http://www.nu.nl/economie/2232827/wilders-bezuinigt-21-miljard-euro.html Wat zou dat in de praktijk betekenen? Is het werkelijk nodig?
Dat de politie kan doorpakken waar ze nu alleen mondeling optreden en waarschuwen.
Omdat de politie nu rekening moet houden met de capaciteit op straat.
Voorbeeld: in grote steden waar 's nachts tijdens het uitgaan politie wordt ingezet treedt de politie met regelmaat mondeling/waarschuwend op omdat ze ook op straat moeten zijn tegen het einde van de dienst als de kroegen dicht gaan. Hou je kort daarvoor iemand aan zit je binnen tijdens de uitstroom van de kroegen…
En van het mondelinge optreden vindt weer een deel dat het slap is, dat de politie dat doet omdat ze niet durft, dat ze over zich heen laten lopen, etc. etc.
Maar waarom dan maar 10.000?
Landelijk is dat volgens mij niet echt veel. (een druppel)
Volgens mij zijn er veel efficiëntere manieren om het apparaat beter te laten functioneren.
Horecateams zorgen zelf dat de aangehouden persoon direct verwerkt word?
Ik heb altijd gedacht dat in Eindhoven ze worden aangehouden, overgedragen aan een eenheid die de persoon overbracht en dan het tenslotte rond 500uur allemaal verwerkt gaat worden (door het horecateam zelf)
En als er opgetreden word vinden veel mensen het ook onterecht, zo zijn we nu eenmaal
Grtz Plukkie
Als je het huidige aantal zou houden 55.000 ipv 65.000
heb je 1 agent op de 300 inwoners
Met 10.000 agenten meer is dat 1 politieambtenaar op 253,85 inwoners (afgerond dus 254)
Dat is maar een verschil van 46.
Overigens verschilt het nog minder omdat de bevolking welicht wat meer gestegen is tegen dat men de opleiding af heeft.
(opleiding duurt langer dan een jaar)
Vandaar dat ik het een druppel vind.
Grtz Plukkie
Plukkie Schreef:
——————————————————-
> Horecateams zorgen zelf dat de aangehouden persoon direct verwerkt word?
> Ik heb altijd gedacht dat in Eindhoven ze worden aangehouden, overgedragen aan een eenheid die de
> persoon overbracht en dan het tenslotte rond 500uur allemaal verwerkt gaat worden (door het horecateam zelf)
Ik weet niet hoe laat Eindhoven stopt met feesten maar in Rotterdam op zijn vroegst om 5 uur.
Dat is dan precies de tijd om weer op straat te zijn als politie, tot aan einde vd dienst.
Dat afhandelen om 5:00 uur is dan hooguit bij strafbare feiten die naar de recherche gaan?
Maar alle strafbare feiten die je met een bekeuring af kunt doen zul je toch meteen moeten afhandelen.
(wildplassen, verstoren openbare orde, baldadigheid, fietsen over trottoirs/voetgangersgebieden, rijden zonder gordel/licht)
En meestal zijn het meer dan 1 strafbare feiten en meer dan 1 persoon.
En als een van die personen dan geen legitimatiebewijs bij zich heeft zit je toch eventjes binnen.
En dat weet je allemaal pas als je zo'n persoon hebt aangehouden, en niet eerder dan dat.
Dus wordt aanhouden nog wel eens uitgesteld….
APV meeste moeten om 4uur sluiten (inclusief eetgelegenheden), dus tussen 4 en 5 hou je het gehang op straat.
verstoring openbare orde etc, dat soort zaken werd dan doorgepakt. (kennis van me is daar regelmatig voor gepakt, dus dat was altijd even half uurtje na het stappen wachten op het bureau en dan kregen we hem mee… althans tot wij ook dat beu waren )
Zag horecateam dan altijd terug komen als ik op het bureau moest zijn (wat gelukkig zelden was)
Ligt volgens mij ook aan hoe druk het is of ze de afhandeling eerder doen.
Maar zo heb ik het als buitenstaander meegekregen. (althans ik zou dan toch een gezicht moeten missen van het horecateam als die net iemand aanhoud en dat is nog niet gebeurd)
Tussen 5 en 6 moest je ook geen politie nodig hebben, want dan is men dus druk, en duurt het wat langer (zeker als het geen absolute spoed is)
Maar voor een bekeuring hoef je toch niet gelijk naar het bureau?
Overigens zal eea ook wel oude situatie zijn want ze hebben tegenwoordig een bureau achter het horecagebied waar het team vandaan komt.
Grtz Plukkie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?