Politie wil burger vaker inschakelen

• Reja

Soms wil ie niet echt luisteren die Gerard, maar ik kan mij niet druk maken om wat bezittingen van de politie omdat deze bezittingen uiteindelijk gewoon van het Rijk zijn. Daarnaast zal een politie-organisatie altijd blijven bestaan en zal men dus ook altijd huisvesting nodig hebben. Kijk, dan kan ik mij meer opwinden over de provincie Utrecht die het pand van Fortis koopt voor 80 miljoen eurootjes (jaarlijkse kosten 5 miljoen euro) terwijl het nog onduidelijk is of de provinciale staten nog wel blijven bestaan.Zo'n pand brengt zijn geld altijd weer op, roept een gedeputeerde, terwijl de afgelopen jaren geen hond het wilde kopen. In vele gevallen kan een pand in eigendom goedkoper uitvallen dan een huurpand, zeker omdat een politiebureau weleens bouwkundige aanpassingen nodig kan hebben waar een verhuurder niet op zit te wachten.

• KlaasVaak

Je hoeft mij niet te overtuigen, maar Gerard.

En van die strepen:

Amsterdam doet het anders, en in strijd met de regels:

een aspirant krijgt na 2 jaar opleiding zijn 2e streep, na 3 jaar de 3e en na 4 jaar de 4e.

Dit omdat de k@tmarokkaantjes er misbruik van schijnen te maken en het tegen hen gebruikt.

Alsof er buiten Amsterdam k@tmarokkaantjes zijn die zich anders gedragen tegen de aspiranten???

Nog een variant: Een agent die voor hoofdagent naar de academie gaat heeft al 3 strepen evenals een surveillant die voor agent gaat zijn 2 strepen heeft. Deze laatste kan dus wapendragend zijn met 2 strepen, tijdens zijn opleidingstraject tot agent.

En in Haaglanden heb je Bureau Orde en Bewaking (BOB) en die zijn wapendragend en hebben geen strepen maar een vlammende tosti als schouderbedekking. BOB bewaakt ambassades en dienstwoningen ed.

• KlaasVaak

Ik kan geen onwaarheden tot waarheid maken.

Helaas.

• BennieMak

Hoezo helaas? Wie kan dat wel dan?

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

>

> En jij denkt dat het rijk, wie je daarbij dan ook

> in gedachten hebt, bonnetjes gaat controleren?

Een ambtenaar van het ministerie waar de politie onder valt. KlaasVaak, jij bent politieagent, je pakt verdachten op, sluit ze in, en dan worden ze of heengezonden of ze komen later voor de rechter. Je verleent hulp en draagt zorg voor de openbare orde. Dat zijn taken van de politie.

Dus; jij levert jouw declaratiebonnentjes in bij een ambtenaar van het ministerie. Alles wat jij nodig hebt om jouw taak als politieagent goed uit te kunnen voeren wordt beschikbaar gesteld door het ministerie. Kortom, alles wat niet met jouw taak als politieagent te maken heeft wordt de verantwoordelijkheid van het ministerie. Jij merkt er dus helemaal niks van. Maar de administratie om jouw je taak uit te kunnen voeren wordt gedaan door het ministerie. De hfd. comm. kan nog geen BIC pen kopen zonder toestemming van het ministerie. Omdat het ministerie die pen betaalt. Het kan dus nooit meer zo zijn dat politiekorpsen onder curatele komen te staan, het kan nooit zo zijn dat de minister in gesprek moet met een hfd. comm. over geldzaken, want de hfd. comm. heeft geen cent om uit te geven. De minister hoeft niet alle 26 politiekorpsen langs om te vertellen hoe zij samen 190 miljoen moeten besparen want de politie heeft niet eens een fooienpot.

Opgelost.

> alsof dat bij een willekeurige andere

> overheidsinstelling zo werkt…

• - Gerard -

Reja Schreef:

——————————————————-

> Soms wil ie niet echt luisteren die Gerard,

Mijn excuus maar ik had niet eens in de gaten dat mij vragen werden gesteld. Ik dacht ….. iemand geeft zijn mening. Ik kijk er heel anders tegen aan. KlaasVaak vertelt hoe het is en ik denk aan hele andere dingen zoals ik die dan ook opschrijf.

maar

> ik kan mij niet druk maken om wat bezittingen van

> de politie omdat deze bezittingen uiteindelijk

> gewoon van het Rijk zijn.

Nee, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met een korpschef. Wat zo'n Welten bijvoorbeeld is een enorm groot ego. Dat soort mensen vindt van zichzelf dat ze DE politie zijn en praten ook het liefst op minister niveau. En daar hoort 6.000 man personeel bij …. ZIJN mensen.

Voor elke gewone burger is hij gewoon een weinig zeggende jan doedel de ambtenaar, niks meer of minder dan een agent op straat. Dus waar jij je druk over maakt is een hele andere wereld dan dat soort mensen. Daar gaat het om status en macht en daar horen begrotingen bij van honderden miljoenen, duizenden personeelsleden en duur materieel, maar ook kolossen van gebouwen. Want een hfd. comm met zijn chauffeur gaat natuurlijk niet in een wijkbureautje zitten.

• Reja

Je verhaal klopt, je ziet ook zelden een directeur van een grote projectontwikkelaar in een bouwkeet kantoor houden net zo min als een minister geen voormalig magazijntje in de kelder als kantoor heeft.

PS:

Dat Welten een auto met chauffeur heeft lijkt mij logisch, als hij gaat carpoolen stapt ie onderweg nog wel eens uit.

• - Gerard -

Reja Schreef:

——————————————————-

> Je verhaal klopt, je ziet ook zelden een directeur

> van een grote projectontwikkelaar in een bouwkeet

> kantoor houden

Dat klopt alleen als de projectontwikkelaar zelf het geld verdient om het allemaal te kunnen betalen. Veel van dat soort bedrijven, waaronder ook veel makelaars, bestaan niet meer. En er is verder ook niks mis mee zolang dat soort uitspattingen niet ten kostte gaat van het blauw op straat.

> net zo min als een minister geen

> voormalig magazijntje in de kelder als kantoor

> heeft.

Ja, en we zullen zien hoeveel van die ministeries nog bestaan na 9 juni.