Lesmateriaal multi centralist

• Centralist CMK

Goede avond,

Ik heb een vraag ik ben opzoek naar het lesmateriaal multie centralist wie kan mij daar aan helpen laat het mij weten

Groeten

Mark

Centralist AC

• KlaasVaak

Het kan zijn omdat ik maar heel even centralist geweest ben bij een PAC dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt…

Misschien iets meer toelichten wat ‘multie centralist’ is?

• Reja

Ik heb misschien iets langer bij een PAC gewerkt, maar ik begrijp het ook niet. Binnen de Particuliere Beveiliging kennen we tegenwoordig de BoCA (Basisopleiding Centralist Alarmcentrale) en de VoCA (vakopleiding Centralist Alarmcentrale), maar in beide opleidingen kan ik niets terugvinden over multi(e) centralist. Maar misschien is het wel een opleidingsmodule binnen de alarmcentrale's van de overheid.

• KlaasVaak

Laat ik het anders vragen: gaat het om een opleiding voor een PAC (waarom dan op dit prikbord) of zoals de naam van de TS wellicht doet vermoeden van een (gecombineerde) PMK?

• Reja

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik weet niet of binnen een gecombineerde meldkamer centralisten verschillende disciplines (politie, brandweer, ambulance) beheersen. Dit zou een eventuele opleiding tot multi centralist wel verklaren. Het blijft echter gissen, maar wellicht geeft de topicstarter ons het antwoord.

• centralist 12

Reja zegt: "Dat zou inderdaad kunnen, maar ik weet niet of binnen een gecombineerde meldkamer centralisten verschillende disciplines (politie, brandweer, ambulance) beheersen"

Meestal niet, maar soms wel. misschien dat één en ander duidelijk wordt als je dit leest en bekijkt:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1489,10815383,10821552#msg-10821552

• Centralist CMK

het gaat idd om een opleiding voor een centralist die met alle drie de disiplines kan meewerken

• Reja

Is dit dan een opleiding die vanuit één van de drie wordt geïnitieerd of via een opleidingsinstituut. Kortom; is het een bekende opleiding bij de overheid ??

• Sven

Ik neem aan dat je de Politieacademie al geprobeerd hebt, maar dat die geld vragen?:D

Anders even contact opnemen met collega's van een multi-disciplinaire meldkamer, zoals het MICK van Kennemerland via de interne mail.

• KlaasVaak

ik geloof niet dat politieacademies de middelen hebben om hierin te voorzien

dan denk ik eerder aan een opleiding ‘on the job’

of via de leverancier