Erg opvallend: de tekst in de duitse pagina is identiek of letterlijk vertaald.
Nu ken ik de duitse wapenwet niet maar die is heus niet identiek aan de situatie in NL
Erg typisch, kan niet kloppen…
http://www.kobutan.nl/de_kb_wapenwet1.html
je moet haast nog nadenken …waneer je word aan gevallen…
ik denk dat waneer ik mij moet verdedigen..en de honkbalknuppel van mijn zoon in de bijkeuken op de vloer zie slingeren..(die ruimt immers nooit wat op)
dat ik die zou pakken…
maar dat valt dan onder de wet wapens…bewijs maar dat die er niet exspres neer gezet was om tot dat doel te dienen…
toch?…
dat betekend dus nadenken…oja die kan ik niet gebuiken want,….
net als die man met die riek…die zijn vrouw verdedigde..en de aanvaller doorboorde.
Nee meid, je hebt het niet goed begrepen.:-)
Je hoeft nauwelijks na te denken als je wordt aangevallen. Ik zeg: verdedig je met alles wat je in huis hebt als men je te lijf gaat.
Strafuitsluitingsgronden als noodweer en noodweerexces worden altijd door de rechter gehonoreerd. (Mits dit in de zuivere vorm gebeurt)
Waar het vaak mis gaat, is als men de dader achterna gaat en dan afrost. Zodra je niet meer aangevallen wordt, mag je je ook niet meer verdedigen. Of als men schromelijk overdrijft. Als er een kereltje van 12 jaar en 1.30 groot tegenover jou staat als vrouw van 2 meter en 90 kg en hij wil jou een tik verkopen moet je hem niet aftuigen met een honkbalknuppel en dan met droge ogen zeggen dat het “hij of ik” was en dat je jezelf dus wel moest verdedigen met die knuppel.
De honkbalknuppel uit jouw verhaal is geen goed voorbeeld trouwens.
Kijk, je kan een honkbalknuppel 100x ergens neerzetten in huis met de bedoeling iemand af te rossen, het zal altijd zo zijn dat hij ook nog een ander doel dient. Namelijk: honkbal spelen. Dus die valt op jouw keukenvloer, achter jouw voordeur, in jouw slaapkamer etc. NIET onder de Wet Wapens en Munitie. Ook niet als je onderweg bent in sportkleding naar de honkbaltraining of een wedstrijd. Maar ga jij naar de bekerfinale Feyenoord-Ajax, dan valt hij weer wel onder de WWM als je hem meeneemt.
Mzzl,
Frits.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?