Hoi medeprikkers,
Gisterochtend rond 10.30 uur keek ik uit het raam van mijn flat, zag ik een donkerblauwe Suzuki Alto van links komen die vervolgens op de weg keerde, gedeeltelijk over de stoep ging met het rechtervoorwiel en tegen de achterkant v.d. gloednieuwe Fiat 500 van mijn buurman klapte. De Alto reed snel achteruit en reed vol gas weg richting het eerstvolgende kruispunt waar hij vol door rood ging. Ik kon nog net zien dat er een 0 in de eerste combinatie v/h kenteken zat, maar verder niets.
Uiteraard belde ik direct 112 en na 20 minuten stond er een surveillance Touran bij de geraakte Fiat.
Ik vertelde nogmaals mijn verhaal en gaf de agenten een van Marktplaats uitgeprinte advertentie van eenzelfde Alto, zodat zij direct wisten om wat voor model en kleur het ging.
De agenten hebben de eigenaar v.d. Fiat aangesproken en vertrokken weer.
Vanmorgen lieten mijn vriendin en ik onze rottweiler uit en tot onze stomme verbazing stond schuin achter onze flat, en daarmee pal achter de flat v.d. gedupeerde Fiat eigenaar, de Alto die was weggereden met behoorlijke voorschade. We hebben de Alto en de voorschade op de foto gezet voordat deze plotseling weer vertrokken zou zijn en belden direct weer 112 met het verhaal dat de weggereden Alto met het kenteken 80-GF-XJ in de Zweelostraat stond.
Nou hadden wij verwacht dat er binnen no-time een eenheid zou komen om het ding te bekijken, de eigenaar te achterhalen/aan te spreken en de Alto inbeslag te nemen voor onderzoek. Maar na een uur kwam er pas een surveillance Touran die direct weer vertrok nadat de agenten zelf constateerden dat het ding er met voorschade stond. Nu uren later staat het ding er nog steeds en LIJKT er niets mee te gebeuren.
Is het nu zo dat ze de Alto laten staan en de eigenaar een oproep sturen o.i.d.? Hoe gaat zoiets tegenwoordig in z'n werk?
M.v.g. Reem