rijtijdenbesluit

• nico2

Goede dag, ben vervoerbedrijfje begonnen, en ik huur bakwagens met be rijbewijs en digitale tachograaf erin. Heb al begrepen dat ik een bestuurderskaart en een bedrijvenkaart moet hebben.

Wat ik nu nog zoek hoe de rust -en rijtijden in Nederland precies geregeld zijn, en of dit in heel europa geldt. Ga nl ook wel een naar Belgie, Frankrijk en Spanje.

Alvast bedankt voor de reactie.

• Planner

Begrijp me niet verkeerd, maar is het niet handiger/verstandiger om dit soort zaken uit te zoeken VOORDAT je aan dit soort avonturen begint? En dan bestaat er ook altijd nog zoiets als google

• Hampie

Even een belletje met de IVW en je weet van de hoed en de rand.

• KlaasVaak

dit zijn nou mensen die info ‘van horen zeggen’ halen en straks als het niet klopt staan te ‘huilen’

dat zij er niets aan konden doen maar dat een ander het verkeerd gedaan heeft.

vandaag nog een discussie met een taxichauffeur op een standplaats alwaar ik zijn collega bekeurde

die zijn auto op de standplaats had achtergelaten en de stad in was gegaan.

ik zat fout (volgens die chauffeur) (NOT) want ik kon toch zien aan die blauwe kentekenplaten dat het een taxi was.

• Hampie

Ja waarom snap je dat nou niet, je zag het toch:D

“ga boeven vangen”

• KlaasVaak

dat probeer ik ook maar op de een of andere manier kom ik er niet toe X(

• Reja

Het ligt er maar net aan wat je onder boeven verstaat. Als de definitie wetsovertreders is, gaat het je toch behoorlijk goed af ??

• KlaasVaak

och, ik discrimineer niet: overtreding is overtreding :-)

• fons

Zullen we die meneer gewoon helpen in plaats van af te branden? Ik bedoel, daar is deze discussie toch niet voor bedoeld?

Neem anders eens contact op met TLN. Die kunnen je misschien wel helpen.

• KlaasVaak

Ik denk dat meneer zich professioneel moet voorbereiden als beroepschauffeur.

Het is en blijft zijn verantwoording, ik adviseer hem officiele informatiebronnen te raadplegen en niet open bronnen.