Kromme tenen.........

• Lans

Ik vind dat een stukje fair-play. Op het moment van rijden weten ze nog niet wat voor etterzak er in de auto zit. Op dat moment beslist hij te waarschuwen voor de remlichten en te bekeuren voor de gordel. Echter bij het aanspreken blijkt hij een enorme eikel. Dat vind ik geen reden om dan opeens anders te gaan beslissen want dan speel je op de persoon en ben je niet consequent.

Stel, hij krijgt dan wel overal boetes voor omdat het een etter blijkt. Was diezelfde persoon beleefd geweest kwam die weg met een waarschuwing. Je bekeurt vanwege de gordel. Niet vanwege het feit dat achteraf blijkt dat hij een eikel is. En je laat (doorgaans :) ) ook geen vrouw doorrijden omdat ze een lekker wijf is terwijl je een heks opschrijft voor exact hetzelfde feit.

Maar goed, ik kan me het wel voorstellen dat zoiets door dienders gedaan wordt. Ik heb er ook geen moeite mee, maar ik heb mbt dat, een iets andere aanpak.

Echter er zijn genoeg zaken waar hij wel op door had kunnen pakken. Rijbewijs, negeren stopteken e.d. en inderdaad, zoals BVK al aangaf, ik had hem inderdaad ook even op zijn verzoek door de molen gehaald :D

In ieder geval is die bestuurder een mazzelaar dat hij die mijn inziens veel te softe diender trof.

Groetjes, Lans

• - Gerard -

bvk Schreef:

——————————————————-

> En op zijn advies had ik hem ook nog even uitgebreid door het

> systeem gehaald.

Dat hebben de agenten volgens mij ook gedaan want als agent Theo Gorter in de politieauto stapt zegt hij: “volgende zaak…. deurwaarder….”

• Reja

Volgens mij wordt er aardig geknipt in het uitgezonden filmpje. Ik denk dat die knakker al door het systeem gehaald was waardoor men wist dat er geen eer aan te behalen viel. Zo eentje die ze nog wel vaker tegen gaan komen, zullen we maar zeggen.

zie ook -Gerard- 17:02 uur

• KlaasVaak

ik doe het ook niet vanwege ras of geslacht maar vanwege zijn grote bek

• KlaasVaak

Rotterdam klopt in elk geval

http://www.youtube.com/watch_videos?more_url=%2Fmy_favorites&video_ids=iCDug-9bpic%2CEoKX31Rh8Tg%2CRJJcWO94-7s%2CZj4hoJ32guQ%2CQTTehURy23Q%2Chemw7Czsuvo%2ClrqqdGIgyk0%2CFzvQ9z-GTxQ%2ChfaWZw4wFfI%2C0pwabDeqVi8%2CHIZebPhqcjU%2CGK7x6jyoB6E%2C7EV0Cygunhk%2CfLzKCAmfRG8%2C5NOtmxyuOT0%2CR_t8Eis4UMs%2CJQTvJ9jKiWw%2CFscnTQXHEW4%2CvVXtdBRCCfE%2C7A4UHWZ5xDE&type=7&index=4&no_autoplay=1

• Fred Kleven

http://www.dumpert.nl/mediabase/13786/96a69ccf/maassluis_politie_in_het_nauw.html Nog veel meer Kromme tenen.

• Plukkie

Dus dat maakt de andere gedragingen waar je voor verbaliseert erger?

Grtz Plukkie

• KlaasVaak

ik weet niet precies wat je bedoelt

laat ik het zo proberen uit te leggen:

als ik denk dat ik met een goed gesprek niet kan doordringen tot de betrokkene

dan moet het wellicht op een andere wijze

• KlaasVaak

inschattingsfoutje

uitgelokt, gegokt en fout gegokt.

• Plukkie

Maar is het ethisch om een het ene gedrag te corrigeren door een maatregel voor een andere gedraging op te leggen?

De agent in kwestie heeft al aangegeven niet te gaan schrijven voor de remlichten, slechts de zaak af te doen met een waarschuwing.

Daar schrijf je dus voor, en dat is ook het doel van de sanctie imo niet het corrigeren van het horken gedrag.

Feitelijk gebruik je dan een middel wat niet bedoelt is voor het doel waar je het voor aanwend,

vind ik niet heel correct.

Overigen denk ik dat het toch niet doordringt ook niet met sanctie, als je zo gelijk opstelt los je dat niet op met een sanctie.

Ik durf zelfs er op in te zetten dat een goed gesprek meer kan bereiken.

Snap jou ook wel, alleen ik vind het etisch niet helemaal correct.

Overigens laat men zo’n typetje blazen of ander onderzoek naar middel gebruik, vraag me nl af waarom iemand zo opgefokt is (jammer ook dat het niet gewoon gevraagd word) of is dat niet mogelijk?

Grtz Plukkie