Gemeente politie in nieuw jasje ?

• Hyperactief A-P

De vaste prikkers zullen mijn posting van vele jaren terug op het oude forum aangaande C.A.O. ondermijning van de politie nog wel kunnen herinneren. Er werd op het oude forum destijds nogal lacherig over gedaan, als je aankaarte dat de stadswachten van destijds uiteindelijk wel eens de politie C.A.O. konden ondermijnen.

Maar lees zelf meer over:

http://www.handhaving.amsterdam.nl/het_sprh/de_nieuwe_handhaver de mijns inziens bijna nieuwe gemeentepolitie van Amsterdam in een nieuw jasje. Alleen het wapen nog, een kwestie van tijd mijns inziens. Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Hyperactief A-P Schreef:

——————————————————-

> De vaste prikkers zullen mijn posting van vele

> jaren terug op het oude forum aangaande C.A.O.

> ondermijning van de politie nog wel kunnen

> herinneren.

Nou, nee niet echt. (O, en welkom terug, Hyper)

Afgezien van het spuuglelijke uniform van Handhaving A'dam vind ik het een prima zaak dat de gemeente dat gemier van de politie zat is en zelf orde op zaken stelt. En waar het hebben we het eigenlijk over? Handhaving toch? Laat de politie zich met opsporing van ernstige misdrijven bezighouden.

• Hyperactief A-P

Nou, nee niet echt. (O, en welkom terug, Hyper) Aldus: - Gerard -.

Is een flink aantal jaren terug dat dit onderwerp hier aan de orde geweest is - Gerard -, misschien wel in het begin dat ik hier prikte hooguit zo'n 10 jaar terug. En ik doe nu ff een prikje aangaande dit onderwerp mee.

Afgezien van het spuuglelijke uniform van Handhaving A'dam vind ik het een prima zaak dat de gemeente dat gemier van de politie zat is en zelf orde op zaken stelt. En waar het hebben we het eigenlijk over? Handhaving toch? Laat de politie zich met opsporing van ernstige misdrijven bezighouden. Aldus: - Gerard -.

Daar gaat mijn posting niet over, het gaat erom dat ze erbij staan dat hun eigen C.A.O. uiteindelijk uitgekleed wordt. In verkapte vorm is men naast de regionale korpsen onder een andere noemer gemeentepolitie op de kaart terug aan het zetten. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Moet je misschien even uitleggen wat volgens jou de politie CAO met het inzetten door de gemeente Amsterdam van BOA's te maken heeft. Want als van de 7.000 extra agenten er maar 127 op straat verschijnen heb ik geen idee waar jij op doelt.

• KlaasVaak

Over verspilling gesproken van (gemeente)belasting.

Het zijn allemaal BOA's, dus met beperkte bevoegdheid.

En gezien de opleidingseisen (no offense) is de weg naar OA voor velen niet mogelijk.

Idem voor de communicatieve eigenschappen.

En allemaal in een beperkt (geografisch) gebied inzetbaar.

• - Gerard -

Is dat zo? Ik zag een paar weken terug een handhaver in Amsterdam die reed in zo'n pick-up met gele zwaailampen een automobilist aan de kant zetten omdat die over een trambaan reed. Het resultaat was precies hetzelfde als bij de politie. 160 euro aan de broek, en dat exclusief administratiekosten want dan komt het totaal op 166 euro. Nou, helemaal niks mis mee hoor. Goed, moordzaken zullen ze niet oplossen maar het zijn dan ook Handhavers. En ik zelf denk dat deze Handhavers een stuk fanatieker zullen zijn dan politieagenten wanneer je je dient te identificeren.

• AlphaLimaSierra

Wat je zegt over het wapen, dat het een kwestie van tijd is, dat de handhavers hier mee worden uitgerust; ik verwacht niet dat die ontwikkeling heel snel zal komen.

Op dit moment is bijv de vrijwillige politie, die opgeleid worden tot surveillant en hoger, niet eens uitgerust met een vuurwapen. Niet echt meer van deze tijd, maar een of ander helderlicht heeft dit ooit zo eens besloten.

Vind het wel goed, dat handhaving meer bevoegdheden heeft gekregen. Op deze manier kunnen ze een betere bijdrage leveren aan het leefbaar houden van de maatschappij.

• momopoyolo

Amsterdams lokaal probleem?

De term handhaver kennen we toch niet in de rest van het land.

Wel stadswachten.

Onzin dat stadswachten de politie CAO zouden ondermijnen.

Een politie-agent krijgt een heel wat uitgebreider en degelijker opleiding en een veel breder takenpakket.

• KlaasVaak

waarom zouden handhavers fanatieker zijn?

• - Gerard -

Omdat ik het idee heb dat Handhavers ook daadwerkelijk WILLEN handhaven. Mensen die zoeken naar ovetredingen om te kunnen bekeuren. En blijkbaar wil de lokale overheid ook dat er wordt opgetreden anders werd de dienst niet ingesteld en kregen ze niet meer bevoegdheden. Het kan niet anders dan dat Amsterdam niet tevreden is over het politieoptreden.