OP DIT KUT FORUM PLAATS IK NIETS MEER !!!!!!
Een ongeluk, wat overigens een ongelukkige vertaling van een aanrijding is, is in de regel een gevolg van een verkeersovertreding door een v an de betrokken partijen. Het is feitelijk niet mogelijk om (bijvoorbeeld) “per ongeluk” geen voorrang te geven aan het verkeer van rechts waardoor een aanrijding ontstaat. Geen voorrang geven is een verkeersovertreding. Als die verkeerovertreding bovendien een aanrijding tot gevolg heeft is een boete gewoon terecht.
Had de betrokkene beter opgelet en voorrang verleend dat was er ook geen aanrijding geweest.
Voor de eenvoudige verkeersovertredingen is opzet op het plegen van die overtreding geen vereiste om een boete op te kunnen leveren. Per ongeluk geen voorrang geven is bijna per definitie gewoon een gevolg van even niet opletten op een moment dat dit van jou als bestuurder van een voertuig was vereist.
Er wordt een PV opgemaakt.
Dat is logisch, want er is een aanrijding met gewonden en deze oude man is de veroorzaker.
Wat er met het PV gaat gebeuren, staat niet in het artikel.
Maar echt bij ongelukken die niet expres veroorzaakt worden vind ik een bon niet op zijn plaats
Ik heb weinig ongelukken meegemaakt die expres werden veroorzaakt.
Wel door onoplettendheid, en dat is hier ook het geval geweest, zo lijkt het tenminste.
Iets soortgelijks heb ik ook wel eens meegemaakt , een oude man die gas gaf in plaats van remde.
Zoals mofkap al schreef: dat zijn aanwijzingen dat iemand niet meer in staat is om te rijden.
Zijn kinderen waren er toeb bij en die smeekten bijna om zijn rijbewijs in te nemen, en dat is toen ook gebeurd. Uiteraard ga je dan niet in de krant zetten dat zijn rijbewijs is ingenomen omdat zijn kinderen dat zo graag wilden…
Zoiets gebeurt vaker met oude mensen die zelf te koppig zijn om te stoppen met rijden.
nou ik ben zaterdag aan gereden…op een landweg…
ik zie hem aan komen scheuren..dus ik maak ruimte..(2 wielen in de berm…en ik rijd nog geen 15 km pu…minder dus vaart..
hij knalt met zijn spiegel tegen de mijne op..gaf een enorme klap
hij remde niet eens af en reed snel door..
ik heb zn kenteken niet eens kunnen zien..zo snel als dat ging..
ga mij niet vertellen dat dat een ongeluk was..of dat dat per ongeluk ging..
dit was gewoon..onverschilligheid en asociaal rij gedrag..
(gelukkig reed ik in ene hondenhok van een leen auto van tig jaar oud..een oude disco 2…maar ik word er natuurlijk niet vrolijk van.
Hij moest zijn rijbewijs inleveren. Dat wil niet zeggen dat hij zijn rijbewijs niet terugkrijgt. Het rijbewijs is ingevorderd omdat de politie waarschijnlijk vindt dat de man ongeschikt is om een voertuig te besturen. In dit kand is het volgens mij het CBR die bepaalt of iemand rijbevoegd is en niet de politie. Laten we het dan maar houden op het invorderen van het rijbewijs van deze meneer.
Dat klopt.
De politie vermoedt onvoldoende rijvaardigheid vanwege onjuiste bediening van het voertuig, i.c. het intrappen van het verkeerde pedaal.
Daarop vordert de politie het rijbewijs.
Dan volgt een mededeling aan het CBR die samen met het rijbewijs wordt opgestuurd.
Bij een dergelijke bedieningsfout schorst het CBR onmiddellijk het rijbewijs en bepaalt dat de bestuurder zich dient te onderwerpen aan een onderzoek naar geschiktheid.
De kosten voor dat onderzoek bedragen ruim 900 euro.
Aan de hand van de uitkomst van het onderzoek bepaalt het CBR of de schorsing wordt opgeheven of niet.
In dit geval doet de bestuurder er wellicht verstandig aan vrijwillig afstand te doen van zijn rijbewijs, dan bespaart hij zich in ieder geval de kosten van het onderzoek.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?