Nee hoor, ook jouw belastinggeld en die van jouw collega's. Maar wat hebben jij en ik er aan als er straks politieagenten uit moeten en ze lege gebouwen te koop hebben staan die tegen een bodemprijs moeten worden verkocht?
Ik zie niet in waarom jij deze discussie aan mijn reactie haakt.
Vervolgens stel ik een aantal vragen en die negeer je en ga je door op jouw eigen statement???
De politie bezit hooguit enkele panden, en dat is niet eens de regel.
Sommige zijn zelf gebouwd omdat dat voordeliger was en de reden is wederom het krappe budget.
Daar is dan voor gekozen om zo veel mogelijk geld over te houden voor zinvollere dingen.
Ook komt het omdat de inrichting van politiebureau's sterk ingrijpt op de technische bouwwijze.
Zulke panden zijn niet te koop op de reguliere markt, die moet je wel bouw of zwaar verbouwen.
Bovendien leveren die niet veel op omdat er maar 1 politie nederland bv is, dus anderen hebben niets aan de bouwtechnische aanpassingen.
Voor de rest bezit de politie niets. Ik zou niet weten wat.
KlaasVaak Schreef:
——————————————————-
> Ik zie niet in waarom jij deze discussie aan mijn
> reactie haakt.
> Vervolgens stel ik een aantal vragen en die negeer
> je en ga je door op jouw eigen statement???
Nou ja, je hebt het over de minister en aangezien zij ondertussen al een tijdje hij is ben je een beetje ouwe koeien uit de sloot aan het halen. Die tijd was eens.
Nu staat een aantal politiekorpsen onder curatele. Dan zeg ik: je moet niet eens geld in kas willen hebben als politie. De politie heeft mensen in dienst, ingedeeld in een korps maar de kosten/eigendom van gebouw tot paperclip, van politiepet tot M.E. voertuig ….. het is allemaal van Het RIJK.
Ben je toch klaar? Kan het ook nooit meer zo zijn dat hfd. comm huppelepup zich moet verantwoorden voor bonnetjes die niet getekend zouden zijn door comm. snorremans en gaat de politie ook niet meer op kosten van het korps volkomen onbekenden uitnodigen voor een tripje Marokko.
Vindt er dan wanbeleid plaats op financieel gebied dan kan dat nooit aan een korps liggen want die hebben geen stuiver.
En ben je Rotjeknor zat en heb je eindelijk begrepen dat het Korps Fryslân het voor jou is, dan ook geen gemmeker van Rotterdam: wij hebben jouw opleiding betaald dus je blijft maar lekker hier. Even een mailtje naar Fryslân en gaan met die banaan want alle kosten zijn immers voor het RIJK.
Het minste aantal agenten? Als je daar ook het aantal stadswachten en BOA's in betrekt, wat is dan het aantal bevoegde ambtenaren per 1000 inwoners, Klaasvaak?
Zolang ik mij kan herinneren (jaren) wordt er gepleit voor meer blauw op straat. Het enige wat verandert is, dat er meer grijze, zwarte en andere vage lieden ten tonele zijn verschenen die deeltaken hebben overgenomen. Wat oom agent sindsdien anders is gaan doen, is mij een raadsel. Misschien kan jij dat beantwoorden?
Wat die lieden zijn gaan doen, weet ik wel en was ook mijn vraag niet: Toezicht houden op het parkeer- en hondenuitlaatbeleid, wat vroeger dus de taak van oom agent was die, naar ik heb vernomen, daar veel administratief werk door had waardoor boeven de dans ontglipten. Dus herformulering van de vraag: Waar is de huidige agent heden ten dage mee belast waar hij vroeger niet aan toe kwam?
Er is op zich niets mis mee om particuliere beveiligers in woonwijken te laten surveilleren. Echter, dit vindt dan plaats in woonomgevingen waar de bewoners dit kunnen betalen en in andere wijken is er geen surveillance. Daarnaast is extra toezicht mooi, maar het moet natuurlijk geen vervanging van zijn. Een rondje rijden kunnen we allemaal maar ik betwijfel of het altijd zo effectief is. Binnen de collectieve surveillance van part. beveiligers worden er kentekens genoteerd, verdachte situaties aan de politie gerapporteerd (als je geluk hebt zelfs direct als men het constateert) en wordt er weleens iemand aangesproken (meestal een buurtbewoner). De particuliere beveiliger kan bijvoorbeeld geen kentekens opvragen terwijl de politie daar juist informatie mee kan vergaren (wie is waar op welk moment). Kortom; ik blijf voorstander van voldoende politie op straat.
PS: dat van die strepen en jaren was mij ontgaan.
Gerard schreef:
——————————-
>Nou ja, je hebt het over de minister en aangezien zij ondertussen al een tijdje hij is
>ben je een beetje ouwe koeien uit de sloot aan het halen. Die tijd was eens.
Ik heb het niet over een hij of zij…over de verantwoordelijke minister…dus?
Wat dat andere betreft:
Ik heb destijds nooit getekend voor een opleidingstraject of -kosten,
ik ben destijds aangenomen en het korps GAF mij de opleiding, onvoorwaardelijk.
Bovendien, dat is al uitgezocht en uitgetest, als een student na zijn opleiding vertrekt,
of dat nu naar een ander korps is of dat hij de organisatie verlaat, niemand die er iets aan kan doen.
En jij denkt dat het rijk, wie je daarbij dan ook in gedachten hebt, bonnetjes gaat controleren?
alsof dat bij een willekeurige andere overheidsinstelling zo werkt…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?