politie inzet Giro d'Italia?

• Reja

Dan mogen we spreken van een geslaagde dag, ik gun het een ieder.

• - Gerard -

Je hebt vast gelijk Reja, er komt geen hond op af.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6690064/__Giro_trekt_700.000_toeschouwers__.html

• Lol

Gerard,

De gemeente is er toch in eerste instantie voor de burgers van de gemeente zelf en de gemeente moet er voor zorgen dat de buurt veilig is, en dat spelende kinderen niet zomaar de straat op kunnen rennen bijvoorbeeld als een bal van het speelveld afspeelt.

Door een klein hekje te plaatsen kan dit een hoop ellende voorkomen en scheelt de politie ook weer manuren om naar crossende brommers te gaan. Met een hekje krijg je die brommers veel moeilijker op het gras.

Dat hekje verdiend zich zelf wel terug doordat er minder politie inzet nodig is voor brommers die rondrijden, en de veiligheid van de kinderen bevorderd.

• Lol

Wat de versiering van Nieuwegein betreft klopt helemaal wat je zegt Reja. Kennelijk ben je hier onlangs geweest.

Zogauw je de brug over bent van Nieuwegein naar Westraven Utrecht is de versiering weg.

• KlaasVaak

De gemeente is er voor… de gemeente: dat is het grondgebied en haar in- of beter gezegd bewoners

Voor de openbare orde en veiligheid maar ook voor nog veel meer meer zaken.

En de gemeente discrimineert niet: dus in de eerste plaats voor de burgers van de gemeente zelf is een beetje rare uitspraak.

Als bedrijf in een gemeente ben je net zo goed verbonden aan die gemeente als een inwoner van de gemeente.

Dus ook voor bedrijfen en hun personeel is de gemeente, en niet op een achtergestelde plaats tov inwoners.

En laat nu de bedrijven profiteren van toerisme, omdat dat geld oplevert wat van buiten de gemeente komt en in de gemeente wordt achtergelaten.

• Reja

Ik heb een rondje Veluwe gedaan, zo heerlijk rustig.

• Lol

KlaasVaak,

Mijn opmerking dat de gemeente er is voor de burgers, is absoluut niet discriminerend bedoeld. Uiteraard is de gemeente ook voor de bedrijven die in de gemeente gevestigd zijn.

Maar om een beperkt aantal mensen plezier te geven (de wielrenners die hier ook nog eens geld mee verdienen) en de kijkers vind ik dat dit tot een te grote overlast voor een gehele gemeente te veroorzaakt, doordat veel wegen door politie afgezet wordt, doordat veel openbaar vervoer niet rijd vind ik toch echt veels te ver gaan.

Het kan misschien wel extra geld in het laatje komen van een PAAR ondernemers, ook lang niet alle ondernemers. Op horeca gebied bijvoorbeeld heeft Nieuwegein niet zo gek veel. Op dit gebied is Nieuwegein een behoorlijke dode stad. En horeca is toch de tak die het meeste aan verdient aan zoiets. En er was geen koopzondag in Nieuwegein vandaag, dus winkeliers hebben er ook niet van kunnen profiteren.

Ik heb de plattegrond bekeken waar ze gereden hebben. In de gehele route komt geen horeca voor volgens mij.

• KlaasVaak

Lol Schreef:

——————————————————-

> KlaasVaak,

>

> Mijn opmerking dat de gemeente er is voor de burgers, is absoluut niet discriminerend bedoeld.

> Uiteraard is de gemeente ook voor de bedrijven die in de gemeente gevestigd zijn.

ik zei ook niet dat JIJ discrimineerde, maar dat de GEMEENTE dit niet mocht doen

> Maar om een beperkt aantal mensen plezier te geven

> (de wielrenners die hier ook nog eens geld mee verdienen) en de kijkers

als de gemeente het door jou gewenste hek plaatst is dat ook maar voor een handvol inwoners

> vind ik dat dit tot een te grote overlast voor een gehele gemeente te veroorzaakt, doordat veel wegen door politie

> afgezet wordt, doordat veel openbaar vervoer niet rijd vind ik toch echt veels te ver gaan.

> Het kan misschien wel extra geld in het laatje komen van een PAAR ondernemers, ook lang niet alle

> ondernemers. Op horeca gebied bijvoorbeeld heeft Nieuwegein niet zo gek veel.

