zien te dichten anders kost zijn plan een paar miljoen.
2. De roep om een nationale politie komt niet uit zijn koker. Dit roep was er al ten tijde van Ter Horst.
Ik vrees dat dat op veel weerstand gaat stuiten bij de opperhoofden. Namelijk: het samenvoegen van regio's betekent minder hoofdcommissarissen. Deels is dat geen slechte zaak, het zijn dure personeelskosten. Anderzijds zitten die mensen niet de hele dag te te niksen, al willen sommigen dat graag geloven.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat in de aanloop naar de verkiezingen.
KlaasVaak Schreef:
——————————————————-
> Twee kanttekeningen:
>
> 1. De PVV wil het schrijven van bonnen
> terugdraaien.
Het schrijven van bonnen door de politie (gedaan). Tegenwoordig bevolken hele volkstammen Toezichthouders het straatbeeld. In Amsterdam zag ik laatst een buslading ‘zwarthemden’ uitrukken.
> Dat gaat de overheid (Ministerie van
> Justitie) een paar miljoen inkomsten kosten.
Ik denk het niet.
Veiligheidsbeleid is in Nederland prima geregeld. Een partij die hier een verkiezingsthema van wil maken, doet dat alleen maar omdat het minder ontwikkelde deel van de Nederlanders op basis van opgeblazen mediaberichten en innerlijke onvrede gelooft dat het met de veiligheid slecht gesteld is.
Met de verkeersveiligheid gaat het ook prima. Aan ingrijpend geexperimenteer met het uitschrijven van bekeuringen voor verkeersovertredingen door deze in aantal spectaculair te reduceren met onvoorzienbare gevolgen voor het aantal verkeersdoden en gewonden is geen enkele behoefte. Niet aan beleid sleutelen dat zich bewezen heeft. In feite zijn dergelijke beloftes ronduit kinderlijk.
Politievakbonden die zich lovend uitlaten over het verkiezingsprogamma van een partij waarvan leden verkondigen dat de politie in niet-levensbedreigende situtaties relschoppers in de knieën zou moeten kunnen schieten. Het doet de bonden geen goed. Het zal wel bij deze eenmalige uitglijder blijven.
http://www.expliciet.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=15070 Is het nu werkelijk zo goed geregeld? en wat de mediaberichten betreft, deze partij is wel consequent, het is geen partij van de draaikonten. Ik betwijfel je veronderstelling dan ook, dat het een “uitglijder” van de politievakbonden in deze zou zijn.
K.Hakvoort Schreef:
——————————————————-
> Veiligheidsbeleid is in Nederland prima geregeld.
> Een partij die hier een verkiezingsthema van wil
> maken, doet dat alleen maar omdat het minder
> ontwikkelde deel van de Nederlanders op basis van
> opgeblazen mediaberichten en innerlijke onvrede
> gelooft dat het met de veiligheid slecht gesteld
> is.
Mee eens -D Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt en veiligheid ervaart. Dat kan een ander niet voor je bepalen. Het is vaak gewoon angstzaaierij.
> Met de verkeersveiligheid gaat het ook prima. Aan
> ingrijpend geexperimenteer met het uitschrijven
> van bekeuringen voor verkeersovertredingen door
> deze in aantal spectaculair te reduceren met
> onvoorzienbare gevolgen voor het aantal
> verkeersdoden en gewonden is geen enkele behoefte.
Het aantal bekeuringen iets zegt over het aantal overtredingen. Daarbij zijn er situaties waarin het niet meer dan kinderachtig is om daar bekeuringen voor uit te delen. Ik geloof zeker niet dat een snelheid van 60 km per uur, waar 50 is toegestaan nou zo gevaarlijk is. Dat soort controles gaan niet echt over onveiligheid maar puur om de controle zelf, en dus om de inkomsten. Het reduceren van uit te schrijven bekeuringen geeft de politie anders wel weer meer ruimte ‘echt’ politiewerk te doen. Dus wat mij betreft gaan het aantal bekeuringen flink naar beneden.
> Niet aan beleid sleutelen dat zich bewezen heeft.
> In feite zijn dergelijke beloftes ronduit
> kinderlijk.
Als het bij een belofte blijft die niet uit komt ben ik het met je eens. Maar het beleid in Nederland heeft naar mijn mening maar één ding laten zien waar ze goed in zijn met vier keer Balkenende: alles afbreken wat de mensen door de jaren heen voor zichzelf hebben opgebouwd. Het is niet altijd een graaicultuur geweest zoals nu.
Het is ook geen uitglijder. Die maak je per definitie onbewust.
De politiebonden hebben onlangs hun steun aan ons (demissionair) kabinet opgezegd met betrekking tot verdere bezuinigingen en hervormingen op de politie.
Het openlijk roepen dat de visie van de PVV op de politie goed is, is een manier om je mening/visie kracht bij te zetten.
Hiermee proberen de bonden de visie van de andere partijen te beinvloeden en hen te bewegen af te zien van verdere bezuinigingen op het politieapparaat.
Kortom: de kreet van de politiebonden is geen uitglijder maar een bewuste politieke zet, gedaan op het juiste moment om zo hun invloed te doen gelden.
mzzl,
Frits.
De Enige Echte Fritsie Schreef:
——————————————————-
> Het is ook geen uitglijder. Die maak je per
> definitie onbewust.
> De politiebonden hebben onlangs hun steun aan ons
> (demissionair) kabinet opgezegd met betrekking
> tot verdere bezuinigingen en hervormingen op de
> politie.
Je moet je afvragen of dat enig invloed heeft. Niet meer dan een rimpel in de vijver, vrees ik.
> Het openlijk roepen dat de visie van de PVV op de
> politie goed is, is een manier om je mening/visie
> kracht bij te zetten.
> Hiermee proberen de bonden de visie van de andere
> partijen te beinvloeden en hen te bewegen af te
> zien van verdere bezuinigingen op het
> politieapparaat.
> Kortom: de kreet van de politiebonden is geen
> uitglijder maar een bewuste politieke zet, gedaan
> op het juiste moment om zo hun invloed te doen
> gelden.
>
> mzzl,
> Frits.
Misschien is het mij ontgaan maar ik kan me de acties van de politie nog herinneren. Ik kan me echter niet herinneren dat het ergens invloed op heeft gehad of het moet mij ontgaan zijn. Volgens mij keek de minister gewoon de andere kant op, want de noodhulp ging toch gewoon door, en had Wouter Bos uitgerekend dat hij nog 90 miljoen euro te goed had van de minister. En die zijn inmiddels binnen…….. toch?
Maar nu heb ik eigenlijk nooit de indruk dat als ambtenaren gaan staken, of actie voeren, de rest van Nederland daar echt last van heeft.
Daarnaast …. welke invloed hebben bonden tegenwoordig nog?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?