bmw 530d

• arthurotoscanini

Dag Beste mensen ,

Dit is ons overkomen :na een onenigheid met mijn vriendin( die door een vriend …..een niet-vriend meer intussen)

een overgefinancierde auto op haar naam heeft staan .

Omdat ze geen rijbewijs heeft en ook niet het geld om hem af te lossen ,rijden we er samen mee door het land om via marktplaats wat centjes extra te verdienen

zodat ik haar financiering kon betalen ..

Inmiddels heeft ze rijles en hebben we de deal gesloten met de rijschool waar zij lessen volgt , om haar gratis het rijbewijs te laten behalen

en ook nog eens twee dagen in de week de auto te verhuren en hiermee alle kosten van de auto te dekken.,

Nou door die ene oneigheid (waarbij zij dacht de auto staat op mijn naam dus ik mag er ook in rijden)

,,,,maar natuurlijk kan dat niet niet en door de uitgelopen woordenwisseling

had ik de auto op het politie terrein laten zetten voor eventuele escapades

Inmiddels alles laten bezinken en nu na vier weken zeuren krijgen we de auto niet meer terug,

terwijl er geen sprake is van een strafrechtelijk feit of verdacht strafbaar feit,

maar toch worden we elke keer afgescheept met dan moet je even met die bellen ,want die werkt vanavond pas en die beslist daarover en dan te horen krijgen ,

nee daar gaat de verbalisant over die ons weer …. je raadt het al doorverwijst naar…..????

nu ben ik in alle staten want de kosten lopen op en zonder de auto kan de auto zichzelf ook niet terug verdienen

En na drie maanden achterstand bij de bank wordt de invorderingsprocedure gestart en blijft zij met een enorme schuld zitten

want na zovaak te zijn afgescheept met het onderzoek is nog niet afgerond en ik vraag me af welk onderzoek???

Is de politie je beste vriend of je ergste nachtmerrie

wie kan mij advies hierover geven????

arthur apeldoorn

• Lans

Beste Arthur,

2 dingen: Zorg dat je de behandelende politieman te spreken krijgt. Dat kan inderdaad lastig zijn als hij/zij onregelmatig werkt. Dat is de enige manier om te horen hoe het staat mbt het onderzoek.

Andere ding: Als je wil dat zij uit de problemen komt: Auto meteen verkopen en restant van de lening af betalen.

Geen deals aan gaan met gratis rijbewijs halen e.d. (kan mij geen fatsoenlijke rijschool bedenken die zoiets aangaat, dus dat is al discutabel)

Niet de auto 2 dagen verhuren (?!) Heb je wel eens nagedacht wat dat voor een kostenplaatje kan gaan worden? Dubieus figuur die er misschien in gaat rijden? Boetes die de kentekenhouder moet gaan betalen?

Daarnaast, autorijden kost geld, ipv door het land rijden, met markplaatsspulletjes, verkoop ze via de post.

Met andere woorden, zodra je de auto terug hebt, direct particulier verkopen, opbrengst gebruiken voor inlossen lening, restant zsm aflossen.

Geen dubieuze deals aangaan met gratis rijbewijs of wat dan ook. Is in principe ook weer een “schuld” aangaan.

Succes met de keuze!

Lans

• KlaasVaak

arthurotoscanini Schreef:

——————————————————-

> Dag Beste mensen ,

> Dit is ons overkomen :na een onenigheid met mijn vriendin( die door een vriend …..een

> niet-vriend meer intussen) een overgefinancierde auto op haar naam heeft

> staan . Omdat ze geen rijbewijs heeft en ook niet het geld

> om hem af te lossen ,rijden we er samen mee door het land om via marktplaats wat centjes extra te

> verdienen zodat ik haar financiering kon betalen .. Inmiddels heeft ze rijles en hebben we de deal

> gesloten met de rijschool waar zij lessen volgt , om haar gratis het rijbewijs te laten behalen

> en ook nog eens twee dagen in de week de auto te verhuren en hiermee alle kosten van de auto te

> dekken.,

>

> Nou door die ene oneigheid (waarbij zij dacht de auto staat op mijn naam dus ik mag er ook in

> rijden) ,,,,maar natuurlijk kan dat niet niet en door de

> uitgelopen woordenwisseling had ik de auto op het politie terrein laten zetten

Hoe kun je een auto vrijwillig (zonder strafbaar feit en zonder handelen van de politie) op een politieterrein parkeren?

Is de auto niet inbeslaggenomen?

Zoja: waarvoor, want dan kunnen we ingaan op de te volgen procedure.

Ik vermoed dat je verhaal niet helemaal klopt…op dit punt.

> voor eventuele escapades Inmiddels alles laten bezinken en nu na vier weken

> zeuren krijgen we de auto niet meer terug, terwijl er geen sprake is van een strafrechtelijk

> feit of verdacht strafbaar feit, maar toch worden we elke keer afgescheept met dan

> moet je even met die bellen ,want die werkt vanavond pas en die beslist daarover en dan te

> horen krijgen , nee daar gaat de verbalisant over die ons weer

> …. je raadt het al doorverwijst naar…..????