Wat dacht je van hotels, pensions, parkeergarages, parkeerbelasting, supermarkten, snackbars, taxi's, tc.

Allemaal bedrijven die er aan verdienen.

>Op dit gebied is Nieuwegein een behoorlijke dode stad. En horeca is toch de tak die het meeste aan verdient aan

> zoiets. En er was geen koopzondag in Nieuwegein vandaag, dus winkeliers hebben er ook niet van kunnen profiteren.

> Ik heb de plattegrond bekeken waar ze gereden hebben. In de gehele route komt geen horeca voor volgens mij.

Dus als de winkels gesloten zijn mogen er ook geen feesten georganiseerd worden want dan kost het alleen geld?

In elk geval hebben bepaalde bedrijven/winkels die er toch niet aan verdienen er ook geen overlast van ervaren.

Als de gemeente nietst doet staan er vast ook mensen te klagen.

Doet de gemeente iets op een drukke winkeldag dan klaagt men vast dat de bereikbaarheid in het gedrang is.

Een gemeente/overheid kan het simpelweg niet iedereen naar de zin maken.

Jou niet vanwege het hek wat er niet komt en wat jij belangrijk vindt.

Een ander wel die wel van een uitje houdt maar wie dat hek geen zier kan schelen.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

• - Gerard -

Je moet niet zo moelijk doen. Wees blij dat ze daar nog iets willen organiseren. Ik ben vandaag bij mijn moeder geweest, het is tenslotte moederdag, en daar liggen grote delen van de wegen al jaren dicht. Mijn broer woont zo'n 5 minuten met de auto rijden bij haar vandaan maar hij moet al weken de hele binnenstad door, of helemaal omrijden om van zijn huis naar haar huis te rijden. En dat zal nog wel een paar weken duren. Als dat deel klaar is wordt weer een ander deel afgezet en als je dan de andere kant op wilt, kun je weer de hele stad door.

En dan heb jij het over 1 dag. Volgens mij gaat het jou om een hekje en heeft het helemaal niets te maken met dit spectacel in het eindeloos saaie Nieuwegein.

• Lol

Waar het mij om gaat is dus de pure geld verspilling aan zo'n ronde waar een beperkte hoeveelheid mensen plezier van hebben. Ik ken genoeg mensen die het allemaal belachelijk vinden dat er bijvoorbeeld voor zoiets zoveel wegen afgezet worden. Zoveel geld kost terwijl er veel bezuinigd moet worden.

Jullie houden er geen rekening mee:

WIELERRONDE = PLEZIER / ECONOMIE

HEKJE = VEILIGHEID

Wat is nou belangrijker, veiligheid voor de bewoners van de gemeente, of een beetje plezier hebben voor een aantal inwoners. Beetje plezier, economie is maar tijdelijk plezier zelfs nog geen uur en weg waren ze uit Nieuwegein. En er zullen niet zoveel mensen van buitenaf naar Nieuwegein komen om te kijken naar de wielerronde. En de mensen uit Nieuwegein zelf of directe omgeving die gaan naar zo'n ronde direct naar huis. De plaatsen die er het meest van profiteren zijn de start en de finish. Gisteren dus Amsterdam en Utrecht.

Veiligheid is gewoon blijvend en dat is tenminste een nuttige investering. Dat hekje geldt niet alleen bij ons in de straat zo heeft iedere wijk wel iets wat verbeterd kan worden waar geen geld voor is. Hekje bij ons is een voorbeeld.

Nogmaals politie kan zijn tijd veel beter besteden in veel belangrijkere zaken dan zo'n wielerronde. Geld kan veel beter besteed worden.

Ik ben ook zeer blij dat de kamer bezig is met voorstellen dat de politie betaald moet worden door de organisatoren zelf van evenementen.

Voor mij mogen ze bijvoorbeeld ook het voetbal afschaffen, gaat ook veels te veel politietijd in zitten wat de gemeenschap geld kost terwijl lang niet de gehele gemeenschap hier plezier van heeft.

Gerard, jouw opmerkingen omtrent je broer en weg open liggen, dat is neem ik aan puur voor verbetering van de weg, riool of weet ik veel wat er verbeterd kan worden. Dat is weer iets geheel anders, dat is niet om een aantal mensen plezier te kunnen geven.