Kromme tenen.........

• Plukkie

Willekeurige google zoekt toch met de termen:

symptomen invloed alcohol

leverde deze pagina op:

http://www.alcoholhulp.be/psychische-effecten-van-alcohol.html

en dan met name punt 3.

3. Alcohol , agressie & impulsiviteit

Alcohol werkt niet alleen verdovend, maar ook ontremmend. Vandaar dat onder invloed van alcohol gevoelens dikwijls sneller en heftiger geuit worden. Ook agressieve gevoelens zullen sneller geuit worden, en gemakkelijker uitlopen op fysieke agressie. Kleine irritaties kunnen dan uitgroeien tot agressieve uitbarstingen.

Bij zeer veel conflicten die uitlopen op geweld, is er alcohol in het spel. Zoals bij huiselijk geweld, caféruzies, verkeersagressie, ‘hooliganisme’ en het zogenaamde ‘zinloze geweld’.

Als je snel agressief wordt wanneer je alcohol gedronken hebt, dan heb je een extra reden om je alcoholgebruik te matigen. Voor jezelf, maar ook voor je omgeving.

en ik gok dat dit door drugs niet veel anders kan zijn

Grtz Plukkie

• - Gerard -

Wat ik bedoel is dat de engelse agent zegt dat je bent AANGEHOUDEN. In Nederland betekent dat dat je voorgeleid dient te worden. In Engeland blijkbaar niet. Daar wordt je aangehouden en even zo makkelijk ook weer in vrijheid gesteld door diezelfde agent, een paar minuten nadat je bent aangehouden.

Er was laatst in een uitzending te zien dat twee meisjes waren opgepakt door de winkelbeveiliging. Kwamen twee agenten van die elite-eenheid erbij, omdat de gewone politie niemand beschikbaar had, werden de dames toegesproken door de ‘gemeenste’ van de twee - ook een hele aardige kerel trouwens, maar toch de gemeenste- en konden de dames weer naar huis.

In Duitsland, zo zag ik laatst op TV, komt de POLIZEI helemaal niet meer opdagen bij winkeldiefstallen. Misschien geldt dat alleen in sommige deelstaten maar daar vult de beveiliging een aangifteformulier in en stuurt dat op naar de politie. De winkeldief mag dan gaan.

Dus, is de Nederlandse politie minder streng? Op sommige gebieden misschien wel en op andere gebieden weer helemaal niet.

Ik las overigens wel in dat onderzoek van ambtenaren in opdracht van ons kabinet vinden dat winkeldiefstallen beter door de politie kunnen worden afgehandeld en niet meer door justitie. Ik ben daar zelf helemaal geen voorstander van. Ik las van de week dat in 1,5 miljoen gevallen van winkeldiefstallen per jaar winkeliers in maar 30.000 gevallen ook aangifte doen.

• KlaasVaak

Ik vraag me wel eens af hoe realistisch de percentages zijn van opgeloste zaken.

Als je steeds meer kleine bureau's sluit werp je daardoor een steeds grotere drempel op voor de burger om aangifte te doen.

Die denkt ook als ie met de pest in zijn lijf zit na een zakkenrollerij of kleine diefstal: krijg de hik maar, ik wil naar huis.

Ik was onlangs bij onze oosterburen en die pakken het toch iets serieuzer aan.

Bij evenementen plaatsen zij een Sicherheitsmobil.

Een mobiele uitvalsbasis, notabene zelfs 2 minuten lopen van het dichtsbijzijnde politiebureau.

a) als waarschuwing/uithangbord ‘wij zijn er ook, dus kennelijk is dat dus nodig’

b) voor preventietips (met name tegen zakkenrollerij)

c) als uitvalsbasis voor de agenten van het evenement

d) met 2 mobiele werkplekken waar slachtoffers direct aangifte kunnen doen.

http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=1512

http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=2680

• mwb

Ik zie een auto die een stopteken krijgt.

Agent stapt erop af, auto rijdt weg.

Politie rijdt er achteraan en zet hem klem.

Vervolgens rijdt de auto weer weg….

De bestuurder krijgt daarna als eerst te horen dat ze zijn rijbewijs willen zien.

Sorry, maar de rest heb ik niet willen kijken.

Eigenlijk verwachtte ik op dat moment dat de bestuurder horizontaal uit de auto zou worden getrokken.

Jammer dat dit niet is gebeurd.

mwb.

• Carlos

Tsja, de camera draait mee, vandaar dat vele automobilisten vaak goed van afkomen bij dat soort programma's.

Weet zeker dat de diender dat heel anders had afgehandeld zonder camera, je laat je toch niet zo onbeschoft afblaffen/behandelen ???

• serine

ohw je had hem even af moeten kijken…want hij beandwoord die vraag met…die heb ik niet…

(moet jij eens flikken je rijbewijs niet bij je hebben…wat kost dat?…deze man kostte het niks.

• KlaasVaak

ik zou niet weten waarom de camera een reden zou moeten zijn anders op te treden

het zou juist een uitgelezen kans zijn aan de kijkers te laten zien dat bepaalde zaken niet geaccepteerd worden

kansen genoeg: defecte remlichten, niet tonen rijbewijs, negeren stopteken

daar had de agent niet eens boos voor hoeven te worden of lang voor hoeven te zoeken

• serine

gewoon een flut programma…die het verkeerde signaal afgeeft…waar de dienders zonder camera bij zich dan weer de vruchten van kunnen plukken..

• KlaasVaak

Zoek maar eens naar de info van Leo De Haas Producties waarom zij moesten stoppen met Blik op de Weg.

Dan begrijp je heel goed waarom bij Wegmisbruikers de beeldvorming anders is.

Daar is een vies spelletje gespeeld.

Leo de Haas heeft een nieuwe site en daarom kan ik het interview niet meer vinden.

Hier de nieuwe site: http://www.blikopdeweg.nl/blikopdeweg/index.php?option=com_content&view=article&id=106

Hier een goede samenvatting van het verschil tussen Blik op de weg en Wegmisbruikers:

http://forum.autovisie.nl/viewtopic.php?t=2307&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=9cdc5d67c28c8ab2b6edc274b9158ab3

Leo de Haas. In mijn ogen is zijn programma “Blik op de weg” een redelijk objectieve weergave van wat mensen soms uithalen op de weg. De toon vind ik vaak neutraal en er wordt mijn inziens geen mening door mijn strot geduwd. Hoe anders gaat het bij het door Koos Spee gekochte reclameblok dat “Wegmisbruikers” heet. De naam geeft al aan dat het hier meer gaat om sensatielust dan om observatie van gedragingen in het verkeer. Tevens mag Koos zijn woordje doen zonder dat er ook maar één kritische vraag bij al zijn onzin gesteld wordt. Erg jammer en het programma kan dan ook niet in de schaduw staan van “Blik op de weg”. Ik hoop dat Leo korpsen blijft vinden die bereid zijn om mee te werken aan zijn programma, voor Koos heb ik ook een toekomstbeeld, lekker schoffelen in een moestuin, kan ie niet zo veel schade aanrichten.

• bvk

Hehe, klopt klopt. Maar ja, niet iedereen

werkt zo. Het is mij al veel vaker opgevallen dat ds collega's van de verkeerspolitie niet de meest doortastende dienders zijn. Ook vroeger al. Ik weet niet of het zin heeft/danwel gerechtvaardigd is om een oordeel te vellen maar bij mij had hij inderdaad ook een hele slechte dag gehad!