>

> nu ben ik in alle staten want de kosten lopen op en zonder de auto kan de auto zichzelf ook niet

> terug verdienen En na drie maanden achterstand bij de bank wordt

> de invorderingsprocedure gestart en blijft zij met een enorme schuld zitten

> want na zovaak te zijn afgescheept met het onderzoek is nog niet afgerond en ik vraag me af

> welk onderzoek??? Is de politie je beste vriend of je ergste nachtmerrie

> wie kan mij advies hierover geven????

> arthur apeldoorn

• Rob II

Het komt mij voor dat de auto in beslag is genomen omdat je ex daarin zonder rijbewijs heeft gereden. Dat kan inderdaad een reden voor in beslag name zijn. De politie is geen partij tussen kibbelende partijen en zal zeker geen goederen van een van deze partijen zonder enige rechtstitel onder zich nemen.

Als iets in beslag is genomen dan mag dit in beginsel alleen worden teruggegeven aan de persoon onder wie het in beslag is genomen. Aan iemand anders mag alleen in opdracht van de officier van justitie of de rechter.

• arthurotoscanini

dank je voor je reactie mijn ex is inmiddels alweer mijn vriendin en ik heb juist voorkomen dat ze er in ging rijden dus dat mag niet de issue zijn ,

heb net weer gebeld nav uw reactie en kreeg weer hetzelfde te horen

moet nog even blijven voor onderzoek,en op de vraag waar moet hij dan op onderzocht worden

maar helaas kunnen ze me daar geen zinnig woord over zeggen.

• KlaasVaak

Zeg nou eens: is die auto in beslag genomen of niet?

• arthurotoscanini

ok dat zijn wijze woorden

mocht het zo zijn dat ze kenteken deel twee erbij had gekregen .

maar die ligt de komende 5 jaar bij de bank .

dat was ook de reden van mijn o zo betrouwbare vriend dat ik hem niet meer zie,

hij wilde dus zelf aan de auto verdienen door hem onder haar kont vandaan te verkopen

tot die conclusie was ik gekomen nadat ik van de RDW een copie kentekenbewijs ontving en deel 2 natuurlijk naar de bank ging wederom

.

ik vond het al vreemd dat de verzekering eerst op zijn naam stond .

Maar welke bank laat nou een meisje van 20 zonder rijbewijs( met een klein beetje achterstand in ontwikkeling)

zo,n grote bak financieren cq lening verstrekken met de BMW als onderpand.

lening van 22.000 bkr aangemeld voor 29.000

Andere optie is dat ik hopelijk het koopcontract kan laten ontbinden vanwege dat ze onder bewindvoering stond en een wajo uitkering heeft

• arthurotoscanini

op dit punt zal ik je kort en duidelijk antwoord geven

kort na mijn redetwist wilde ik in de auto stappen om hem weer naast het huis te zetten en heeft dezelfde man haar overtuigd dat ze aangifte moest doen dat ik tijdens haar en de auto veilig te stellen zij aangifte had gedaan wegens mishandeling terwijl ik dus een nachtje mocht blijven heb ik doorgegeven dat ik het alsnog belangrijk vond haar niet de sleutels te geven en de auto voor iedereens veiligheid daar te parkeren .

volgende dag aanklacht geseponeerd natuurlijk .

en ik weet dat ze dit niet kon helpen ,dus heb het haar vergeven

maar dat incident staat natuurlijk helemaal los van de auto

Die is juist overal buiten gelaten

• arthurotoscanini

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt ,

waarom zou die auto in beslag zijn genomen ??

dan zou ik toch ook moeten weten waarom en had ik niemand om advies hoeven vragen ,

want dan zou ik gewoon de bittere pil slikken en op de blaren gaan zitten !!!!

Dat zou erg scheinheilig zijn nee de auto staat daar zonder strafbaar feit dat andere geval is tussen de bank en mijn vriendin ,valt dus onder civiele aangelegenheden

en voor uw info : ik sta niet ter discussie

• KlaasVaak

Als ik het goed begrijp bent u aangehouden geweest door een aangifte van uw (ex)vriendin tegen u.

Die aangifte is ingetrokken of niets geworden en u mocht weer weg.

Ook schrijft u: “had ik de auto op het politie terrein laten zetten voor eventuele escapades”

Hoe is dat gegaan dan? Wie heeft hem daar gestald? U?

Ook schrijft u “heb ik doorgegeven dat ik het alsnog belangrijk vond haar niet de sleutels te geven en de auto voor iedereens veiligheid daar te parkeren”

Dat klinkt alsof u de aanleiding bent van het onderzoek wat nu loopt.

En u schrijft: “waarbij zij dacht de auto staat op mijn naam dus ik mag er ook in rijden”

Bedoelt u dat uw (ex)vriendin gereden heeft met de auto terwijl ze geen rijbewijs heeft?

Begrijp me niet verkeerd, en het is niet beledigend bedoeld, maar uw reacties zijn niet allemaal even duidelijk.

Misschien kunt u nog 1x alle in de juiste volgorde schrijven, in korte zinnen!

(begin bij het begin en schrijf het laatste als laatste).

Laat bijzaken weg als die niets toevoegen.

Ik denk dat de politie wellicht contact heeft opgenomen of dit probeert met de kentekenhouder danwel de verzekeringsmaatschappij om wat dingen duidelijk te krijgen.

Tenslotte: ga naar een bureau voor rechtshulp of een rechtswinkel.

Zij kennen de weg en in een persoonlijk gesprek is het makkelijker de ontbrekende antwoorden te vinden dan via een forum.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.