Een korte vraag. Wie betaald nu al het politie inzet voor Giro d'Italia?
Wie betaald nu alle wegen afzettingen, inclusief afritten naar snelwegen? Doet de politie dit of zijn andere instanties die zich hiermee bezig houden?
Ik als burger vind het de grootste onzin dat de politie zoveel manuren in zo'n project steken, waar meer Nederlanders last van hebben, dan Nederlanders plezier van hebben. Al die wegen die afgesloten wordt, openbaar vervoer wat stil gelegd wordt, of omgereden wordt, of kortere ritten.
Echt te gek voor woorden dit allemaal, voor die paar renners en de toeschouwers.
In mijn ogen kan de politie zich veel beter inzetten om boeven te vangen dan dit soort onzin dingen, want zo noem ik het de Giro d'Italia.
Zegt de gemeente, dan worden we op de kaart gezet, nou niemand in Italië bijvoorbeeld weet morgen meer waar de gemeente Nieuwegein ligt.
Men moet in Nederland zeer fors bezuinigen, gaan ze wel dit soort dingen organiseren die zeer veel politie inzet vraagt, en wat de politie dus gigantische hoeveelheden manuren kost en waar maar een zeer klein deel van de bevolking plezier aan heeft.
Dit geldt overigens niet alleen voor de ronde van Italië maar ook voor voetbalwedstrijden en andere evenementen. Alleen hier is de politie inzet uiteraard vele malen kleiner dat bij de Giro d'Italia.