Hoe is het mogelijk?

• - Gerard -

Wat een geanaliseer van een opstootje zeg. Ik wil ook wel even meedoen.

De politiedame koos voor eigen veiligheid eerst en als je ziet wat daar aan potentieel overheidsgeweld staat dan moet het toch niet zo moeilijk zijn de heren ruziezoekers op te pakken. Want die ‘gast’ die de agent op zijn muil timmert had direct door de toezichthouders gepakt moeten worden en tegen de muur van dat gebouw klem worden gezet. Maar ja, het geweldmonopolie ligt bij de politie dus is het afwachten geblazen voor de toezichthouders.

Ik ben dus voor: als politieagenten in gevaar komen/zijn/worden gebracht dan zijn de toezichthouders bevoegd snoeihard op te treden om het geweld tegen de politie te doen stoppen. Uiteraard blijft de agent zelf de baas over het toegepaste geweld van de toezcihthouders.

• serine

als je opgelet hebt ging het niet alleen om de moslims

• BennieMak

Nu raak ik het spoor helemaal bijster…kun je mij even in de rails zetten?

• BennieMak

Hierin kan ik wel meegaan Gerard. Je verwacht dat als er politie aanwezig, deze toch zeker hun eigen hachje kunnen redden. Misschien hadden de agenten de regie in handen moeten nemen en de toezichthouders moeten verzoeken om in te grijpen, wat uiteindelijk alsnog gebeurde…althans dat de toezichthouders ingrepen…

Daarnaast is het nog maar de vraag of de omstanders hebben opgemerkt dat er geslagen werd. En dan weet je ook niet of het tuig mogelijkerwijs bewapend is, dan hou je ze liever op afstand, lijkt mij…

• DePeter

Sterker nog, ik kan me voorstellen dat ik als burger de agenten een “Helpende” hand had toegestoken.

Te gek voor woorden dat de politie hiertegen niet met de wapenstok een opvoedende “Tik” (lees BEUK) mag uitdelen.

grtzzz en een prettig maar vooral rustig weekend voor iedereen.

• BennieMak

Volgens mij is de aanvaller van de agent door een andere agent gegrepen. Wat er daarna met hem is gebeurd, is onduidelijk. Dus waarom die extra beuk, pistoolschot, waterboarding of deportatie naar een bananenland?

• DePeter

Okay je hebt gelijk die extra beuk is misscien niet goed, daarom 2 extra beuken.

Dat zal ze misschien leren zich te gedragen, alhoewel ik gezien het filmpje mijn twijfels daarover heb.

• serine

ehh nee dan moet ik gaan spitten en bewijzen op zoeken…

maar er hij begonnen met zijn verhaal over alle allochtonen die wat op hun kerfstok hadden het land uit te zetten…uiteindelijk werd werd het toch wel de moslim die hij bedoelde…

en of hij dat bedoelde of dat de media hem op het goede idee heeft gebracht om dat te verfijnen…dat weet ik niet…

het eerste idee had ik niet zo veel moeite mee…het verfijnde idee deed mij een beetje herinneren aan de verhalen over 1940 1945.

alles eruit wat wat flinkt dat begreep ik nog…maar alleen iemand met een specifiek geloof ging voor mij scheef.

• serine

die gasten leren nooit wat bij…zo te zien waren het niet eens jonge jongens..

• KlaasVaak

Zoals ik het filmpje gezien heb, en dat was gisteren en ga het niet nog een keer doen…

Die gast heeft die agent een beuk gegeven.

Het doel van de politieagenten moet dan zijn aanhouden, niet beuken.

Dan kan ik begrijpen dat de wapenstok blijft waar hij is. Ik zou dan ook liever mijn handen vrij hebben.

Op het moment dat die gebeukte agent op de grond ligt staat er nog een petje veeel te dichtbij.

Als die had gewild had ie die agent op de grond kunnen schoppen etc. Hij duwt hem zelfs.

Daar staat mevrouw de agente al een beetje besluiteloos te wezen en om zich heen te kijken.

Het kijken is niet erg, maar het uitblijven van enige relevante actie des te meer.

De ‘capuchon met bontkraag’ die die agent een beuk heeft gegeven gaat met andere agent richting waterkant.

Ook daar had zij bij moeten zijn. In elk geval bij één van de twee betrokkenen.

Ze heeft m.i. drie opties:

1. Assisteren bij de collega die de aanhouding uitvoert

2. Assisteren bij de collega op de grond om hem z.s.m. op de been te krijgen

3. Afschermen van de omstanders, in dat geval wèl met de wapenstok en desnoods met een grote bek.

In elk geval had ze de mannen van stadstoezicht kunnen instueren om als afschermers op te treden.

Dan had zij dat niet hoeven doen.

Nee…zij bedeelt zich de rol toe van portiersluiter.

Dat portier staat al te lang open, dat had best nog even zo kunnen blijven,

want ik mag hopen dat de contactsleutel wel uit het slot is.

Neemt niet weg dat die deur dicht had moeten zijn, maar ook dat zie ik haar niet checken.

Als de deur dan dicht was geweest had degene met de sleutel de centrale portiervergrendeling kunnen activeren.

Op welk moment dan ook. Het heeft wellicht niet de eerste prioriteit al denk ik dat het allang gedaan had kunnen zijn voordat de boel zo escaleerde.

Ik had, als ik een van de aanwezige politieagenten was, deze kwestie nog wel even na willen bespreken met alle deelnemende partijen.

Het filmpje is niet compleet…er is in genkipt.

Ik meen gezien te hebben dat er één man achter in de Golf wordt gezet.

Mede omdat daarna van alle petjes en bontkraagjes alleen de groene jas nog aandacht krijgt.

Waarom is mij niet duidelijk. Ook niet waarom die Toezichthouders daar wel ineens in actie komen en eerder niet.