Gerard, ik zette er niet voor niets een ;-) achter.
Geen idee of dat is gebeurd. En zie het niet als zachte heelmeesters maar op een andere manier jouw doel bereiken.
Ik zal je een voorbeeld geven met wat ik bedoel;
Als ik met jou ga vechten, dan wil ik winnen. Kostte wat het kost. Ik zal alles geven om jou te vloeren. Ik wil winnen. Dat is mijn doel. Geeft mij een goed gevoel.
Als ik met mijn neefje van 5 ga vechten, dan wil ik ook winnen. Kostte wat het kost. Ik laat mijn neefje naar mij toe springen, ik val op de grond, fake dat ik bijna gewurgd word en doe alsof ik helse pijnen heb en roep naar mijn neefje dat ik het opgeef. Mijn neefje springt met grote trots en roept: Ik heb ome Lans verslagen!
En toch heb ik gewonnen, want dat plezier wat dat joch heeft, dat was mijn doel. Geeft mij een goed gevoel.
Wat ik ermee wil zeggen, je kan winnen op verschillende manieren en hetzelfde doel bereiken.
Met de botte bijl erin hakken kan vaak heel effectief zijn. Last van de buren, politie bellen, die neemt de radio in beslag, politie gaat weer weg…en dan? Jij moet nog jaren naast hem wonen. Doel bereikt? Eventjes maar. Volgende dag staat er een nieuwe radio en begint het gelul van voor af aan.
Soms is het verstandiger, en soms ook best moeilijk, om de botte bijl even aan de kant te leggen en op een andere manier proberen te winnen en uiteindelijk hetzelfde doel te bereiken.
Gr Lans