mag je met een boerka

• janny1

rijden in een auto,neem aan dat je zicht gewoon heel beperkt is??

• Planner

Denk jij dat een streng islamitische vrouw die in een boerka rondloopt een auto zou mogen besturen? Of was je van plan er zelf één aan te schaffen?

• Rob II

Als ze maar een rijbewijs heeft.

• Planner

In het uitzonderlijke geval dat een vrouw die een boerka draagt een rijbewijs heeft (wellicht is zij pas op latere leeftijd streng islamitisch geworden), en dan wel auto gaat rijden, dan mag ik toch hopen dat een agent die iemand met een boerka op achter het stuur zit ziet rijden, deze persoon meteen aan de kant zet? Een bestuurder moet immers ongehinderd naar voren en opzij kunnen kijken, en met een boerka op is dat zeker niet het geval. Maar goed, het gaat hier dus wat mij betreft om een theoretische casus….

• MofkaP

Niet helemaal theoretisch.

• serine

het zou dus niet moeten mogen…

je mag immers ook niet met geblindeerde ramen rijden..omdat andere weggebruikers geen oog contact met jou kunnen maken…ondanks dat jezelf wel goed kan zien..

• fons

MofkaP Schreef:

——————————————————-

> Niet helemaal theoretisch.

>

> http://www.camperleven.nl/db_img/rijbewijs_be_rijb

> ewijs_b.jpg

Wat is een G en een H rijbewijs?

• KlaasVaak

ik kijk eens goed en lees:

G=Traktori

H= radsi …./moped

• janny1

nee ik niet hoor,maar mijn buurvrouw stapt wel zo de auto in dagelijks,ik vind het niet kunnen,ze ziet volgens mij geen steek,maar goed ik heb wel kinderen en buurkinderen