- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> e.o.a. kerel en de zei: ‘He faces 40 years’.
Oh, een of andere kerel.
Ja, dan is het wel betrouwbaar.
ik las ergens dat er ongeveer 25 jaar voor staat . Als dat waar is dan is die smurf nog geen 50 als hij er uit komt . Nog een heel leven voor zich . Kan tie weer op nieuw beginnen . zo eentje mag er altijd blijven wonen lijkt mij . dit zag ik ergens staan :Hoop dan dat tie er langzaam aan ……….
http://www.gevangeninperu.nl/
Hun straffen bedragen gemiddeld zo'n 15 à 25 jaar (!) …
De bezochte gevangenis in Callao (Lima) werd ooit gebouwd voor 800 gedetineerden, maar thans verblijven er bijna 4.000. Er wordt gestolen, verkracht en geïntimideerd. Er vindt regelmatig (zelf)moord plaats.
De gestraften vrezen dagelijks voor hun leven … Bewakers zijn corrupt en agressief.
Er is geen enkele privacy. Gevangenen trachten met z'n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer 's nachts nog iets te slapen maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been. Op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen, de uitwerpselen … overal liggen de gevangenen.
De hitte en stank zijn 's zomers ondraaglijk! Het eten is te goor om aan te raken en velen hebben ziektes, wonden, continu diarree. De gevangenen huilden en smeekten om hulp
Voor een knaak en een bos wortels kun je er inderdaad iemand kopen maar heb je dan de goede dader achter de tralies zitten????
Het gaat er om wat voor bewijs je hebt, geen bewijs dan komt hopelijk de NL politiek ten tonele mag ik hopenen en gaan ze er voor proberen te zorgen dat de verdachte/dader zsm naar NL komt.
De NL-politiek heeft hier niks mee te maken en doet m.i. al genoeg met de consultaire bijstand.
Als verdachte zal hij niet naar NL komen. En als veroordeelde ook niet want we hebben geen verdrag met Peru.
En als mocht blijken dat hij het gedaan heeft, dan heeft hij gevangenisstraf verdiend in het land dat hem veroordeeld heeft.
Waarom zouden we iemand die in het buitenland een moord o.z.d. pleegt hier vertroetelen met keuzemenu en flatscreentv?
Je weet: als je naar een dergelijk land afreist en je komt in het verdachtenbankje, dan heb je een probleem.
Dat is een risico dat je bewust neemt.
Dus veroordeeld in Peru? Straf uitzitten in Peru. En na die straf nog even naar de USA vliegen want als ik het goed begrijp willen ze hem daar ook nog spreken.
mzzl,
Frits.
Besef wel, beste rijsbergen, dat jij deze situatie bekijkt vanuit jouw referentiekader (dus Nederland).
Wat hier onacceptabel is, is elders normaal.
Wat hier corruptie heet, is elders cultuur.
Als dit in Peru de gebruikelijke gang van zaken is, dan hebben wij hier in NL daar helemaal NIETS van te vinden.
Of ben je ook bv tegen peniskokers?
mzzl,
Frits.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?