de Kobutan

• - Gerard -

Ja, maar jij schreef dat je als 18 jarige een ALARMPISTOOL kunt kopen in Duitsland. Nou geef ik jou een link en dan ben ik benieuwd hoe jij daar een alarmpistool van kunt maken. In Duitsland kun je dus ‘wapens’ kopen die in Nederland volgens mij nergens te koop zijn, maar ik laat me graag door jou overtuigen van het tegendeel, omdat ze streng verboden zijn in Nederland.

O, en mijn zoon heeft een paar maanden geleden nog een berichtje gekregen van BW, nadat ik BW namens hem een vraag had gesteld, want hij wilde een speelgoed pistool kopen die die gele balletjes kan afschieten. In het buitenland volkomen legaal, maar in Nederland absoluut verboden. Lijkt te veel op een echt wapen, volgens BW. Toch ……. heeft een aantal van zijn vriendjes, naar ik heb gehoord, dat ding gekocht. Ik heb hem dat verboden. Ook mijn zoon heeft zich aan de Nederlandse wet te houden. Dat ik hem dat had verboden vond hij niet leuk maar dat berichtje van BW heeft hem gelukkig in laten zien dat het van DE POLITIE niet mag en niet alleen niet van zijn vader. Jullie hebben in ieder geval bij mijn zoon nog enig gezag, KlaasVaak.

(tu)

Bij mij ook hoor.

• serine

die dingen met die gele balletjes kan je winnen op de kermis..dus dat dat verboden zou zijn zal wel niet kloppen…

• KlaasVaak

die zijn 100% verboden (mits ze qua vorm, kleur en afmeting) gelijkenis vertonen met een echt vuurwapen

dat die kermisexploitanten ze desondanks in hun ‘aanbod’ hebben is een feit, zij moeten er ook vanaf

dat ze in overtreding zijn ook

en de ‘ontvangers’ van die dingen ook

• serine

en jij vind die dingen lijken op een echt wapen?:D

• serine

doet mij trouwens denken aan schoonhoven…daar stonden wij op de kermis..

onze over buurman had met zijn vermaakzaak van die sleutel hangers met condoom erin…

de volgende dag kwam de burgemeester vergezeld door politie…

mijn buurman moest de sleutelhangers uit zijn kraam verwijderen anders mocht hij niet meer open..

want dat was toch echt iets wat de jeugd van schoonhoven niet mocht bezitten…:D

• Reja

Goeie actie van de burgemeester, weet je wel wat een kl.te werk het is om zo'n sleutelhanger open te maken ? Dan kan het wel eens te laat zijn………

• - Gerard -

Begrijpend lezen is nooit jouw sterkste punt geweest serine. Lees 't nog eens en probeer te begrijpen wat KlaasVaak schrijft en stap eens uit jouw belevingswereld.

Want wat schrijft KlaasVaak?

die zijn 100% verboden (mits ze qua vorm, kleur en afmeting) gelijkenis vertonen met een echt vuurwapen

• KlaasVaak

voor alle duidelijkheid voeg ik er nog even aan toe:

doe niet aan kansberekening

denk niet ‘ik vind dat ze niet vallen onder de WWM, dus dan vallen ze niet onder de WWM’

bij twijfel: niet doen!

een feit voor de Wet Wapens en Munitie (WWM) op je naam is niet leuk, en kan je lang blijven achtervolgen

-bij aanvraag van een bewijs van goed gedrag,

-een vergunning,

-een sollicitatie,

-een verkeerscontrole (men ziet eerst alleen een veroordeling WWM en evt. later pas de details)

vaak kijken de instanties alleen naar de kop: een veroordeling voor de WWM (punt)

en niet naar de inhoud, het hoe en het waarom, dan gaat ‘men’ op zeker.

en dan kun je het nog zo oneerlijk vinden, daar ga je het dan niet mee redden

in de voorwaarden wordt eigenlijk nooit onderscheid gemaakt op de context: WWM is WWM,

• serine

:D:D

• serine

zeg bijdehandje…

heb jij zon ding al eens in het echt bekeken?

er is geen mens die er gillend van op de vlucht slaat omdat het op een echt wapen lijkt hoor….

er is niks mis met mijn begrijpend lezen….wel wat met de regels hier in nederland. die zijn soms ziekelijk overdreven.