Hoe is het mogelijk?

• - Gerard -

Met andere woorden. Er lopen drie agenten en vier toezichthouders en ze hadden ze allemaal op kunnen pakken.

• KlaasVaak

Dan kan ik niet bepalen adh van het filmpje.

Ik weet niet of er, indien überhaupt, bij de andere strafbare feiten dan die mishandeling van de agent, sprake is van een heterdaad situatie.

Ik weet niet welk strafbare feit of feiten de overige lieden begingen.

Ik ken de bevoegdheden van die BOA's niet.

• - Gerard -

Dat staat in de tekst dat bij het filmpje hoort: Op last van de politie moest het groepje zich verwijderen van het plein en voldeed hier niet aan.

• KlaasVaak

Dan is de vraag: op grond van welk feit werd dit bevel gegeven.

Dit om te kunnen vaststellen of er tegen het negeren van dit bevel opgetreden kan worden.

• Fred Kleven

Er is daar een samenscholingsverbodhttp://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6025558.ece/Samenscholende-Leeuwarders-gepakt Antillianen zorgen In Leeuwarden voor veel overlast.

• Fred Kleven

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1055224.ece/Leeuwarden_volgt_criminele_Antillianen_hinderlijk Deze “heren” schuwen geen geweld met vuurwapens.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Dan is de vraag: op grond van welk feit werd dit

> bevel gegeven.

Maar goed, ik heb geleerd dat gewone burgers zich dat niet af hoeven te vragen, die dienen gevolg te geven aan een gegeven bevel.

> Dit om te kunnen vaststellen of er tegen het

> negeren van dit bevel opgetreden kan worden.

Lijkt mij een zaak van ‘later’. Eerst dat bevel opvolgen dan zien we verder of er stappen mogelijk zijn. Toch, KlaasVaak?

• KlaasVaak

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Maar goed, ik heb geleerd dat gewone burgers zich dat niet af hoeven te vragen, die dienen gevolg te geven aan een gegeven bevel.

het ging om de toezichthouders en agenten in deze aftakking van het draadje

dus burgers ja, die moeten gehoorgeven

(B )OA's kunnen zich afgevraagt hebben op grond waarvan gehandeld werd

> > Dit om te kunnen vaststellen of er tegen het negeren van dit bevel opgetreden kan worden.

> Lijkt mij een zaak van ‘later’. Eerst dat bevel opvolgen dan zien we verder of er stappen mogelijk zijn. Toch, KlaasVaak?

zie boven

• Fred Kleven

moeten gehoor geven? misschien verstonden ze alleen papiamento.

• KlaasVaak

Inburgeringscursussen hebben dus toch nut? :D