Feyenoord-Ajax

• BennieMak

Vergeten om de criminelen van de strandrellen in Hoek van Holland op de zwarte lijst te zetten zodat er weer een blik peperdure advocaten moet gaan bekijken hoe zij andermaal gestopt kunnen worden…

Een veiligheidsoperatie die de vormen aanneemt van een mobilisatie voor een staat van oorlog. Politiekorpsen die qua financiele middelen onder curatele staan en door deze uitjes ongetwijfeld zwaar belast worden. Een economische crisis die de komende jaren met asociale maatregelen bestreden moet gaan worden. Wanneer is ‘de maat is vol’? Ik pleit voor een evenredige extra toelage op dit soort evenementen ter compensatie van de maatschappelijke kosten.

Er moet toch een afdoende oplossing voor deze ‘terreur’ te bedenken zijn?

• DePeter

Ben helemaal met je eens dat dit soort criminelen een halt moet worden toegebracht, hoe maakt me eigenlijk niet zo veel meer uit als het maar gebeurt.

Enkel zal deze beslissing in Den Haag genomen moeten worden, en is de Politie alleen verantwoordelijk voor de uitvoering van het te nemen besluit.

Waar blijft trouwens de verantwoordelijkheid van de club? Lekker makkelijk om het af te schuiven op de gemeenschap.

Ik kon vroeger met mijn vader gezellig naar het voetbal zonder dat er rotzooi werd getrapt, zou graag zien dat vaders weer met hun kinderen naar het voetbal zouden kunnen gaan.

grtzzz

• Lans

De eerste de beste die nu nog op straat tegen mij zegt dat ik salaris krijg van “zijn belastingcenten” kaats ik terug door te vragen of hij toevallig voor Ajax of Feijenoord is.

Dat aankomende “spelletje” kost de belastingbetaler ruim 2 miljoen….

Werkelijk belachelijk. Ok, voetbal (kan) leuk zijn, maar sluit me geheel bij je aan, oplossing weet ik zo ook niet, maar m.i. gaat dat hele geneuzel niet door.

Gr Lans

• KlaasVaak

De oplossing?

Net als bij elk ander evenement:

-zelf zorgen voor de beveiliging

-zelf opdraaien voor de beveiliginskosten

-bij het ‘uit de klauwen lopen’ van het evenement geen tweede evenement mogen organiseren

of

-nog strengere voorwaarden opleggen (o.a. meer beveiliging)

-de competitie ondergeschikt maken aan het verstrekken van een vergunning

Moet je eens zien hoe snel het afgelopen is.

Of ze spelen geen wedstrijd (3 punten voor de tegenstander) vanwege het niet verstrekken van een vergunning

Of ze gaan failliet aan de onkosten voor beveiliging/de kaartjes worden duurder.

Misschien dat dan die ‘supporters’ kunnen tonen dat ze hart hebben voor hun club.

Waarom kan het bij schaatsen, ijshockey, korfbal, basketbal, volleybal, formule 1, motorgp wel leuk zijn met VEEL minder beveiliging?

En wie heeft gezegd dat al die gasten (ondanks de wanprestaties) zo ontiegelijk veul moeten verdienen?

Zet ze lekker allemaal op een provisie salaris.

• - Gerard -

Lans Schreef:

——————————————————-

> De eerste de beste die nu nog op straat tegen mij

> zegt dat ik salaris krijg van "zijn

> belastingcenten" kaats ik terug door te vragen of

> hij toevallig voor Ajax of Feijenoord is.

Ik ben van het hele voetbal geen fan.

>

> Dat aankomende “spelletje” kost de

> belastingbetaler ruim 2 miljoen….

Nee hoor, het kost de politie 1,5 miljoen.

>

> Werkelijk belachelijk.

Inderdaad, de politiekosten worden onbeheersbaar. Ze zijn gewoon te duur. Tijd voor iets anders.

Ok, voetbal (kan) leuk

> zijn, maar sluit me geheel bij je aan, oplossing

> weet ik zo ook niet, maar m.i. gaat dat hele

> geneuzel niet door.

>

> Gr Lans

• - Gerard -

Die is er ook wel, maar blijkbaar wil de overheid het niet. Dan ook niet mekkeren dat het beveiligen door de politie zo veel geld kost. Mij boeit het niet of het nou 1,5 miljoen kost of 15 miljoen.

• - Gerard -

KlaasVaak, je draait de zaken om. De beveiliging binnen de voetbalstadions is in vrijwel alle gevallen prima geregeld. Daar waar de overheid de verantwoordelijkheid draagt gaat het mis. Ik zeg niet dat de politie fouten maakt hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de publieke ruimte is de verantwoordelijkheid van de overheid. En als de overheid in de publieke ruimte geen voorwaarden schept die wangedrag door voetbalhufers tegengaat moet je de kosten niet afwentelen op een voetbalvereniging die die voetbalhufters ook liever kwijt dan rijk is zeker als je weet dat die voetbalverenigingen in de publieke ruimte niets te zeggen hebben.

• KlaasVaak

Dan moet je voor de grap eens een horecavergunning lezen.

Of een evenementenvergunning.

En dan zie je dat de verantwoording toch echt ook in ‘publieke’ ruimte ligt en niet ophoudt bij de drempel van het stadion.

• - Gerard -

Je kunt natuurlijk wel alle paarse krokodillen uit de hoed toveren maar wie maakt die vergunningen?

Stel dat jij een tuinfeestje houdt, en als je daar een beetje tent neer zet, heb je ook al vergunning voor nodig, en daar komt een zooitje hersenlozen op af. Ben jij dan verantwoordelijk voor die hersenlozen als ze het centrum van jouw woonplaats verbouwen? Vooral aardig als de overheid zegt: ja hoor, die hersenlozen die mogen wat ons betreft het centrum bezoeken zolang ze geen rotzooi trappen. En trappen ze rotzooi, dan verhalen we de politiekosten gewoon op KlaasVaak, want hij wilde toch een tuinfeest.

• KlaasVaak

Een feest in een tuin is niet vergunningplichtig.

http://www.rotterdam.nl/pdc:evenementenvergunning__grootschalig_

Onder “in welke situatie is het product benodigd?” staat:

“Er is geen vergunning nodig voor een feest in huis, in de tuin of voor het houden van een barbecue.”

En er komen niet zomaar hersenlozen op af, die hebben een kaartje.

Dus geen toevallige aanloop, maar gericht bezoek. Dus ga geen appels en peren vergelijken.

en over de ‘publieke’ ruimte:

http://www.piga.amsterdam.nl/contents/130381/draaiboekevenementeninclveiligheidsplanenmilieuzorg.pdf

Zoek de tekst “op en rond”